1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

beuker's grote motor,brommer,scooter thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 8 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    wow, dat verhaal :eek:... dit vond ik wel een mooie reactie (maar aan de andere kant ook knap lullig) "denk met je hersenen en niet met je pols!".

    Ik ben nog steeds van plan het te gaan doen :9, maar natuurlijk moet je wel het gevaar in je hoofd houden.

    En nu dan beginnen met sparen...
     
  2. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik zag daarnet een trailer van een film/documetaire, die in amerika al uit is. (www.fastermovie.com) weet iemand hier meer van? Deze film over Motogp heeft al verschillende prijzen gekregen. Maar ik denk niet dat hij hier in de bios komt, misschien op dvd...
     
  3. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is ook best aangrijpend geschreven, maar op zich is het wel een risico dat je neemt idd. Ga dan het circuit op, dan was dit nooit gebeurd.

    Ik zou het ook zeker doen hoor ;)

    Ik heb wel eea gehoord over die Faster movie ja, ik zal eens kijken of ie voorbij fietst om te downloaden :)
     
  4. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Van het weekend ook nog ff op een RSV Mille test gereden, dat is ook wel een heel vette machine zeg. Wat een vermogen onderin :9

    [​IMG]
     
  5. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
  6. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    WooT 8)
    Ben je ook nog van plan zoiets aan te schaffen, of is het gewoon "joyride"? Pffff dat wordt lang sparen voor zoiets ;)
     
  7. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Voorlopig nog ff joyride :) omdat ik nog lang niet ben uitgekeken op m'n huidige motor. Maar ik was in de veronderstelling dat 2 cylinder niet zo fantastisch was. Nu weet ik beter 8)
    Het is misschien wel wat voor de toekomst, hoewel ik de Honda VTR SP ook wel erg gaaf vind.
     
  8. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    jezus...ik heb het verhaal van die fzr forum jongens ook gelezen.
    VRESELIJK.....kan je het al voor je zien romius....je bent lekker aan het rijden met je beste vriend die je vervolgens opgevreten ziet worden door een mercedes sprinter bus....in een woord afschuwelijk.
    slaap zacht zeug.

    life goes on....of je het leuk vind of niet,het is niet anders dus weer motorpraat.

    2 cylinders leek je niks romius lol.
    je weet nu wel beter hahaha.
    het rijd heel anders en is soms erg bokkig in de lage toeren,maar het koppel dat er bij die lage toeren al beschikbaar is daar kunnen 4 cylinders nog een puntje aan zuigen.
    je noemt wel wat op zeg met de honda vtr sp2.....nieuwprijs van maar 17000 euries....wat een pomper van een machine.

    gisteren was ik met een collega van mij ook op pad.
    hij rijd op een yamaha v-max die wij aan het eind van de middag in enkhuizen op de dyno jet bank hebben laten brullen.
    120 peeekaaaas aan de worst bij een kleine 110 nM.
    das toch een kleine 140 pk aan de krukas wat niet verkeerd is.
    en wat blijft het leuk om zon dyno run mee te maken :)...wat een geweld.
     
  9. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik tour ook best vaak met een vriend van me, ik hoop dat idd niet te zien nee, lijkt mij echt erg.

    Maar idd, niet teveel bij stil staan. ;)

    Het koppel onderin is idd erg gaaf, maar het eindschot bij een 4 cylinder is ook niet mis :D
    VTR is wel duur ja, dan zou het ook wel een SP1 worden denk ik, iets beter geprijsd :)

    Je was zeker bij Mobu? :) Ik moet er ook nog heen, om m'n nieuwe demper ff te laten afstellen, hij loopt toch wel wat rommelig in de lage toeren.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2004
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ik ben begonnen met een yamaha trx 850 die ik nieuw kocht in amsterdam.
    het was mijn eerste motor en inruil had ik dus niet........over de prijs kon dus leuk gehandeld worden.
    http://www2.blocket.se/view/2282685.htm?l=0&c=1&city=0

    na een maand of 7 was ik de trx zat en wilde de motor die ik al een hele tijd voor ogen had eens uit de showroom gaan trekken.
    de yamaha xjr 1300.
    de eerste die ik nieuw kocht was model 2000 en zag er ongeveer zo uit.
    http://www.bikepics.com/pictures/023430/
    ook volledig getuned.......en werd ook volledig aan puin gereden door een slapende automobilist.
    de xjr werd 18 maanden oud.

    een dikke maand erna kocht ik weer een nieuwe xjr model 2002
    http://www.bikepics.com/pictures/040877/
    niet in het grijs maar in het blauw/zwart.
    ook hier heb ik niet lang mee gereden...verleden jaar kocht ik hier dit huis en de motor moest ruimte maken voor andere zaken.

    klaar met het huis was er ruimte voor wederom een nieuwe motorfiets en dat werd de honda x11.
    http://www.hondax11.nl/
    over 5 weken is het een compleet ander motorfiets.
    straks ook alles gekieteld,blok als een vliegtuig,uiltaat als een geheim wapen en een geluid als een b52 bommenwerper op steroiden:9 .

    ik heb van alles gereden,van chopper's tot supersport maar mijn liefde gaat echt uit naar de naked bikes.
    brute kracht,dikke motorblokken,koppel van een scheepsdiesel,open uitlaten en een armenuitdekomtrekkende acceleratie...dat zijn muscle/naked bikes.
     
  11. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb trouwens ook maar wat plaatjes geschoten van m'n nieuwe herriepijp :9

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    mooi hoor......nu horen de auto's je tenminste ook nog aankomen :)
     
  13. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: lol

    al behoorlijk wat gehad dus :D
    Zijn naked bikes over het algemeen sneller dan supersport??
    Wat is nou het verschil tussen die twee? De x11 heb je dus getuned (waar kan je dat laten doen, en zijn er regels voor het tunen van motorfietsen?) en het is nu een flink kanon op wielen :9

    /ziet er mooi uit Romius :D

    /owjah, ik hoorde dingen over ducati met hun 999R en de 749R, die schijnen behoorlijk duur te zijn, maar wat is er nou echt anders aan (ik vind ze prachtig, maar dat kan ik van meer motoren zeggen) zijn ze sneller, of zit het hem in oplage... of....
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2004
  14. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee naked bikes zijn niet per definitie sneller, supersports zijn motoren waar het maximale uit gehaald wordt (aerodynamica, motorisch, gewicht, rijwielgedeelte), de huidige 1000 cc pk pakhuizen gaan dan ook al richting de 180 pk. De echte hoogtoerige jankers dus :9

    Ducati is mooi idd, maar je betaalt echt voor het merk, het is natuurlijk wel een stukje exclusiviteit ook, maar voor de rest maakt het niet veel uit.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2004
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

    ze zijn wat topsnelheid betreft zeker niet sneller als de hyperbikes van tegenwoordig.
    idd de 1 liter klasse(de 1000cc) pompt er tegenwoordig al dik 150 pk op achterwiel uit en behalen topsnelheden van om en nabij de 300 echte kilometers.
    helaas vinden de de grote spelers/concurenten in dit segment honda,yamaha,kawasaki en suzuki het tegenwoordig erg belangrijk om met gegevens te gooien die maar half waar zijn.
    de vermogens die staan te pronken in ieder blad of folder zijn gebaseerd op metingen verricht onder de meest idioote en ideale omstandigheden.

    voorbeeldje...yamaha geeft zijn laatste generatie r1 op voor slordige 172 pk aan de krukas.
    dit wordt nog hoger tot wel zo'n 180 pk naarmate de airbox(het luchtfilterhuis) door de enorme druk van de rijwind vol gestampt wordt met lucht...zuurstof voor de motor en ze noemen dit principe"ram air"
    de enorm optimistische opgave van yamaha met een ongeblazen 172 pk is werkelijk nog nergens ten tonele gekomen op welke testbank ergens ter wereld......laat staan de door yamaha beweerde 180 pk.
    het effect van de ram air is pas meetmaar(dus nog niet eens merkbaar) bij snelheden vanaf zon 220 kmph.

    in elke test die ik gelezen heb zowel in de bladen als op internet en de personen die ik persoonlijk ken(waar ik al jaren kom voor mijn getunde fietsen) is er geen een r1 die meer dan een slordige dikke 150 pk aan de grond zet.
    ik zeg erbij aan de grond(het achterwiel dus) want dat is het vermogen dat werkelijk telt.
    begrijp me wel goed dat 150 echte pk's echt fucking veel is maar vergeet vooral niet dat door de overbrenging vanaf de krukas door de versnellingsbak naar de ketting op het achterwiel je zo'n 12% van je krukas vermogen kan aftrekken.


    in de laatste of voorlaatse motor(het blad) hebben ze de proef op de som genomen om het ram air verhaal te testen.
    onder een constante stroom lucht van zon dikke 200 kmph in het luchtfilterhuis kwamen de waarden niet meer omhoog dan een 10de van 1pk.........yamaha beweert dat er ergens nog 8 pk aan zitten te komen...klinkt leuk,verkoopt nog beter maar werkt wellicht alleen bij snelheden van 400 kmph...en dat rijden we niet.
    pk's zijn prachtig in het echt en op papier,maar wat echter veel belangrijker is dan het hele pk geneuzel is de powerband die geleverd wordt door het "koppel"van de motorfiets.
    pk's worden pas echt geleverd bij dit soort motorfietsen als de motor op pieken staat en dik heel dik boven de 10000 toeren draait.
    het koppel,uitgedrukt in newton meters is in feite het echte en bruikbare vermogen van de motorfiets en geeft een heel helder beeld over hoe sterk de motor bij een bepaald toerental is en het meest belangrijke,hoelang hij dit vast houden kan.
    hoe langer en vlakker de powerband......des te makkelijker is de motor te besturen en beschikt hij eerder over zijn echte en volledige vermogen.
    de hyper/super bikes.....heel mooi,razend snel,wegen niks.......maar worden aangeboden met een emmer gebakken lucht.

    de naked bikes daarintegen worden op een hele andere manier ingeschaald.
    piek vermogen telt lang niet zo zwaar mee.....koppel daarintegen juist wel.
    ook daar waar bij de hyperbikes de luchtweerstand en airodinamica van groots belang is.........zit je op een naked bike alsof je fungeert als een fucking remparachute.
    gewicht reductie staat op een vrij normaal peil maar de hypersports lijken steeds meer of dat ze aan anorexia lijden......helaas vaak ook weer verkoop technisch een absolute stunt en wederom halve waarheden.
    in de boekies staat het "drooggewicht" vermeld..de een nog lichter als de ander.
    wat niet beschreven staat is dat er met drooggewicht bedoeld
    wordt dat de motor ontdaan is van:alle brandstof,alle koelvloeistof,alle remvloeistof,geen voorvork olie en zelfs geen accu........weer worden we belazerd.

    naked bikes moeten het daarom ook niet proberen om op topsnelheid het uberhaupt te doen tegen een supersport.
    je legt het af op snelheid door gewicht en luchtweerstand.....geloof me je houd het maar heel kort vol als je een dikke 250 op de klok heb staan en je heb geen kuip.....wel goed voor de spierballen want je hebt ze allemaal nodig om dit te overleven8)
    het spelletje van de naked's zit hem in de acceleratie.
    niet zo zeer van 0 naar 100...elke sterke supersport doet dit in een slordige 3 seconden.
    maar meer van 0 naar 200.
    binnen deze snelheid hebben de makers van deze stampers het vaak voor elkaar gekregen om zo snel mogelijk op het maximale koppel te komen en het vast te houden totdat je ervanaf waait.
    uitermate geschikt voor de bekende stoplichtsprintjes dus.
    menig supersport bestuurder heeft zich verslikt in een x11,v-max,z1000 of cb900 bij het verkeerslicht......wat ik altijd leuk vind om te doen:+

