1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    De wedstrijd was awesome. Jordan had 62 punten en Bird ging ook tekeer. God, ik kneep het wel bij de 2de OT! Gelukkig wist ik niet de eind stand, anders zou ik al anders tegen de wedstrijd kijken. Er waren wel veel fouls :eek:...

2. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Wauw, klinkt allemaal echt goed! Gewoon met je maten van de police basketballen én het beschikken over een vast budget waar je zelf dingetjes mee kunt bepalen (en betalen) is echt leuk denk ik.

Ik had denk ik iemand anders in mn hoofd die zo hoog speelt. Weet niet meer wie het is.

3. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb een paar vragen. Ik ben gisteren naar NBA.com gegaan, en ik ging kijken naar de standings voor de eerste keer. Nu loop ik vast op sommige shit. Bij de Divison Standings zie je GB staan, maar wat is dat precies? Hetzelfde voor L 10 en Streak. Al denk ik dat streak hetzelfde is als een winning of losing streak...maar ik kan me vergissen.

En wat is precies het verschil tussen divisions en conference? Ik meen te hebben gelezen dat divisions zijn opgegaan in de Western en Eastern conference...Ik ben zelf tot de conclusie gekomen dat een conference bestaat uit verschillende divisions zoals central division etc. Je zou kunnnen zeggen dat een Conference een land is, en de divisions zijn de provincie's. Mjah, zekerheid is toch beter.

Dat division en conference shit brengt me dan ook op een nieuwe vraag, wat moet ik me inbeelden bij division en conference bij standings? Zoals de Celts hebben bij Conf 20-4 en bij Div 7-1. Wat houd dit in?

En dan heb ik nog een laatste vraag...Hoe zitten de play-offs precies in mekaar? Je hebt 16 teams, en dan krijg je een tournament-schema, dat weet ik wel. Echter, hoe worden de teams geselecteerd? Op basis van W-L ratio oid? Hier ga ik van uit, maar in '86 waren de Bulls in de play-offs met iets van 52 losses. Hierdoor twijfel ik wel. In de play-offs kijk je toch ook niet meer naar divisions? Dan kijk je puur naar de Conference toch? IIG, de play-offs begrijp ik dus niet volledig...

4. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    L 10 betekend Last 10 games. Streak betekend inderdaad losing of winning streak. L 2 betekend dus een losing streak van 2 games.
    Conference is eastern conference en western conference. Division zijn weer regio's binnen the usa. Chicago Bulls hebben bijvoorbeeld een Division record van 5-0. Zij hebben dus alle wedstrijden in hun division gewonnen. Hun Conference record is 9-5, dat is dus hun record tegen teams uit de gehele Eastern conference. Hun algemene record is 20-10, dat is hun record van al hun wedstrijden, dus ook tegen teams uit het westen. De celtics hebben een Conference record van 20-4, zij hebben dus nog maar weinig wedstrijden gespeeld tegen teams uit het westen.

Over de playoffs:
    De beste 8 teams uit het oosten aan een kant, de beste 8 uit het westen aan de andere kant. Het word dan echt opgesplits, oost speelt alleen tegen oost en west alleen tegen west. De finale is daarom East tegen West. Nr. 1 van de conference speelt tegen de nr. 8, nr. 2 tegen de nr. 7, nr. 3 tegen de nr. 6 en nr. 4 tegen de nr. 5.

Wat GB is, weet ik even niet meer.

5. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    GB is games behind als ik het goed heb.
    Dus staat voor hoeveel ze achterlopen op de nr 1.

6. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ohja, dat was het :b:

7. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Oh, dus je kan alleen bij de algemen score zien hoeveel matches ze hebben gewonnen of verloren van teams van de andere conference?

