Nee joh, ik speel nergens zelfs, ik basketbal namelijk bij de Amsterdamse politie. We zijn het afgelopen jaar voornamelijk bezig geweest een vast aantal spelers te werven. Door mee te doen aan een aantal toernooien en wat oefenwedstrijden te organiseren hebben we een beetje gekeken hoe dat beviel. Onlangs vergaderd en plannen gemaakt voor komend jaar.
Wat wel leuk was is dat we begin december met succes een toernooi hebben georganiseerd voor medewerkers van Politie Amsterdam-Amstelland. Dit teken stond in het teken van kanker en had dan ook de naam, Basketbal tegen Kanker! De opbrengsten van het toernooi zijn naar stichting KiKa gegaan. Meer informatie hierover kunnen jullie terugzien op
www.minotaurs.nl.
Het leuke aan ons basketbalteam is dat we over ons eigen budget beschikken. Met dat budget hebben we het afgelopen jaar tenue's laten maken met onze eigen bedrukking erop. Voor het komende jaar hebben we ook een aantal goede plannen. Zo gaan we zelf meer toernooien organiseren, maar ook vaker meedoen met andere toernooien (als jullie dus nog tips hebben!). Verder hebben we een aantal vaste trainingsschema's ontwikkeld bij het gebrek aan een onafhankelijke trainer/coach. Wat betreft de aankopen zijn we bezig met een trainingspak, klapringen voor in de zaal en een mobiel ballenrek.
Best veel zinloze informatie bedenk ik me zo. Wat ik duidelijk wil maken is dat ik voorheen bij een club hier in Amsterdam speelde, maar dat viel zo hard tegen. Ik betaalde veel contributie en moest daarnaast zelf een tenue regelen, speelde in een crappy sporthal en moest altijd heel veel taken doen. Nu ben ik voor een kalenderjaar klaar met €60,-.
EDIT: wat betreft een meeting, leuk idee natuurlijk, maar ik denk dat er te weinig basketballers zijn op XBW, die veel te verspreid over Nederland wonen, helaas.
Klik om te vergroten...