1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen moet ergens beginnen ;)
    Ik ken geen site waar dat staat, maar ik leerde t altijd door gewoon te kijken naar andere teams. Gaat erom dat je het vooral zelf doet, dan leer je het ook het beste.

Welk team zit je ?

2. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik speel bij de Cangeroes JU-18, te Utrecht. Ik wil in mijn vrije tijd gewoon 'de bal leren' kennen en ook qua techniek verbeteren zover het kan. Alleen ben ik de type die oefeningen vaak vergeet, dus ik weet niet meer precies wat we hebben gedaan bij training :mad:.

3. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Cangeroes, ken ik niet. Niet in mijn buurt denk ik. Jammer, anders kon ik misschien tegen je basketballen ;)

Ehm, sja, bekijk YouTube eens. Dre Baldwin heeft een goed kanaal voor vanalles van basketbal.

Jammer dat je de meeste dingen al snel vergeet, gewoon blijven herhalen altijd 100% geven.

4. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal eens een kijkje nemen op zijn channel. Verder zal ik de oefeningen daarvan opschrijven (:eek:), en dan vanzelf gewoon oefenen. Misschien dat een teammaat wel es wilt oefenen met mij in vrije tijd. Hoe lang speel jij eigenlijk al basketbal? ;o

5. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Speel ongeveer 1.5 jaar basketbal. Heb ook meeste geleerd door gewoon met een paar vaste mensen vrij te basketballen, en tactieken etc onthoud ik meteen na 1 keer.

Ken je de club Wyba ?

6. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Danzkij Google wel :p. Speel je regionaal of ook tegen andere regio's/provincie''s?

7. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Echt een kut site btw :+

Geen idee wat ik van de komende competitie moet verwachten, weet nog niks. Komt wel goed. Volgende week 1e wedstrijd. Kwart voor 6 8)

8. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    In de ochtend? :eek: Hoe gingen de eerste paar weken met trainingen etc bij jou eraan toe?

9. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eerste paar weken ging wat moeizaam, pakte het vrij snel op en kwam snel in het spel etc. Lette altijd goed op, gaf altijd alles wat ik had en dan kom je er wel.

17:45. Dusja :+

10. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Als het 17:45 is, is het toch in de namiddag :p? Ik had de eerste week helemaal geen basketbalkleding en aangezien ik geen korte gymbroek had, moest ik in een lange gymbroek trainen. Dat ging slecht. Echter, toen ik me basketbal kleding had gekocht bij Decathlon in A'dam (reclame maken, jottem), merkte ik echt dat het beter ging. Een korte broek etc is veel fijner om mee te basketballen.

Ik hoop dat ik wel wat sneller kan worden. Het is me verteld dat het qua lengte/bouw wel goed is, alleen ben ik een persoon die ervan houd alles rustig te doen...:F:

11. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Hoelang ben je, en hoeveel weeg je?
    Ik had gister mijn broek nog gescheurd bij basketbal. Ander soort broekje, niet van datzelfde als elke basketballer was wel grappig om mee te maken.

Ik ben zelf 1.88 ofzo en mijn trainer wees me gister aan als Guard, zat daar ook al zo van ? Wtf ?
    Maarja, komt allemaal wel goed.

12. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben 1m92 en ik heb een brede bouw. Dus ik weeg wel wat zwaarder dan de gemiddelde zestienajrige. Echter weet ik niet me precieze gewicht (en niet gelijk denken dat ik zwaargewicht sumoworstelaar ben :mad:). Maarja, volgens mensen ben ik maar beetje overgewicht.

Waar ik nu wel aan denk, mijn manier van lopen kan misschien voor problemen zorgen :eek:. Ik sjok nogal..

E: 1.88? Ik dacht dat je best klein was (niet lullig bedoelt, maar zo leek het op een foto volgens mij die je eeuwen geleden had gepost).

Laatst bewerkt: 16 sep 2010
  13. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Je kan goed gebruik maken van je lichaam. Driven kan je nu als een gek, alleen al als ze je aanraken ofzo krijgen zij een fout ( Als je goede scheids hebt ). Dan krijg je 2 vrijeworpen. Het is nogal moeilijk in het begin, maar je moet het gewoon doen, gewoon naar binnen gaan en dan krijg je altijd wel iets.

Ja, zit nu tegen de 1.90 aan. Die foto is echt al oud. Was toen in 2 havo, helft van het jaar volgens mij. Zit nu in 4 Havo.

14. Rickkkkk

Rickkkkk Active Member

Leuk Bevonden:
    56
    Synergy, met je 1.88 zou je in de NBA een hele normale lengte hebben voor een guard :p

Powerlines, het beste wat je kunt doen is werken aan de fundamentals, simpelweg de basisbeginselen van het basketbal. Denk daarbij aan passing, posting, rebounding, lays ups, shooting, defensive stances en ga zo nog maar even door. Als jij dat maar blijft herhalen en herhalen, zit dat er op een gegeven moment ingebakken. Als je daarnaast ook nog aan je basketbalmind werkt (dus het spelletje echt probeert te begrijpen), dan kom je er wel.

15. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal dan idd beginnen met het werken aan de fundamentals. Ik zal in de tuin oid werken aan dribbelen (lang laag kunnen dribbelen, between the legs en behind the back, die dingen), het 'gevoel' krijgen met de bal en andere zaken waardoor mijn snelheid/reactievermogen en ball handling beter worden. Verder moet ik dan iemand vinden om passes mee te oefenen en dergelijke :p.