8. xbox3604life

xbox3604life Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    gb is inderdaad games behind. hierbij moet je dus naar de nummer 1 van de conference kijken, hierbij telt elke winstpartij minder in vergelijking met de nummer 1 als 0,5 en elke verliespartij meer ook 0,5.

kijken we dus bv naar nummer 1 in het oosten, boston, die hebben 24 wedstrijden gewonnen en 6 verloren. nummer 2, miami, heeft er 25 gewonnen (-0,5) en 9 verloren (+1,5), dit komt dus samen uit op 1,0.

nummer 15, cleveland, de laagste in de conference, heeft 8 winstpartijen (24-8 = 16 -> +8) en 24 verliespartijen (24-6 = 18 -> +9), dus in totaal 17 games behind.

denk dat ze het hebben gedaan zodat je snel kan zien hoe groot de verschillen zijn tussen de teams, zonder dat je naar het aantal gespeelde wedstrijden hoef te kijken, want dit verschilt dikwijls een aantal wedstrijden. zo heeft miami dus al 4 wedstrijden meer gespeeld dan boston.

Laatst bewerkt: 30 dec 2010
  9. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    ?
    Het algemen record is gewoon alle wins en losses van alle teams waartegen ze gespeeld hebben, east en west.

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Wade heeft 45 punten gescoord tegen de Rockets :eek:. Sweet.

11. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Leren/kunnen jullie schieten met beide handen? En leren/doen ze dit ook in de NBA?

12. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Schieten alleen met 1 hand, lay-ups/hookshots etc wel met beide handen.
    In de NBA leren ze ook met 1 hand schieten, maar sommige spelers (like Kobe) kunnen het vrij goed met hun andere hand.

13. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Schieten met links is geen optie bij mij :+
    Lay-ups en dribbelen is geen punt.

Neem wel aan dat de pro's ook wel zelf oefenen om een beetje met links te kunnen schieten voor als het nodig is oid.

Rasheed Wallace is de enige die ken die zowel met rechts als met links perfect kan schieten.

14. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Mkay, mkay. Ik snap het. Opzicht kan het geen kwaad om links een beetje te trainen met schieten, just in case. Het lijkt me trouwens echt dope om gewoon 'normaal' te basketballen met muziek volop :eek:.

15. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Ik zou zeker als je nog niet zo heel lang basketbalt absoluut niet met je 'mindere' hand gaan lopen schieten. Focus je op je beste arm, maar zorg er inderdaad voor dat je zowel links als rechts een perfecte layup kunt lopen. Hou dus rekening met je passen en je arm.

Bij ons zie je veel dat mensen zeer rechts georiënteerd zijn. Bij het lopen van een linker layup heb je dan snel de neiging om je rechterhand te gebruiken, maar daarmee verklein je wel de kans dat je scoort.

16. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Zucht-, ik wou dat het morgen was! Ik wil trainen. Drie weken lang niet kunnen trainen, en dat is toch te merken. Ik heb eventjes in mijn tuin weer geoefend, en in het begin ging niet alles even soepel. Gelukkig is het geen kwestie van alles opnieuw leren, maar gewoon weer oefenen. Kunnen jullie trouwens snel schieten? Dus niet dat je even stil moet staan om te schieten, maar bij wijze van sprke binnnen 1 seconde oid na een cross-over kan schieten?

17. sharkdawg

sharkdawg yo m@mma

Leuk Bevonden:
    3
    Mag woensdag pas weer trainen,heb er ook wel weer zin in.

Ben ook benieuwd in welke klasse we gaan spelen want als het goed is zijn we 1e gebleven voor de ''winterstop''.

Uit een cross-over kan ik wel een jumpshot maken maar ik doe het vaak niet.
    Ben meer van de 3 punters en de assists :)

18. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    I see, I see. Zit je eigenlijk al lang op basketball?

Tevens denk ik dat ik op me schieten nog meer moet oefenen. Niet alleen het richten, maar ook de snelheid van het maken van mijn schoten. Tevens uitzoeken wat voor soort schieter ik ben, een 3 punter, een 2 punter, recht voor de basket, of off the glass in de hoeken, zoals Pippen volgens mij.

19. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Mij is altijd geleerd dat als je het schot hebt, je in motion het vaakste raak schiet. Dus de pass komt jouw kant op, deze ontvang je al springend (tripple thread position). En dan bem jumpshot.

20. Darkzell

Darkzell XBW Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als de pass fatsoenlijk op maat is dan is dat idd de manier om lekker te schieten. Ik ben alleen niet zo'n pure schutter, meer driven naar de basket voor de lay-up of de jumper in de bucket.
    (ik ga dit topic ook maar eens wat actiever volgen)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina