1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste MP3-speler!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tronky, 17 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Jup gewoon het device formateren (windows verkenner, rechtermuisknop op je ipod, formateren), doe ik ook wel eens met mijn mini.

    Als je iTunes dan opstart wordt de iPod opnieuw opgebouwd.
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Hmm, ik heb het wat anders gedaan, maar dat maakt niet uit. iPod is verkocht en weg :)

    Echt enorm stom, de X5L hoort al verkocht te worden, maar geen enkele winkel in Alkmaar verkoopt hem. Bij mp3man.nl zeggen ze dat de releasedate nog niet aangebroken is, wat toch gewoon pure BS is.
     
  3. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil van de week een IRiver H10 kopen. Heb al gelezen op eerdere pagina's en op het forum van tweakers.net al gelezen dat die erg goed is: mooi design, goeie bediening, en 12 uur per batterij is meer dan genoeg, net als de 5 GB aan ruimte.
    Nou had ik nog twee punten waar ik aan twijfelde. Binnenkort komt er ook een 6GB versie aan. Vinden jullie dat ik zou moeten wachten omdat de prijs eventueel naar beneden kan gaan, of gewoon meteen kopen. Ik moet hem sowieso voor augustus kopen, want dan ga ik voor een jaar naar amerika, dus heel veel tijd zal er niet tussen zitten.
    Daarnaast wil ik hem bestellen bij mp3man.nl, en daar kun je hem in combinatie kopen met een Sennheiser PMX60. Nou weet ik dat er een aparte topic over Koptelefoons bestaat, maar die is al heel lang niet gebruikt, dus vraag ik het hier. Hebben jullie ervaringen met de PMX60, wat is het verschil met PMX40, en omdat ik veel reis: is dit een goeie keus? Zo een ding in mn nek vind ik geen probleem, tenzij het heel verrot zit als je in je vliegtuigstoel zit ofzo of snel kapot kan gaan, dan zou ik misschien beter van die oorschelpen kunnen kopen...of/en hebben jullie eventueel nog andere suggesties?

    Thanx anyway :)
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    H10 is idd een mooi dingetje, alleen jammer van de korte batterijduur, dat is namelijk bijna de belangrijkste reden voor mij geweest om van mn iPod 20 GB over te stappen op een iAudio X5L 30 GB. Ik zou als je het apparaat niet perse nodig hebt nu maar gewoon even wachten tot een eventuele prijsverlaging. Kun je hem altijd nog aanschaffen vlak voordat je naar Amerika gaat. Die PMX60 zal best een redelijke koop zijn, vooral ook omdat Sennheiser toch wel bekend staat om zn goede geluidskwaliteit. Ook is de prijs die ze ervoor vragen bij mp3man.nl niet hoog, maar ik zou toch overwegen om een setje in-ear oordopjes aan te schaffen. Vooral in het vliegtuig zul je daar erg blij mee zijn door het feit dat ze het geluid van buiten goed buiten houden, en je dus niet die motoren van het "schip" constant hoort. Of in iedergeval een stuk minder. Nu kan het natuurlijk zijn dat je echt niet tegen van die dingen kunt die diep in je oor zitten, maar dat is een gok die je moet maken, of je moet via een kennis die toevallig in-ear oordopjes heeft ze eens uit proberen. Meestal zit zoiets in het begin sowieso wel een beetje vreemd, maar later wen je er wel aan. Of het moet net helemaal niet jou ding zijn. Ik weet niet wat je budget is voor oordopjes, maar als je niet veel duurder wilt gaan dan die Sennheisers kun je denk ik het best een Sony MDR-EX71SL nemen mocht je toch voor in-ear gaan.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2005
  5. Superbol

    Superbol Active Member

    Berichten:
    410
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind de batterijduur wel meevallen. Er staat gegeven dat het 12 uur is, maar dan zouden al je songs op 128 kb/s moeten zijn, en ik heb bijna alles op 192 kb/s, dus doe ik er zo een 10 uur mee ongeveer, wat ik eigenlijk meer dan genoeg vind, aangezien ik hem toch meestal elke avond als standaard in de oplader doe, net als met mn telefoon. Daarnaast kan ik altijd later nog beslissen om voor €35,- of $25,- ong. een extra batterij erbij te kopen daar.
    Daarnaast twijfel ik een beetje bij die in-ear dopjes. Ze zullen ongetwijfeld je geluid van om je heen helemaal weghalen, maar ik hou dr nogal van om mn muziek vrij hard te zetten buiten het vliegtuig dan, en denk dat het met die in-ear dopjes nogal schadelijk kan zijn. Ik heb dr verder geen ervaring mee, dus weet niet hoe anderen daar over denken. Daarbij krijg je al gewone Sennheiser MX400 dopjes bij de H10, dus heb ik liever gewoon een headphone erbij. Mn budget voor die oordopjes/headphone is ong. €50,-, want die H10 is al duur genoeg :+ . Ook ben ik vrij zuinig op dat soort dingen, dus hoef ik geen ultra-sterke headphone O-)
     
  6. Menace_1981

    Menace_1981 Run & Gun

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de PMX 60 headphone en ik ben er uiterst tevreden mee. De geluidskwaliteit is echt heel goed en de headphone is absoluut stevig. Ik kan er soms wel erg ruw mee omgaan, maar tot nu toe helemaal niets gebroken of iets dergelijks. Hij zit tevens zeer comfortabel op mijn achterhoofd (ik wil mijn haar niet in de war hebben). Voor mij heeft deze headphone dus 3 echt grote voordelen: het geluid, hij is robuust en zit tenslotte comfortabel.
     
  7. SyKeS1

    SyKeS1 Avatarjattert

    Berichten:
    843
    Leuk Bevonden:
    6
    De beste MP3 speler is ZONDER ENIGE TWIJFEL de 128 MB usb NIKKEI. Je koopt hem voor een prikkie, je kunt er potverdomme nog muziek op zetten ook....en nu komt het..je doet hem in de wasmachine en na het wassen doet hij het nog gewoon!!! Das pas klasse :)
     
  8. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Doe dat maar eens met een iPod. ;)
     
  9. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.272
    Leuk Bevonden:
    2.945
    whaha mijn zusjes creative kon er niet tegen. :9
     
  10. Espresso

    Espresso Active Member

    Berichten:
    91
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf een ipod mini, keurige speler, en voor 200 euro 4gb is nog redelijk als ik zie dat mensen hier 160/180 betalen voor 256 mb. Krijg er 18 uur speeltijd op een batterij uit en dat is ook het maximum.
     
    Laatst bewerkt: 27 jun 2005
  11. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    OMG, ik krijg mn X5L hopenlijk morgen binnen, geld is iig van mn rekening afgehaald vanochtend. Ik zit nu echt te springen om het apparaat, en op tweakers lees ik veel van een hoop blije mensen. Iemand had dit als opstartscherm ingesteld, is gewoon TE cool :cool:
     
  12. ThoMasZ007

    ThoMasZ007 Xboxworld Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had op een ander forum geleze dat mense na een tijdje een krakelig geluid hoorde van hun ipod hebben hier mensen daar ook last van. want ik zoek namelijk nog een mp3 speler

    edit. en ik zit nu een beetje uit te zoeken welke het meest geschikt is
     
  13. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Niks van gemerkt. Heb mijn ipod ongeveer een half jaar gehad.
    Het zullen de brakke oordopjes wel zijn geweest ;)
     
  14. ThoMasZ007

    ThoMasZ007 Xboxworld Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom heb je je ipod weggedaan dan ?
     
  15. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Eens zien, wat redenen om je iPod weg te doen:
    - Batterijduur
    - Te weinig geheugen
    - Andere MP3 Speler gezien die je meer aanspreekt door bepaalde functies (Dit was volgens mij de reden van !SIC!, die had een Gmini 400 gezien geloof ik, en was verkocht O-) )
    - iPod is niet meer het exclusieve product wat het eind vorig jaar voor de shuffle & prijsdaling nog wel was.

    Andere redenen zijn vast ook nog wel te bedenken, maar dit zijn toch wel een aantal dingen waarom je kunt besluiten om je iPod weg te doen. Ik geilde bijvoorbeeld ook op het kleurenscherm en videofunctie etc wat mijn iPod 20 GB niet had.

    Geluid van de iPod is prachtig, zal idd wel aan de oordopjes liggen dat krakende geluid.
     
  16. ThoMasZ007

    ThoMasZ007 Xboxworld Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat zijn dan nog andere opties inplaats van de ipod?
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    de X5(L) bijvoorbeeld, al ben je dan wel wat meer geld kwijt. Verder bijvoorbeeld: Archos Gmini 400(of opvolger ervan die binnenkort uit komt), Iriver H320 & MPIO HD 300. Dat zijn denk ik wel zo'n beetje de betere mp3 spelers die je kunt hebben inplaats van een iPod.
     
  18. ThoMasZ007

    ThoMasZ007 Xboxworld Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat ligt allemaal iets boven budget omdat ik hem waarschijnlijk van mijn Pa krijg voor mijn overgangsrapport naar Havo 4. dus dan is dat allemaal iets te duur
     
  19. Pim

    Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.887
    Leuk Bevonden:
    76
    Hartstikke waar :)

    De batterijduur was voor mij geen probleem. Hij deed het dik 12 uur met 1x opladen, al gooide ik hem toch elke dag op het docking station.

    De Gmini400 ownt de ipod alleen dik. betere EQ etc. het geheugen is even groot, maar dat neem ik voor lief. Mijn volgende mp3-speler wordt wel weer wat beter/vetter :cool:
     
  20. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43

    had je het niet ff eerder kunnen zeggen dat je je ipod wegdeed :'-(

    ik ben ook op zoek naar een mp3 spelertje van rond de 200~250 euro, jou kennende heb je je ipod goed onderhouden :cool:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina