1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beste MP3-speler!

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Tronky, 17 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    ik weet niet hoeveel vrije ruimte je op jouw harde schijf hebt en ook niet of je usb drives hebt (zie hier). maar waarschijnlijk kan hij die mp3speler makkelijk aan :)

2. TariQ360

TariQ360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    "/Mod: zullen we ook weer niet wannabe modderen?
    en in een normaal lettertype schrijven, dat is wel zo sociaal. zeker voor mensen met oogproblemen..
    dat neemt niet weg dat hij gelijk heeft.. mp3spelers it is! \o/ "

- Wannabe modderen? Ik zou niet durven ;). Dat is niet mijn taak op deze wereld. Vond het een rare en nutteloze discussie, en vroeg of we beter door konden gaan met het hoofdonderwerp, that's all. _0/

- Normaal lettertype? Als ergens staat dat ik geen kleur mag gebruiken zal ik me er zeker aan houden.
    /Mod kijk eens in jouw pm box, daar heb ik de discussie voortgezet, gezien het in dit topic als offtopic wordt beschouwd. verdere offtopic wordt verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2006
  3. Robinsky009

Robinsky009 Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Tnx mr. E.
    Nu hopen dta ik binnen kort het geld er voor heb en me vader heb overtuigt voor het te mogen halen ik vind die creative zo mooi en dies echt zo goed.8)

4. sickness

sickness i kill like a plague

Leuk Bevonden:
    0
    als iemand er nog een te koop heeft pm me dan, ik zoek een 2De hands

5. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    OK luitjes, tijd om jullie info in te winnen.

Ik zit met het volgende. Ben (op het moment even meer huiskamer) DJ. Heb altijd met veel plezier gebruik gemaakt van een Sony Minidisc recorder tijdens het draaien van een DJ set. Waarom? Dat ding kan via zijn analoge ingang prima 'live' geluid opnemen en dus nam ik altijd trouw mijn live DJ setjes op. Tot hij een beetje kaput ging. De 'disctray' (om het maar simpel even te omschrijven, weet het juiste woord niet) wil niet meer open. Het ding is ondertussen ook al 4-5 jaar oud. Werkte altijd perfect. Kon tot 2,5 uur opnemen op MD met een prima kwaliteit. Genoeg om er voor mezelf een leuke MP3 van te kunnen bakken iniedergeval. Wilde ik echt goede kwaliteit, dan was het natuurlijk max 80 minuten opname.

Ennieweg. Minidisc heeft wat nadelen. Tenminste, mijn speler had ze:

1) Disc-capaciteit. 80 minuten opname voor prima kwaliteit (niet helemaal CD, maar goed genoeg voor live sets).
    2) De mijne was analoog. Moest altijd de complete set afspelen en aan mijn thuisstudiootje hangen en weer opnemen op de HDD van mijn pc. En dan bewerken, want het klonk op iets anders dan mijn oordopjes niet perfect afgemixt. Dus, moest er altijd wel wat aan afmixen. Best een tijdrovend proces dus. Nu wil ik graag een ander soort opname medium. Liefst iets van een hele goede MP3-speler / recorder met een flinke HDD. Die ook live op .wav kan opnemen. Waarmee ik daarna heel snel data kan uitwisselen met mijn pc of waarmee ik maar wil (via USB hoogstwaarschijnlijk).

Is zoiets er eigenlijk wel? Ik wil dus mijn livesets op kunnen nemen op een zo hoog mogelijke kwaliteit, en het ding ook op mijn vakantie in de brandende zon kunnen gebruiken om met een shitload aan lekkere muziek te kunnen chillen. Iemand die een suggestie heeft? Any help is appreciated..

6. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ik denk persoonlijk dat de iAudio X5(L) het dichste bij je eisen in de buurt komt. Ik moet zeggen dat ik geen ervaring heb met het uitvoeren van dat soort "fratsen"( ;) ), maar de X5 ondersteund een hoop verschillende muziek formaten. Bovendien is het design erg practisch(geen vieze vingers door de titanium behuizing, heb hem helaas een keer laten vallen op een betonnen vloer zelfs, maar hij doet nog perfect). Ook zit er een plug bij die het mogelijk maakt om spul op te nemen en af te spelen. Connecties die op die plug zitten zijn USB 2.0, Line in en Line Out. Ik zou zeggen, lees even deze thread door en beslis zelf of het wat voor je is. Geluidskwaliteit is overigens erg goed, een van de beste van mp3spelers op de huidige markt.

EDIT: Oh ja, als je de L versie pakt, dan heb je meteen 30 a 35 uur muziekplezier te pakken, anders een uur of 14 voor je hem weer aan het infuus moet hangen.

Laatst bewerkt: 25 apr 2006
  7. mr. E

mr. E Giraffe XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    mijn mp3speler (iriver ihp 120) kan in mp3- en in wav formaat opnemen en beschikt over een usb 2.0 aansluiting. de harde schijf van dat dingetje is 20 gb.
    alleen ietsjes minder handzaam ivm. formaat en al wat ouder (zo'n 2 of 3 jaar). is mogelijk wel een optie, hoewel ik niet weet of hij nog verkrijgbaar is en of er inmiddels veel betere spelers zijn. :)

8. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Beiden hartelijk dank!

Die iAudio ziet er fantastisch uit. Wel wat aan de prijzige kant. Misschien dat de M5 (L) ook voldoende is. Al moet ik er dan wel een sub-pack bijkopen voor de line-in ingang lijkt het. Hij hoeft wat mij betreft absoluut geen videobeelden af te kunnen spelen.

De iRiver zal ik zo ook eens opzoeken. Formaat is niet perse heel belangrijk aangezien de meeste mp3 / media spelers van tegenwoordig heel wat compacter zijn dan mijn minidisc speler gok ik :D En liever iets groter en robuuster dan zo heel slank als de iPod. Ben bang dat die mijn gespring en gedoe als ik aan het draaien ben niet overleefd hehe.

9. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Bij welke 'normale' (evt grote) elektronica winkelketen kan ik kiezen uit een groot aanbod mp3-spelers? Waar ze dus ook al die iRivers en iAudio's hebben? Mediamarkt bv? Dan ga ik van de week eens even kijken..

10. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Je geeft antwoord op je eigen vraag. De MM heeft het idd allemaal :)

11. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Tof, dank! Dan ga ik er eens een blik werpen vanmiddag of morgen.

Wel uitkijken dat ik niet te hard gooi natuurlijk, anders gaan overal alarmen af ;)

12. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Vandaag mijn Iaudio6 binnen _O_ :

Ik had 'm eigenlijk groter verwacht.:eek:
    Niet dat ik het erg vind.
    Ik ben er echt superblij mee. Dat scrollen is gaat wel grappig (zo schuin over dat ding "aaien"). Luisterde al jaren naar een MobiBLu (256 MB) en deze klinkt echt zoveel beter! En ik kan er wat meer op kwijt..

13. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Heb je er ook van die in-ear dopjes bijgekocht? Gefeliciteerd met je aankoop trouwens :)!

14. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik gebruik die standaard dingen. Maar die zijn ook goed (beter dan die van Philips die ik voor m'n vorige mp3 speler gehaald had).

15. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Als dat die grote lompe dingen zijn van iAudio, die vond ik persoonlijk tegenvallen.(Maar dat was dan ook het enige wat ik minder vond van alles wat ik bij de speler kreeg incl mn X5L zelf) Op harder volume ging 'ie ruizen en het geluid vervormen. Mooi stukje muziek luister je daar trouwens :)

Laatst bewerkt: 28 apr 2006
  16. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel geheugen zit er in die Iaudio6?

17. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
  18. maXiman

maXiman Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die Gmini 500 is hier ook in huis. Te groot voor in je broekzak, maar een prach-tig scherm. Topper als portable dvd-speler. Verder zit hij netjes in elkaar en krijg je goede accessoires meegeleverd in de doos.

19. Marius

Leuk Bevonden:
    11
    Pascal, hartelijk dank voor de hulp _O_

Heb vandaag de iAudio XL5 gekocht, samen met SennHeiser in-ear dopjes. Echt een vet ding zeg! Deze combi: klik. Ben hem nu vol aan het proppen met mijn favoriete muziek. Denk niet dat ik hem gelijk vol krijg trouwens :D

Wat foto's:

De specificaties zijn super, het geluid is geweldig en het gebruiksgemak voorlopig ook top. En zelfs het direct op kunnen nemen van FM radio vind ik een top functie. Gelukkig kan ik via de line-in tot 320 kb/s mp3 kwaliteit opnemen. Dat is meer dan voldoende voor wat ik zoek. Zelfs beter dan MD kwaliteit. Ben een blij man voorlopig.

20. Wallie

Wallie Hardware Freak

Leuk Bevonden:
    0
    Gefeliciteerd met je aankoop :)

Klopt het trouwens dat de xl5 32 uur kan afspelen met muziek? Ik neem aan dat dat niet waar is :)
    Ik heb het namelijk gelezen op kieskeurig en die maken nogals wat foutjes ;)
    En als je de hele tijd videos afspeeld hoelang gaat hij dan mee ??
    Ik weet uit reviews dat de creative 4 uur video en muziek 14 uur meegaat en de Ipod 12 uur muziek en 2 uur video afspeeld klopt dit ook :)
    Ik ben namelijk ook aan het kijken voor een leuke mp3 speler van 30 of misschien zelfs 60 gig. Maar ipod valt af, ik hou er niet van als iedereen hetzelfde ding heeft en het gekloot met Itunes dat wil ik niet eens proberen :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina