1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beertender: Voor de echte bier liefhebber

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Fardo, 27 feb 2004.

  1. janizzz

    janizzz wazig persoon

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Holger de best(het bier van de Plus Markt :p)
     
  2. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    zo'n beertender stond eerst in de konmar... zag er best vet uit :D
    (echt iets voor op mijn kamer)
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Man dat komt alleen omdat je er in de kroeg meer moet voor betalen. |:-
     
  4. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Goed gezegd , dat het bier van de tap beter smaakt komt juist door dat gebruik van de gaspatronen in de tap.
    Maar als je echt lekker bier wil drinken, steek dan de eerste grens richting
    zuid over en proef daar maar eens van een leffe , verboden vrucht, trappist,
    duvel, kasteelbier enz , al dan niet uit het flesje , en dan zul je pas weten hoe echte bieren smaken .
    De reden waarom bij ons de zware biersoorten in flesjes verkocht worden ,
    is dat als je er al een paar leeggedronken hebt en bij de volgende het stopsel er niet meteen afkrijgt , het tijd wordt om te stoppen. O-)
     
  5. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry om een verjaarde thread een trap onder zijn kont te geven, maar doe het toch 8)

    Ik zat zelf ook te denke om zo'n ding te kopen, maar twijvel nog al tussen the beertender en perfect draft (van philips)

    the perfect draft heet de merken Dommelsch, Hertog Jan, Jupiler, Grolsch, Bavaria. En vind ik dat toevallig nou de betere :)

    Vroeg me alleen af of iemand ervaring met bijde systemen heeft en er een van de twee echt aan- of afraad.
     
  6. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik zo'n ding aanschaf (wat ik van plan ben) dan ga ik dus zeker voor de perfectdraft, een mooi merkapparaat met fatsoenlijke biermerken. Dus niet dat afwaswater van heineken maar lekker Jupiler, Hertog Jan etc. Het enige van de beertender wat positief is, is dat je wieckse witte kunt tappen maar die vaatjes daarvan heb ik nog niet gezien...
     
  7. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0

    idd

    en daarbij levert philips (bij mijn ervaring) altijd goede producten. (al krijgen ze het niet voor elkaar om ze goed aan de man te krijgen). En ik woon zowat naast de Bavaria brouwerij, dusjah dat word hier wel het meest gedronken :).

    Daarbij heeft de perfect draft nog 2 metertjes. De ene geeft temp. van het bier aan en de ander geeft aan hoe vol het fustje nog zit. En de adviesprijs is ook nog lager. En de fustjes zijn groter.

    Ik ga zelf denk ook voor de perfect draft..... tenzij iemand het mij nu echt afraad ;)
     
  8. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Wat een prachtding!

    Was laatst op een feest. Hadden ze zo'n ding. Hemels! Lekker bier. Dus na een tijdje gewoon met mn mond onder zitten hangen.
     
  9. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    net ff excel wat berekeningtjes late doen. Dit zijn vergelijkingen van de beertender/perfectdraft tegen de 24flesjes krat. (er van uitgaand dat er geen druppel verloren gaat. Wat onzin is)

    Perfect Draft:
    Bavaria 50% duurder dan krat
    Dommelsch 50% duurder dan krat
    Hertog Jan 32% duurder dan krat
    Beertender:
    Heineke 38% duurder dan krat
    Amstel 46% duurder dan krat

    Dusjah wat dat betreft is de beertender toch net wat beter. Maar nog is het duur. Bavaria dat 2x zo duur word.=(
     
  10. Darkwing

    Darkwing Active Member

    Berichten:
    6.510
    Leuk Bevonden:
    25
    Ja duh, je moet zo'n ding ook niet kopen omdat het zo goedkoop bierdrinken is. Dan kun je altijd het beste een krat kopen. Je koopt zo'n ding omdat het stoer is om ermee te patsen, lijkt me fokking duidelijk.
     
  11. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    jah idd DD,

    Maar toch is het kut :p

    Niet dat het mij tegenhoud um te kopen. Maar wou het even van te voren uitrekenen zodat ik weet wat ik koop ;)
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    zodra één van deze machines Guinness gaat verkopen .. staat deze direct in onze keuken ;) ..;. voorlopigh wacht ik ff af
     
  13. mars15

    mars15 Guest

    vindt ze nog te duur, maar tijdens het wk zou wel prachtig zijn als er 1 in me kamer staat
     
  14. ChandleR

    ChandleR jag älskar Göteborg

    Berichten:
    729
    Leuk Bevonden:
    2
    En omdat het een stuk lekkerder is dan een flesje, laat staan zo'n ranzig blikje!
     
  15. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ze schijnen zo'n 70 euro per jaar aan energie te kosten... Best veel imo.
     
  16. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja je moet echt een perfact draft kopen; lekker Hertog jan.....
     
  17. Mtthz

    Mtthz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    588
    Leuk Bevonden:
    38
    Het schijnt dat je de fustjes kan hervullen (Niet dat het de bedoeling was). Kan je Guinness in gooien.

    Anders is het gewoon nog naar de kroeg8)
     
  18. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Smaken verschillen he ;), maar ik ben toch echt van mening dat Hertog Jan een stuk lekkerder is dan bijv. heineken en bavaria.
     
  19. mars15

    mars15 Guest

    tapvat van heineken is ook wel goed, bij onze super kan je trouwens een beertender huren
     
  20. Kombat

    Kombat Nico Swinkels

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik bedoelde ook dat Hertog Jan lekker is, het leek mss een beetje sarcastisch bedoelt maar dat was niet zo.
    Hertog Jan vind ik het beste biertje, in Tjechie heb je ook lekker bier en goedkoop. (je wordt er ook niet dronken van!)
     
    Laatst bewerkt: 15 mei 2006

Deel Deze Pagina