    de x11 is eigenlijk weer een verhaal binnen een verhaal.
    honda heeft destijds het sterkste motorblok wat ze hadden in een frame gepropt wat grote gelijkenis vertoond met de superblackbird uit hun eigen stal.(toenmalig de allersnelste honda ooit)
    het top vermogen wat lag op 164 pk is terug gebracht naar 140 pk maar het koppel is verhoogd naar een dikke 116nM.
    van de 6 versnellingen ging er eentje pleite en een 5 bak werd gemonteerd.
    eindresultaat was een race tank op 2 wielen met het uiterlijk van een aanvallende stier die de 0 naar 100 afwerkte binnen 2,8 sec,vrolijk doorgaat met je armen uit je lijf scheuren om dan op een dikke 8 sec op de 200 te zitten en een top te bereiken van 250 echte kilometers per uur.
    mijn bedoeling straks is om het volledige vermogen wat honda eruit heeft geplukt weer tot mijn beschikking te hebben.
    of het er allemaal uitkomt is een tweede.....de testbank zal het zeggen,maar het blok heeft nog zoveel meer potentie dat dit zeker haalbaar moet zijn.

    als hij klaar is dan laat ik alles weten,doe er foto's bij en ik neem zelfs een film op als hij op de vermogensbank staat en post het dan hier.
    over een maand begint stap1 met de vervanging van het uitlaatsysteem en luchtfilterhuis.
    daarna word het blok gechiptuned om dan te gaan kijken wat er uit komt.........iig heel veel herrie 8)
     
  16. T4rg3t

    T4rg3t -IDR-

    Berichten:
    181
    Leuk Bevonden:
    1
    tekst 8)

    Maar de twee soorten zijn dus gewoon heel anders, elk heeft een eigen "terrein"?
    Ik dacht eerst dat naked bikes een soort van modified superbike was... alle body eraf zeg maar...

    En je x11 gaat straks dus... te hard :D
    We zullen zien:9
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2004
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol ik zie het nu ook...wat een verhaal weer:)
    't stond er iig vrij vlot op hier.

    naked bikes zijn tegenwoordig idd gewoon gestripte supersports.
    ze zijn ontdaan van al het kuipwerk,hebben hetzelfde motorblok wat iets terug is getuned qua piek vermogen maar in het midden gebied dan weer wat sterker is,voorvork en frame is hetzelfde en er zit nog wel eens een ander stuurtje aan voor een wat rechtere zithouding.
    overzetsverhoudingen(versnellingsbak)en tandwielen wil ook nog wel eens anders zijn om meer trekkracht en een snellere acceleratie te verkrijgen.....wat uiteraard weer een lagere topsnelheid opleverd.

    de naked bikes van nu worden echt mooier en mooier en zitten echt tjokvol met techniek.
    kijk je naar de oude (retro) naked bikes dan zie je dat deze gemaakt zijn met een knipoog naar het verleden en ook al zijn ze van deze tijd,de gebruikte techniek is welliswaar erg betrouwbaar maar raakt snel verouderd.
    iets wat je nooit in de supersports zal tegen komen...tussen elk modeljaar zitten er soms wel 170 wijzigingen die het blok en de rijeigenschappen te goede komen.
    altijd het nieuwste van het nieuwste dus.
     
  18. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Klik

    Veel succes beuk, echte eikels daar bij de verzekeringen....
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol ja...weet er inmiddels alles vanaf.
    dit gebeurde mij idd ruim 2 jaar geleden en heeft bakken met geld gekost.
    de hele zaak is doodgebloed en hoop ik stilletjes dat de veroorzaker nu inmiddels zo slim is geworden om nooit meer achter het stuur te kruipen van welk voertuig dan ook.......ik denk dat hij zelfs met een rolator een gevaar op straat is.
     
  20. JAW-001

    JAW-001 nOOb?!

    Berichten:
    542
    Leuk Bevonden:
    0
    Heben jullie ook communicatie setjes van motor naar motor? Ben met een paar maten op zoek naar een paar van die setjes. Heb van een ander forum al begrepen dat ze niet spraakgestuurd moeten zijn omdat je anders alleen maar ruis hoort.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina