1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste Film 2003

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door El_yankee, 5 jan 2004.

1. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    zoals idd al vaak aangegeven is: LotR: Return of the King is zeker weten een instant-klassieker...

ook Road to Perdition (ook al genoemd) was een hele mooie film... maar die is uit 2002, dus die mag ik niet noemen :mad:

Freddy vs. Jason vond ik zeker een goede film, net geen topper

en ook Terminator 3 was een hele lekkere film, ook al is het dan in principe puur commerciele onzin...

al met al blijkt het niet echt een goed filmjaar, LotR uitgezonderd...
    Vooral door the Matrix, die zijn hoge verwachtingen niet kon waarmaken, en het publiek afscheepte met 2 'lok-ze-naar-de-bioscoop-met-special-effects-en-cash-snel-in'-films... vooral Revolutions vond ik een schande voor de Matrix-serie... :mad: bah

conclusie: beste film: LotR: Return of the King _O_

2. NL_Wouter

NL_Wouter The_Guardian

Leuk Bevonden:
    4
    Ik vond Kill Bill en 2 fast 2 furious wel cool :)

3. VooDoo300

VooDoo300 010

Leuk Bevonden:
    6
    scary movie 3 :blijft lache vooral wanneer je de ring hebt gezien

en lotr:do i need to say more?

4. Blox

Blox 老外

Leuk Bevonden:
    0
    The Hours Schitterende film, mooi verhaal, mooie cinemagrafie, en goede acteerprestaties.

5. <:.oRoBBeRTo.:>

<:.oRoBBeRTo.:> .

Leuk Bevonden:
    1
    Dat word overduidelijk LOTR:ROTK, beste film, beste trilogy. _O_

6. dan1701

dan1701 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

je zegt zonder een moment te vervelen, het einde vond ik tog veel te langdradig half uur gelul hou ik niet zo van (hadden ze beter het gevecht met die tovenaar erin kunnen doen) , maarja dat is mijn mening. Voor de rest goede film en zelf met langdradig einde de beste van 2003

7. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Tot mij grote teleurstelling vond het derde en tevens laatste deel van de Lord of the Rings (The Return of the King) erg tegenvallen.. Dit komt vooral doordat er een ander eind is gebruikt (qua boek) en dit eind niet alleen slecht is ook nog eens langdradig en slaapverwekkend, dat is jammer want over de eerste twee delen ben ik wel zeer te spreken, en in je collectie kan natuurlijk niet een deel ontbreken! Bovendien vindt ik het niet slecht dat ze iets hebben geprobeerd aan te passen op het boek, het is alleen jammer dat het niet is gelukt. Echter de Veldslag was erg spectaculair.

Waar ik dan wel voor heb gekozen is de Matrix Reloaded. Omdat het ten eerst een zeer spectaculair film is maar tevens ook perfect aansluit bij de AniMatrix (sluit ook weer aan bij de Revolutions). De vechtscenes heb ik met open mond beken. Het is spannend en meeslepen en het einde is zeer goed gekozen, een echte cliffhanger dus.

Wel jammer vindt ik het dat zowel de Lord of the Rings- als de Matrix-serie aan een eind zijn gekomen. Dat heeft ook weer z´n voordelen omdat anders misschien films zouden worden uitgemolken.

Top 3 is als volgt

1. Matrix Reloaded
    2. Bruce Almighty
    3. 8 Mile

Bruce Almighty vond qua humor echt fantastisch! De grapen waren geslaagd en het einde vond ik wat minder en verder dus wel een geslaagde film.

8 Mile (als die niet in 2002 verschenen is, zo niet de Lord of the Rings: The Return of the King) weer iets anders dan dat je gewend bent van de wannabee moviestar muzikanten, goed verhaal, prachtige soundtrack en coole battels.

8. Nilamo

Nilamo To Own or not to Own

Leuk Bevonden:
    1
    dat was een van de beste eindes die ik heb meegemaakt. Ik hou van lange eindes (don't make it stop show me more)

9. Stinky

Stinky /?/?\?\

Leuk Bevonden:
    0
    Kheb LOTR: Return of the King nog is niet gezien (|:- |:- |:- :'-( :'-( :'-( |:- |:- |:- ) maar toch vind ik t al de beste film!!!!

The Matrix: Revolutions was ook superrrr goed

10. nusti

nusti Wannabe Diefast

Leuk Bevonden:
    7
    lord of the ring is de absolute topper, daar hoef ik geen uitleg aan te geven.
    Op een goede tweede staat voor mij de Matrix en animatrix(2002?) Het verhaal is echt geniaal, hoewel ik heel veel mensen tegenkom die hem niet snappen en hem daarom ook slecht vinden.
    Nemo heb ik nog niet gezien, maar lijkt me echt een topper. Voor de rest vond ik de films die in 2003 uit zijn gekomen maar matig. en leuk voor een dvd avondje maar meer ook niet.
    Gisteren bruce almighty gezien, begint echt hilarisch, maar het einde vind ik toch erg gezapig, ik had gehoopt dat ze heel de godfiguur een beetje door de mangel zouden halen, maar hij eindigde echt amerikaans moralerig

11. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Dit gaat een heel bizar rijtje worden waar in alle films Robin Williams (!!!) voor komt als slechterik. Robin Williams is een acteur die ik voorheen niet kon luchten of zien (uitgezonderd in de film van Terry Gilliam waarvan ik nu even niet op de naam kan komen).

Death to Smoochy: een hilarische film die ik puur voor de lol gehuurd had. Het bleek een bizarre film te zijn over de onderwereld van de kinderhelden (robin williams als 'rainbow randalph' en Edward Norton als Smoochy de Neushoorn) waarbij nazi's alsmede ierse moeders de boventoon spelen. Heel erg verfrissende film vanwege de setting en de geweldige acteerprestaties. Een hele zwartgallige film, een echte aanrader!!!

One Hour Photo: Robin Williams in dikke thriller waarbij hij een familieleven bestudeerd middels de foto's die hij voor hun afdrukt. Een zeer mooi gefilmde film met zeer veel referenties naar de kunst van fotografie (als er bloed uit Robin Williams' ogen spuit: een directe referentie naar de zogenaamde 'rode' ogen die mensen hebben op foto's). Zeer mooi spel tussen witte kamers, rode kamers en de kleding die Robin aanheeft.

Insomnia: Ik weet niet of deze hier nog mag, maar dit vond ik een klassefilm. Van de maker van Memento! In deze film is Al Pacino een agent die een moord moet oplossen. Hij kan niet slapen vanwege het licht van het hoge noorden (waar het zich afspeelt) en je ziet hem geleidelijk aftakelen! Geweldig beklemmende film en wederom sterk geacteerd en zeer sterke settings!

Voor de verandering zijn het eens 3 Holllywood films geworden die ik als beste films kies, normaal zittene r wel wat arthouse titels tussen. Deze films laten zien dat Hollywood wel degelijk origineel voor de dag kan komen en vernieuwend kan zijn, zonder daar een hele trucagedoos voor open te trekken.

12. Jajojo

Jajojo ÜberCosy!

Leuk Bevonden:
    4

Zeker! Niemand kent die film, maar ik heb echt dubbelgelegen. Het verhaal zit gewoon goed in elkaar, en die zwarte humor vind ik echt geweldig.

Laatst bewerkt: 6 jan 2004
  13. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    Ik vond Matchstick Men wel heel goed...en nog gratis gekeken in de bios ook dankzij de Metro.._O_

14. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    vette film he? Donnie Darko had ik ook op de gok gehuurd en bleek een van de beste films aller tijden te zijn. nu vind ik dat niet met Death to Smoochy, maar het is wel een hele dikke film. Moet vaker eens op de gok gaan huren in plaats van de bladen te volgen :)

Laatst bewerkt: 6 jan 2004
  15. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Lord of the Rings: Return of the King, Pirates of the Caribbean en Terminator 3.

16. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Terminator 3....? Owkee... 8) Ik ben ergens gewoon blij dat die vent gouverneur is geworden, wat kan die vent níet acteren zeg!!! Alleen over het einde was ik te spreken:

het moment dat John Connor erachter komt dat er gewoonweg geen ontsnappen is aan judgement day was errug cool

17. slicer

slicer iech bin de beste

Leuk Bevonden:
    0
    mijn top drie

1 cradle 2 the grave
    2 dreamcatcher
    3 tomb raider 2

1 jet li op zijn best, lekker aktie domme humor leuk veraal
    2 ja een film van de meester (steven king)gewoon een waanzinnig verhaal ,waar je denk ik meerdere keren naar moet kijken om de film te waarderen
    3 nerderlands trost weer op zijn best(op de scene van de haai na dan),en natuurlijk angelina jolie .alles aan dit deel is beter dan deel 1

18. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Altijd leuk om lijstjes te maken na een jaar. :)

Jammer genoeg bleek 2003 voor een film liefhebber als mijzelf een teleurstelling. Er waren gewoon teveel groot aangekondigde films die het imo totaal niet konden waarmaken. Voorbeelden helaas te over: LOTR: The Two Towers (eigenlijk een 2002 film, maar ik zag hem pas in 2003 ), The Matrix Reloaded, The Matrix Revolutions, Terminator 3, The Hulk, Bad Boys 2, DareDevil, Analyze That, Bruce Almighty en The Italian Job o.a. Zelfs de kleine film Ken Park viel me onverwachts tegen. Ik had wel wat beters verwacht van de maker van Kids.

Maar gelukkig waren er ook nog films die ik wel kon waarderen. Mijn top 3:

1 ) Lilja 4-ever: Een zwaar aangrijpende film over het leven gaat van de 16 jarige Lilja uit de voormalige Sovjet Unie, die in de steek wordt gelaten door haar alleenstaande moeder en voor zichzelf moet gaan zorgen. Ze komt echter al snel in de wereld van de prostitutie terecht waarin ze verkracht en vernedert wordt. Dit is een film die je zwaar zal raken en helaas ook goed de realiteit van alledag laat zien voor miljoenen vrouwen uit Oost-Europa en Rusland. Absoluut de beste film die ik vorig jaar heb gezien.

2 ) Pirates of the Caribbean: Een van de weinig grootse spektakelfilms die gewoon echt goed in elkaar zat. Een perfecte combinatie van veel spektakel, humor en een goede cast waarbij Johnny Depp de show steelt. Ook de aanwezigheid van Keira Knightley mag er wezen. ;)

3 ) Spirited Away: Een werkelijk schitterend en fantasievolle Japanse animatiefilm. Een beetje vreemd, maar o zo lekker.

Andere films die ik zeer kon waarderen waren: X-Men 2, Ghost World, Van God Los, Kill Bill, Confessions of a Dangerous Mind, City of God, De Tweeling, Phone Booth, 28 Days Later, Catch Me If You Can en Phileine zegt Sorry.

LOTR: Return of the King en Finding Nemo worden door veel mensen genoemd als beste films van het jaar, maar aangezien ik beide nog niet heb gezien kon ik er ook niet over oordelen.

En wat gaat 2004 ons brengen? Ik hoop veel goeds natuurlijk, maar met interessante titels als: Cold Mountain, The Last Samurai, Mystic River, Underworld, Van Helsing, Shrek 2, Troy, Spider-Man 2, Once Upon A Time In Mexico, Resident Evil 2 en mogelijk twee films van de persoon die het meest bewonder, namelijk Alexander de Grote moet het toch wel goed zitten.

19. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    The Two Towers een teleurstelling??

ik ben benieuwd naar waarom je het dan geen goede film vond, want de hele LotR-trilogie is toch echt de meest geprezen (verfilmde) trilogie ooit... en in het bijzonder Return of the King (wat ikzelf de slechtste van de drie vind maar dat terzijde) wordt door iedereen op handen gedragen...

en vooral omdat ik 'Two Towers' de beste vind van de drie, wil ik graag horen waarom je vind dat hij zn verwachtingen niet waar kon maken...

20. bl0kkie

bl0kkie pwn4tsj p0rk !

Leuk Bevonden:
    6
    Morgen ga ik naar The Last Samurai, hopen dat het een mooie film is :+

Deel Deze Pagina