Ik heb nog geen training gehad ivm rebounding, posting en defensive stances. Dus ik moet nog wel kijken hoe ik dat ga doen. Ik kan het altijd 'wel na doen', maar dat kan onjuist zijn ^^.

IIG, bedankt voor de tips Syn en Rickk. Ik zal meer naar de thread komen als ik vragen heb oid.

16. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Ik ben zelf 1,93 en speel ook meestal guard.
    Ligt gewoon aan waar je kwaliteiten liggen. Maar nu ben ik wel redelijk overall.

Ik ben zelf nu meer dan een jaar gestopt bij Landstede Basketball, maar ik wil misschien weer gaan beginnen. Bij de Red Giants in Meppel.

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Na de kerstvakantie ga ik wedstrijden spelen. Het is misschien best snel, maar ik wil ervoor zorgen dat ik dan IIG er klaar voor ben. Lage cross-overs gaan bij mij best goed, al merk ik dat ik links nog steeds meer training moet geven. Behind the back dribble blijft wel lastig, maar dat vereist ook veel oefening. Ik kan niet wachten tot dat behind the back me goed lukt ^^.

Ik moet wel zeggen dat ik af en toe geïntimideerd raak door hoe sommige spelers op mijn team spelen. Bijvoorbeeld één persoon doet between the legs echt snel, IMO. :mad: Echter ben ik de type die dingen gewoon rustig aanpakt. Achja, de meeste mensen spelen ookal een jaar of 2 daar, dus het is logisch dat zij een grote voorsprong hebben. Gelukkig leer ik wel snel, volgens de coach.

Achja, ik heb nog maar paar lessen gehad, dus ik moet niet verwachten dat ik 1, 2, 3 goed/redelijk ga worden. Het gaat niet zomaar komen :D.

Ik had vandaag/gisteren trouwens even wat filmpjes geyoutubed. Ik was eerst op basketbal gegaan omdat ik het de leukste sport vind, maar ik heb nooit geweten hoe of wat eigenlijk. Misschien slecht, maar het zal wel. Ik ben niet een geboren sportsman, en ik was/ben altijd een denker geweest ipv een doen(er). IIG, ik had een paar filmpjes gezien, en nu realiseer ik me waarom ik echt op basketbal ben gegaan. Voetbal kan het voor mijn gevoel niet opnemen tegen basketbal. Hoe sommige mensen met de bal omgaan, is gewoon prachtig om te zien. Het is simpelweg fantastisch. Laten we het niet hebben over dunken :eek: (Awesome as hell). Toen ik de filmpjes had gezien, had ik echt iets van 'Wow...', en na een moment stilte kreeg ik het gevoel dat ik echt mijn best moet doen, maar het zal zeker niet tegen mijn zin in gaan. De filmpjes motiveerde mij echt, en 'it set my soul on fire' (even geen idee hoe ik het gevoel 't beste kan omschrijven).

Het enige waar ik wel een 'awkward' moment had, was toen in de kleed kamer iedereen het ging hebben over hun favoriete speler, club etc. Aangezien ik er geen enkel benul van had, had ik wel iets van 'Damn.'. Ik wil basketbal wel volgen, het liefst NBA, maar ik heb het gevoel dat ik dan in één of ander onbekend wereldje stap. Tevens dacht ik ergens gelezen te hebben dat je op het internet haast alleen maar NBA kan kijken dmv betalen. Al moet Sport1 het wel uitzenden, dacht ik, en aangezien ik digitale tv op mijn kamer heb.. IIG, voor alles een eerste keer. Ik zal van de week kijken of ik een wedstrijd kan zien. Op de één of andere manier vind ik dit toch best genânt, maar ja.

Excuses voor the wall of text.

18. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24

Leuk om te horen man! Fijn dat je basketball ontdekt hebt.
    Je hoeft niet te betalen om NBA te kijken. Begin gewoon eens met dagelijks op NBA.com te kijken.
    Over een dag of 30 begint het seizoen weer, dan staan er elke dag highlights van de gespeeld wedstrijden.

Kijk ook veel op youtube, je komt vanzelf vette spelers tegen.

Kobe Bryant, LeBron James, Dwayne Wade, Carmelo Anthony, Kevin Durant, Deron Williams, Dwight Howard, Rajon Rondo, Derrick Rose, Amare Stoudamire, Vince Carter, Paul Pierce, Tracy Mcgrady, Yao Ming, Brandon Jennings, Chauncey Billups, Tim Duncan, Manu Ginobili

Ik noem slechts een paar namen hoor, er zijn er nog veeel meer maar dan ben ik wel lang bezig.

Ik heb zelf 5 jaar topsport basketball gespeeld en als ik iets moet noemen waardoor ik goed ben geworden is het door gewoon zoveel mogelijk met basketball bezig te zijn. Dit moet ook een beetje vanzelf gaan. Je leert echt veel van filmpjes etc kijken en dat motiveert je ook weer om naar buiten te gaan en te gaan schieten bijvoorbeeld. (Heel veel schieten)

19. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Blijven jullie constant laag? Niet alleen met de bal, maar ook met je lichaam? Als ik te lang 'laag' blijf, ga ik last krijgen van mijn rug. Echter werd het me wel aangeraden om vaak laag te spelen.

20. Dedemsvaart

Dedemsvaart redonkulous

Leuk Bevonden:
    24
    Niet constant natuurlijk, in de aanval blijf je sowieso niet constant laag. Als je crossovers etc doet moet je die natuurlijk wel laag doen en wil je goed dribbelen met veel controle doe je dat ook laag.

In defense blijf je wel laag, behalve als iemand wil schieten bijvoorbeeld natuurlijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina