Beeldformaat oude XBOX games op XBOX360

Discussie in 'Algemeen' gestart door Zeemeeuw_5, 22 jan 2006.

1. Zeemeeuw_5

Zeemeeuw_5 8800GTS

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo mensen,
    Ik heb sinds kort een XBOX360 met XBOX Live en daarom haalde ik mijn oude XBOX spel Splinter Cell Chaos Theory nog maar eens uit de kast, om het voor het eerst online te kunnen spelen. Je moet dan eerst een update downloaden, en dan kan je het spel spelen. Vervolgens heb ik de Spy-tutorials gedaan, zodat ik aan het echte werk kon beginnen. Als ik echter met mijn account een online game wil beginnen, komt er een bericht in beeld waarin staat dat het beeldformaat niet goed is en waar ik het goede beeldformaat kan instellen. Ik heb echter geen idee wat het goede beeldformaat moet zijn. Weet iemand hier dat wel? Alvast bedankt!

Zeeemeeuw

2. sherudo

sherudo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb SC3 online en offline zonder problemen gespeeld... bij het dashboard kan je je screen format enz instellen.. Mijn settings:

Display:

screen format: Normal
    Pal Settings: PAL-60

3. Zeemeeuw_5

Zeemeeuw_5 8800GTS

Leuk Bevonden:
    0
    Uhm... Volgens mij verschilt mijn Dislplay-menu van dat van de meeste mensen omdat mijn XBOX360 met een VGA-HD kabel zit aangesloten en niet met een RGB-HD kabel.

4. Zeroine 83

Zeroine 83 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn X360 ook aangesloten op een HDTV (instelling 720p) en ook mij is het al opgevallen dat veel oude Xbox games het niet doen in wide-screen. Onder andere SSX3 en Splinter Cell 2 hebben dit probleem, en zo zijn er geloof ik nog een stel meer. Het beeldformaat is 4:3 en met geen mogelijkheid 16: 9 te krijgen....

Lijkt me een probleempje van de emulatiesoftware, beetje jammer maar goed niks aan te doen :{

5. Barcode

Barcode je moet toch wat...

Leuk Bevonden:
    0
    mischien kan je dit beter in deze thread vragen als je hier geen goed antwoord op je vraag krijgt

6. sherudo

sherudo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ah, dan weet ik het al als je via VGA speelt kan je niet xbox live updates downloaden. Dus als je eerst even je xbox aan een normale tv aansluit, verbinding maakt met xbox live, dan de update doet, en dan kan je splintercell 3 weer spelen op je VGA.... dit moet werken.

7. Genassix

Genassix Endless Challenge

Leuk Bevonden:
    3
    Dat zou echt nergens op slaan...

8. Zeemeeuw_5

Zeemeeuw_5 8800GTS

Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik heb niet echt de mogelijkheid om mijn Xbox aan te sluiten op een normale TV, dus dat velt denk ik ook wel af. Het is trouwens wel vreemd dat ik de tutorials wel kan spelen... Alleen als ik dus het echte spel wil gaan doen zegt hij dat er een update gedownload moet worden en dan geeft hij aan dat het beeldformaat niet klopt.

9. sherudo

sherudo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tis echt waar, kan er niks anders van maken............. heb het zelf ook gehad met splinter cell 3. Er is vast wel iemand hier die dit ook kan beamen.

10. Zeemeeuw_5

Zeemeeuw_5 8800GTS

Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat ik niet ergens nog even een tv'tje heb staan...

11. sherudo

sherudo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja ik snap dat... :mad:... heb nog even snel gezocht maar er is geen andere mogelijkheid dan hem even op een tv aan te sluiten en te updaten... vond het nog terug in deze topic:

http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=78353

behoorlijk kut dus.....

12. Zeemeeuw_5

Zeemeeuw_5 8800GTS

Leuk Bevonden:
    0
    Ok, maar is er wel eens kans dat dat probleem in te toekomst wordt opgelost?

13. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Gooi de rgb kabel erin, zet je switch op pal en het moet allemaal werken toch?

14. Zeemeeuw_5

Zeemeeuw_5 8800GTS

Leuk Bevonden:
    0
    Kan niet, mijn tv heeft geen RGB-ingang...

15. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Ook geen scart?

16. Zeemeeuw_5

Zeemeeuw_5 8800GTS

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, die wel.

17. Cole Trickle

Leuk Bevonden:
    6
    Als je een premium hebt, zit de rgb + scart erbij. Plug de zooi in download het en kijk of je het daarna met de vga kabel kan bekijken lijkt me.

18. vanRossum

vanRossum Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Moeten we eerlijk over zijn dat MS daar wel iets over zegt. In tegenstelling tot VGA waar het echt fout gaat i.v.m. die PAL 50 Hz of PAL 60 Hz, grrrr ...

Enfin. Die spellen zijn in 4:3 gemaakt en daar is niets mee aan te doen. Wou je de zijkanten erbij gaan emuleren.

MS raad aan voor die spellen de 360 op 4:3 te laten draaien en, net als bij gewone TV, de breedbeeld zoom de zaak te laten weergeven als 16:9.

Lijkt mij geen slecht oplossing.

Het zou wel handig zijn geweest als de display instelling ingesteld kon worden onder een profiel. Kun je met 2 profielen 4:3 en 16:9 snel wisselen.

Nu moet je vrouw en kinderen dat uitleggen. Vergeet het dan maar.
    We snappen het zelf amper, toch ?

Deel Deze Pagina