1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste game die JIJ ooit gespeeld hebt!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door mitch afca, 12 dec 2008.

1. domii

domii Member

Leuk Bevonden:
    0
    Overduidelijk fallout 3:D

2. Daz

Daz

Leuk Bevonden:
    2.258
    Donkey Kong Country, Metal Gear Solid, GTA San Andreas, Pro Evolution Soccer 5, Klonoa, Oblivion, Halo1/2/3/4 en Super Mario 64.

3. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    1: Rock Band series, gewoon heel veel gespeeld. Ook erg veel content voor gedownload, maar het begin nu weer wat minder te worden. Maar RB3 komt binnenkort uit, dus daar komt vast wel weer even verandering in. Ook gewoon omdat ik hierdoor gewoon heel veel toffe muziek heb leren kennen. En door dit spel heb ik ook motivatie gekregen om gitaar te leren spelen. Als je zit te shredden op plastics dan wil je gewoon meer. :9

2: Zelda Ocarina Of Time, geweldig spel! Pas na 7 jaar uitgespeeld, sowieso was ik vroeger te dom voor dit spel.

3: Oblivion, heeft echt m'n zomervakantie verpest van 4 jaar (?) geleden. :mad:

4: Fallout 3, lange speelduur, veel dlc. Top.

5: Pokemon Gold, echt uren en uren gespeeld. Ik was ook echt de badass op de basisschool, omdat ik de enige in de klas was die m had, voor iets van een maand ofzo. :+

6: Call Of Duty 2, lekker online knallen op de pc.

En mag ook niet vergeten worden, Zombie Nazis bij CoD: WaW! Zoveel plezier mee gehad. :+ Met z'n alle op de beamer lekker knallen. Ik had zelfs de mappacks gekocht, alleen maar voor de zombie maps. :D Ach, voor de rest heb ik zoveel games gespeeld. Ik kan wel door blijven gaan.

Laatst bewerkt: 10 okt 2010
  4. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Omg, hoe kon ik Pokemon Red nou weer vergeten... :mad:

5. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.937
    Zo ontzettend veel.

Pokemon Zilver, rood ook idd, Nox, Heroes of Might and Magic III, Red Alert 2 Yuri's Revenge, Rayman 2 en 3, Tiberian Sun, DOOM 1 en 3 incl. uitbreiding, Mass Effect 1 en 2, Alle Halo's behalve ODST, GTA San Andreas, super mario...en ga zo maar door. 8)

6. RvQ

RvQ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mafia 1 en GTA Vice City

7. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Goldeneye 64 is mijn favoriete klassieker. Tegenwoordig zou ik Rainbowsix Vegas en Portal noemen, en dan rainbow toch wel als beste game ooit, aangezien ik in geen 1 game meer tijd heb zitten als in die:+

8. PePzi NL

PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    203
    - Pokemon Crystal. 'S zomers in de tuin zitten onder de parasol met je Game Boy Color :D
    - GTA San Andreas. Ookal had ik een hekel aan die negerhiphopgangstershit, de game zelf was echt zwaaar episch. Middagen gewoon met vrienden rondjes gevlogen in die straaljager _O_ En The Truth was natuurlijk een held (die missie dat je z'n wietveld moet helpen verbranden, ik dacht vroeger dat het druiventakken oid waren en snapte dus ook totaaal niet waarom ze zo snel plat moesten voordat de politie er was :lol:)
    - Rayman 2. M'n eerste echte 3D-adventuregame, het was zo cool.
    - TLoZ: Ocarina of Time. Ookal speelde ik deze pas op de Collectors Disc op de GameCube (ik mocht vroeger geen N64 :'-(), ik snapte meteen waarom die game in zoveel 'Beste game ever'-lijstjes staat.
    - Super Mario Sunshine. Die kleuren, die vakantiesfeer _O_ (Dat verdomde laatste blauwe muntje :mad:)

Qua beste games op de 360 gaat het tussen:
    - GTA IV. Anderhalf jaar voor de release elke dag elke site op nieuwtjes checken, en een week niet kunnen slapen als er een trailer aan zat te komen. Ook de enige game waar ik echt voordat de winkels open waren al stond te wachten :cool:
    - Alan Wake. Nietsvermoedend de LE van de bazaar overgenomen hier, maar damn wat veraste die game me! Zo'n geweldig goed verhaal, zulke heerlijke personages, zoveel sfeer _O_ Kreeg echt kippenvel bij dat level op de Anderson Farm.

9. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    The Legend of Zelda - Ocarina of Time (N64)
    The Legend of Zelda - A Link to the Past (SNES)
    Lufia II - Rise of the Sinistrals (SNES)
    Super Mario Bros. 3 (NES)
    Final Fantasy VII (PS1)
    Half-Life/Counterstrike (PC)
    Tales of Symphonia (NGC)
    Ristar (SEGA)
    Sonic 2 (SEGA)
    Perfect Dark (N64)
    Donkey Kong Country 2 (SNES)

Om er een paar te noemen :). Er zijn er nog wel meer die ik echt hoog heb zitten.

10. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.766
    Oblivion natuurlijk. O-)

11. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Pokemon gold, Gta IV, en Far Cry 2:)

12. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Absoluut Bioshock1! Er is daarna nooit meer iets uit gekomen waar ik zo van onder de indruk was.

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Voor mij zijn het de volgende games: Super Mario 64, Legend of Zelda: Ocarina of Time, GTA: San Andreas, Call of Duty 2, Call of duty 4, Gears of War 1 en Diddy kong racing:)

14. run n attack

run n attack Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ja bioshock was idd wat anders en zeker vet maar de beste game die je ooooit gespeeldt hebt?

dan zou ik echt zeggen koop een nes of n64 mischien zelfs een ps1,xbox1.

daar op die consoles zijn games gemaakt die echt nog puur om de game`s gaan.
    geen verwachte verkoop cijfers of mega advertentie`s gewoon gamuu!:)

15. Kapitein_Merijn

Kapitein_Merijn PSN: Kapitein_Merijn

Leuk Bevonden:
    240
    Misschien heb ik de afgelopen jaren teveel gedronken maar bioshock heeft toch de meeste indruk achter gelaten.
    Ik ben begonnen met gamen op de sega 8 bit. Heb vervolgens de megadrive gehad, saturn, gamegear, Dreamcast, ps1, xbox1 en nu de 360 gehad. Kan me er alleen weinig van herineren 8)
    Natuurlijk heb ik alle sonic's helemaal kapot gespeeld, genoten van virtua fighter en was ik grote fan ecco het dolfijntje maar de mooiste "ervaring" blijft bioshock.

Laatst bewerkt: 16 okt 2010
  16. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    PoP vond ik wel echt de shit, en de Commander Keen serie heb ik ook helemaal kapot gespeeld. Pas sinds een tijdje weer wat serieuzer aan het gamen, AC1 en ME1 waren toch wel heel verslavend op de 360.

17. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Jagged Alliance 2, Championship Manager 01/02, Halo: Combat Evolved en Oblivion voor mij denk ik...

18. Hespere

Hespere Guest

FIFA98.

19. JowieNL

JowieNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij was dat Shenmue 1 & 2.. Mijn god, wat een geweldige game! Voor die tijd toen de ps2 nog niet eens uit was, zo een vette graphics, en zo een mooie omgeving, zoveel te doen en een fantastisch verhaal! Als je hem nou zou spelen denk ik dat niemand zou geloven dat het spel al meer als 10 jaar oud is! En daarbij wacht ik ookal 10 jaar tot er eindelijk een vervolg komt op deel 2 :p

sowizo was de Dreamcast zo onder gewaardeerd wat ik nooit begrepen heb!

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.715
    Mijn held! _O_

Het is iig duidelijk dat veel mensen hier nog niet zo heel lang gamen, aangezien ik veel nieuwe games langs zie komen. Helaas hebben die mensen vroeger echt een enorme lading aan pareltjes gemist.

Hier dan nog een keer een (revised?) lijstje van mijn kant in no specific order:

Super Mario Bros 3

Ik was een jaar of 4 toen deze game uitkwam, maar dat weerhield me er niet van deze game te spelen. We hebben de game toentertijd op de release gekocht en ik heb toen nog tegen een vriend van m'n broer, van wie wij de NES overgenomen hadden, gezegd dat het zo tof was dat Mario salto's kon maken. _O_
    Anyway, voor velen zal Super Mario World meer aanspreken, maar deze Mario was echt een enorme stap voorwaarts met de heerlijke graphics, de wereldmap die later nog vaak is overgenomen (door meerdere games), de vette pakken en geweldige items! En dan heb ik nog niet eens over het heerlijke leveldesign. Nog steeds de vetste 2D platformer ooit.

Chrono Trigger

Er wordt nog steeds gediscussieerd over wat nou de beste RPG van de SNES, en misschien zelfs aller tijden, is: Final Fantasy VI (III) of Chono Trigger. Aangezien Chrono Trigger zo'n beetje mijn eerste JRPG ooit was kiest mijn hart natuurlijk voor die game. De sfeer is geweldig, de graphics waren en zijn nog steeds prachtig, de muziek is meer dan geniaal en de gameplay was toen echt uniek en had nieuwe elementen. Daarnaast vind ik het hele idee van door de tijd reizen en alle locaties waar je daarmee terecht komt heerlijk! Voor mij nog steeds de beste RPG ooit!

Super Mario 64

Tsja, wat valt hier nog over te zeggen... Deze game was een revolutie op gamegebied en heeft veel dingen geintroduceerd die nu nog gebruikt worden door vele games. De eerste keer dat ik de game opstartte was ik geschokt dat dit echt mogelijk was, zulke vette graphics en goede controls. De vele geweldige, (toen) enorme levels met coole objectives om sterren te verzamelen. Voeg daar de grappige, soms vreemde, vijanden, verslavende muziek aan toe en je hebt een van de beste games ooit.

Goldeneye 007

Laat ik meteen met de deur in huis vallen: Mijn meest favoriete shooter ooit. Deze game had een geweldige sfeer, geniale leveldesigns, goede gebalanceerde gameplay met vette wapens, goede graphics, vette characters in MP, verslavende gameplay, veel vette challenges, etc. Heb met verschillende vrienden die de game ook hadden de game helemaal uitgespeeld. Ik had alle cheats, alle levels gehaald op 00 Agent en alle Timed Runs gehaald. Als iemand een level niet kon uitspelen, dan ging de vriend die het beste in dat level was de rest helpen. Zo had ik een vriend die enorm goed was in Comtrol, het meest hatelijke level in de game imo, terwijl ik een expert was in het uitspelen van Aztec. En dan is er nog de geweldige multiplayer met geniale maps als Complex, Temple, Archives etc. Laat ik maar stoppen voordat ik doordraaf... :+

Zelda: Ocarina Of Time

Het was in het jaar 1998, december geloof ik. Modder was Goldeneye met een vriend aan het spelen toen zijn ouders thuis kwamen met een nieuwe game: Zelda: Ocarina Of Time. Hyped as hell hebben we meteen Goldeneye uitgezet en de cartridge in de N64 geklikt. Toen de intro begon stond iedereen met een open mond te kijken hoe geweldig dit wel niet was. Maanden later, en veel verder, was nog meer duidelijk hoe geniaal deze game was. De wereld was zo groot en zo sfeervol, de graphics waren ongelooflijk goed en de gameplay leek van een andere wereld te komen. Deze game zette gewoon een ongelooflijk hoge standaard.

Shenmue (2)

De Shenmue games moet je gewoon gespeeld hebben om ze te begrijpen, en dan eigenlijk voornamelijk in de tijd van de release. De controls zijn voor tegenwoordige begrippen namelijk wat matig, maar daar staan dan wel weer heel veel geweldige dingen tegenover. Zo zijn er de geniale graphics, het heerlijke verhaal (wat nog steeds niet afgelopen is :mad:) en heerlijke muziek. Maar de echte ster van de game is toch echt de wereld. Deze games horen volgens mij nog steeds bij de meest gedetailleerde games ooit. Elke character in de wereld heeft een eigen ingesproken stem, ook al is het maar voor 1 regel, je kunt bijna elk gebouw in en dingen kopen in winkels en automaten en je kon gewoon vrij rondlopen waar je maar wilde. Deze game zette gewoon de standaard voor open werelden in die tijd.
    Echt een game met een enorm hart die je gespeeld moet hebben om de genialiteit ervan te kunnen begrijpen.

Runner-Ups:

Donkey Kong Country
    Ook een enorm goede game, maar ik was toch meer van de Mario games. Deze game heeft naast leuke gameplay geniale graphics en geweldige muziek.

Perfect Dark
    Hoewel deze game op vele vlakken superieur was aan Goldeneye, en dan voornamelijk op multiplayergebied, vond ik Goldeneye leukere levels en sfeer hebben.

Metroid Prime
    Als een van de beste games van vorige generatie zal deze misschien ooit wel in mijn top-lijstje komen, maar de game is nu nog te jong.

Super Mario Galaxy
    Dit is gewoon Mario tot in de perfectie. Het recept is in deze game en zijn opvolger echt zo goed als geperfectioneerd. Maar ook deze game is nog te jong om op de lijst te komen.

Mirror's Edge
    Dit zal misschien vele mensen vreemd lijken, maar deze game heeft toch echt een kans om op dit lijstje te verschijnen, boven toppers als Uncharted, MGS etc. De game is gewoon zo geweldig vermakelijk en uniek dat hij behoorlijk ver kan komen in mijn lijst. Voor mij nog steeds de gedeelde vetste game van deze generatie.

En dit zijn maar een aantal runner-ups die ik eventjes in het zonnetje wilde zetten.

Deel Deze Pagina