1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste Film 2003

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door El_yankee, 5 jan 2004.

1. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Ook al weet ik niet hoe GothicRulez erover denk, ik wil hier toch even op inhaken. De manier waarop Peter Jackson de wereld van Tolkien doet herleven is verbluffend en imponerend. Hij volgt vrij goed het boek (in alle delen laat hij wat steekjes vallen maar dat terzijde, die discussie hoort hier niet:)) en de films kijken lekker weg.

Toch kan ik het niet echt verkroppen dat deze films gezien worden als beste films ooit. Nu weet ik wel dat jij bdoelt te zeggen, de beste trilogie ooit, maar als ik kijk naar vele verschillende lijstjes (beste films ooit, beste regisseur ooit, etc.) dan zie ik die films altijd los van elkaar staan en nooit als trilogie en daarom bekijk ik ze hier ook even los van elkaar. Mijn punt is met Peter Jackson is dat hij niets vernieuwends in de filmwereld brengt, zijn enige verdienste is het opkrikken van cgi-graphics. En drie maal een zere reet :D

Kijk eens naar Citizen Kane, Psycho, Apocalypse Now, Donnie darko, das Kabinet des Dr.Caligari: allemaal films die vernieuwende elementen in zich hebben! Begrijp me nou inet verkeerd, de LOTR-trilogie zijn geen slechte films, integendeel. Maar het is wel een beetje been-there-done-that gevoel.

Laatst bewerkt: 9 jan 2004
  2. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    kijk, ik ben geen filmhuis-bezoeker. Ik wil mezelf dus ook absoluut geen filmkenner noemen.

Maar ik ben het met je eens dat het geen vernieuwende film is...

maar moet een film vernieuwend/revolutionair zijn ?? ik vind dat de LotR, en vooral the Two Towers, het genre van epische/science-fiction films geperfectioneerd heeft.
    Het verhaal mag dan soms enigzins slap zijn wat betreft invulling (pratende bomen??? :confused: ), en ook niet origineel zijn imo (ik ga uit van de films, niet van de boeken).
    De thema's rechtvaardigheid/vrijheid, goed tegen kwaad,
    waar uiteindelijk het goede zegeviert, net als in vrijwel elke film dat dit thema verwerkt
    is al in te veel films verwerkt, en brengt nergens een nieuw aspect op deze thema's...

maar ik vind de films fantastisch, omdat ze werkelijk het gevoel geven een reis te beleven... en natuurlijk dingen als het gevoel bij de veldslag in the Two Towers, de uitwerking van Gollem. En ook de perfecte cinematography (filmwerk, acteerwerk, afwerking) is van super-kwaliteit...

dat alles maakt het tot de beste science-fictionfilm aller tijden... met het meest epische/heroïsche gevoel wat ik ooit bij een film heb gehad...

Laatst bewerkt: 9 jan 2004
  3. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    8 Mile vond ik ook wel koel trouwens :).

4. McRed

McRed PSPZone.nl

Leuk Bevonden:
    18
    Het beste langste einde ooit!

5. HellHound

HellHound Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    @ Perfect_Shit

De reden dat de film mij teleurstelde kwam voornamelijk door filmtechnische redenen en een zwak script. De film voelde ook gewoon niet goed aan. Alles ging veel te gemakkelijk. Er gaat iemand dood en vervolgens wordt er getreurd, maar nog voordat de tranen de grond raken verschijnt de doodgewaande held al weer in beeld. Dit had voor mij gewoon veel dramatischer gemoeten. De scene met de Ents sloeg imo echt nergens op, wordt er eerst heel moeilijk gedaan omdat die bomen zogenaamd alles zo ontzettend langzaam doen en alleen hun eigen taal verstaan (als ik het me goed herinner), maar wanneer die Hobbits dan om hulp vragen begrijpen ze het meteen en hup daar gaan ze. Opzich logisch voor de tempo van de film, maar ik vond het belachelijk. Ook Gimli die vrijwel alleen maar in beeld kwam om voor de humoristische noot te zorgen irriteerde me. En dan waren er nog de filmtechnische zaken als de slechte overgang van de scenes en de iets teveel gebruikte slowmotion techniek. Echter er was een ding wat ik echt fantastisch vond en dat was Gollum. Hij stal werkelijk waar de show en blies qua acteerprestaties iedereen van het beeldscherm af. En dat terwijl we het notabene over een CGI animated figuur hebben. Misschien dat de 4 disc dvd versie beter is uitgewerkt door de extra scenes, maar de bioscoopversie was voor mij een teleurstelling. Belachelijk eigenlijk dat we zoveel geld moeten neerleggen om uiteindelijk de complete film te kunnen zien. Ach ja, lang leve de commercie.

6. iverson

iverson Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond city of god (cidade de deus) echt een superfilm.

Het is een film over de ghettos van brazilie. Erg indrukwekkend...

7. Chief Bram

Chief Bram *Xbox-Addict*

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond Finding Nemo heel goed, maar Lord Of The Rings: The Return Of The King een beetje tegenvallen, dus ga ik voor Finding Nemo want:

Het verhaal was dan toch heel mooi.

Het was grappig.

En mooie animatie's.

Mine!Mine!Mine!Mine!8) 8) 8)

8. PromoStyle

PromoStyle Guest

Gangs of New York

de acteurs, verhaal, de gevechten, de muziek. KNKR Vette film!

9. goakhan

goakhan Uns4n1ty

Leuk Bevonden:
    2
    Deze film is gewoon de harste, realistische gangster film van 2003.

Supergoed dus.

Deel Deze Pagina