kijk, ik ben geen filmhuis-bezoeker. Ik wil mezelf dus ook absoluut geen filmkenner noemen.
Maar ik ben het met je eens dat het geen vernieuwende film is...
maar moet een film vernieuwend/revolutionair zijn ?? ik vind dat de LotR, en vooral the Two Towers, het genre van epische/science-fiction films geperfectioneerd heeft.
Het verhaal mag dan soms enigzins slap zijn wat betreft invulling (pratende bomen??? ), en ook niet origineel zijn imo (ik ga uit van de films, niet van de boeken).
De thema's rechtvaardigheid/vrijheid, goed tegen kwaad,
waar uiteindelijk het goede zegeviert, net als in vrijwel elke film dat dit thema verwerkt
is al in te veel films verwerkt, en brengt nergens een nieuw aspect op deze thema's...
maar ik vind de films fantastisch, omdat ze werkelijk het gevoel geven een reis te beleven... en natuurlijk dingen als het gevoel bij de veldslag in the Two Towers, de uitwerking van Gollem. En ook de perfecte cinematography (filmwerk, acteerwerk, afwerking) is van super-kwaliteit...
dat alles maakt het tot de beste science-fictionfilm aller tijden... met het meest epische/heroïsche gevoel wat ik ooit bij een film heb gehad...
Laatst bewerkt: 9 jan 2004