1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

beuker's grote motor,brommer,scooter thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 8 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    Je hebt er flink wat, ik zou zeggen zoek op google of op bv een aantal motor fora.....
     
  2. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik ben over 2 maandjes eindelijk 16 en wil dan natuurlijk een scooter :9
    Hij hoeft niet super mooi enzo te zijn en ik geef er ongv. €400 ofzo voor uit.
    Ik weet zelf ook dat ik er niet veel meer dan een Rush of Zip en van dat caliber kan krijgen.

    Wat Adviseren julie mij om te halen?
     
  3. Bazzie

    Bazzie Street Triple RRRR

    Berichten:
    385
    Leuk Bevonden:
    3
    een schakelbrommer :) ;)
    Wel even doorsparen dan:)
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Een goede 2e hands schakelbrommer kan je wel vinden voor rond de 400 euri hoor. Sommige TSXjes enzo, moetje even op marktplaats kijken.
     
  5. dDirk

    dDirk Active Member

    Berichten:
    1.634
    Leuk Bevonden:
    15
    Ok :)
    Schakelen lijkt me wel cool ja, heb je tenminste wat te doen ;)
     
  6. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    ze trekken alleen langzaam op tog?
    tenminste die van een vriend van me zus wel :D
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2004
  7. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Eh dat slaat nergens op want dat verchilt per brommer natuurlijk :)

    Hij hoort juist sneller op te trekken vanwege de versnellingen :)
     
  8. killaz

    killaz Active Member

    Berichten:
    1.527
    Leuk Bevonden:
    43
    nou als je ziet bij mij op school.....zon yamaha schakel tege arox...arox wint dik
    en die derbi van de vriend van me zus gaat ook best langzaam (in optrekken dan, want hij haalt nu 85)
     
  9. $uperman.nl

    $uperman.nl Active Member

    Berichten:
    1.516
    Leuk Bevonden:
    0
    mwa, een nieuwe scooter trekt vaak sneller op dan een nieuwe brommer
     
  10. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ligt allemaal aan je vertanding enzo...
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ligt allemaal aan je vertanding enzo...
     
  12. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    je kan wel mooi zegen dat een aerox dik wint, maar dit hangt ook af van de setup van ieder......... ik hoop dat je dit wel snapt.


    ik trek met mijn ontgrenste motorhispania RX, een ontgrenste Aerox ( het kan ook zijn met ander uitlaat margoed. ) eruit en dan hebben wij precies dezelfde topsnelheid
     
  13. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    ikzelf heb ze niet....ik rijd ook meestal zonder iemand achterop en als ik met vrienden ga rijden dan hebben we niet eens tijd om met elkaar te praten onder het rijden.
    deze dingen zijn eerder gemaakt om tijdens rustig toeren wat met elkaar te lullen....maar ga je knallen dan versta je elkaar echt niet meer door de enorme rijwind op je kanis.

    ga eens kijken bij een motorzaak...daar liggen er verschillende in alle soorten en maten.
     
  14. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    hey beuk, klote van je verzekering man, stelletje naaiers zijn het.

    Weet jij toevallig een site naast de powercommander site waar maps staan voor de pcII voor allerlei motoren, met name voor een GSXR? ;)
     
  15. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    niet aan beginnen.
    als je echt een powercommander kopen wilt,laat hem dan afstellen op een dynobank.
    ik lees zoveel shit van mensen die denken door er zomaar een powercommander in te stampen dat meteen de hele motor draait als een raket.......niet doen romius.
    meestal merk je het niet eens en het verbruik is in ene 2 keer zo hoog als je zelf gaat kloten.
    laat je het doen door mensen die het dagelijks doen en voor jouw motor een eigen map maken(want dat moet gebeuren romius...geen een blok is hetzelfde namelijk) dan haal je dus wel de nodige pk winst eruit die eruit te halen valt.
    dit kost niet eens duur...zo rond de 100 euro's en je blok loopt als een turbine.
    beste resultaat krijg je wel als je je uitlaatsysteem vervangt(bochten ook dus) en het luchtfilterhuis aanpast(k&n filter).
    nog 1 a 2 weken duurt het voor mij voordat mijn uitlaatsysteem er is.......kan nu al niet meer wachten lol.
     
  16. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou, dat is het probleem, ben naar Mobu geweest, daar heb ik een 2e hands powercommander gekocht en hebben ze 'm "afgesteld". Alleen issie in anderhalve dag 6 keer uitgevallen bij stationair draaien en tot pakweg 3000 tpm is het echt bedroevend, je kan niet vlot wegrijden, dan moet je met boven de 4000 wegrijden. Ik ga 'm vanavond maar ff uitlezen en vergelijken met de yoshi map die op de site staat. Ze gaan er zaterdag weer naar kijken, maar ik mag aannemen dat ze er geen extra kosten voor rekenen. Ze hadden achteraf gezien mij eigenlijk ook een ander luchtfilter moeten adviseren, maar dat zal nu niet meer zo makkelijk gaan.

    Maar ik heb op de site van de powercommander gekeken, en daar stellen ze dat het gebruik van die maps niet zo veel scheelt, als met wel afstellen. Het is altijd beter natuurlijk, alhoewel in dit geval....
     
  17. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    heee...das gek....voor het eerst dat ik klachten over mobu hoor.
    zelf denk ik dat de powercommander wel eens niet helemaal lekker kon zijn als ik het zo lees.
    wat de extra kosten betreft.....ik geloof niet dat jij dit moet gaan betalen.
    bij mobu zijn die gasten erg relaxed en zullen dit voor jouw gaan oplossen.
    een k&n filter is echt een must in jouw geval romius.
    je hebt je uitlaat al aangepast...maar de longen van de motor nog niet....doe je het een..dan moet het ander ook.

    zelf pleit ik er altijd voor om het afstellen altijd op een dynobank te doen omdat werkelijk elk motorblok anders reageerd op dit soort aanpassingen.
    al zet je 2 dezelfde motoren naast elkaar die beide dezelfde aanpassingen hebben ondergaan.....de een zal beter presteren als de ander.
    dit alles is weer in rechte lijnen te krijgen door een juiste afstelling door mensen die er echt verstand van hebben.......en daar vertrouw ik mobu helemaal in.

    succes romius.......enne...vandaag ben ik vrij....de zon schijnt.....vroembroem...beuk is scheuren :)
     
  18. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    grmbl, hij heeft weer vrij ;) Het was lekker weer gisteren ja. Ik ben gisteravond nog maar ff geweest.
    Ik was uiteraard nieuwsgierig dus ik heb maar ff de laptop aan m'n moto gehangen en heb ik de oude map opgeslagen en de map stock air filter met Yoshi slip-on demper naar de powercommander geupload. Dat komt het meest dichtbij.
    Echt stukken beter over het algemeen! Ik weet niet hoe het met verbruik zit, maar ik moet zeggen dat de 1:13,5 van mobu ook niet zo geweldig was.
    Die Yoshi map kende geen schokken onderin(beneden 3000), hij is ook niet uitgevallen en ik vond 'm iets sterker over de hele powerband had ik het idee.
    Wel merkte ik weer, ik had het al een keer eerder, dat ie gewoon uitviel bij volgas. Het zal echt maar heel kort zijn, maar dat lijkt het net alsof je achterwiel loskomt van de grond. Net alsof je over een kleine hobbel volgas rijdt. Dacht eerst dat het ook hobbel geweest kan zijn, maar nu weer, op een goed stuk asfalt.
    Zou die powercommander misschien niet helemaal lekker zijn ofzo?
     
  19. dromped

    dromped ZzZzZZzzZzZz

    Berichten:
    626
    Leuk Bevonden:
    3
    luxe hoor je laptop op je motor :9 maar bij welke motoren kan dat nog meer? of is het alleen bij de nieuwe gsx-r series?
     
  20. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    nee hoor bij geen enkele, alleen maar nu omdat er dus een powercommander in zit. Het ziet er wel raar uit met je laptop aan je motor. :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina