1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

beuker's grote motor,brommer,scooter thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door beuker(sr), 8 mrt 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoCkEFeLLeR

    RoCkEFeLLeR veelveelgroot

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG] Dit is dus de Triumph

    Hahaha , dat was het dus , zat helemaal verkeerd , maar beuker wist wat ik bedoelde dus jullie nu ook :)
    Die enen was geen duozit 998 nee , maar daar kon ik ff geen pic van vinden. Maar hij is er wel :D

    Er word nog een setje van voetsteuntjes opgezet, en 2 dingetjes waar die gene zich aan kan vasthouden.

    I have a thing for exspensive things :9

    Maarja, als ik dan eindelijk 18 ben :) dan zit die 998 er wel in..
    2de hands zeker en nieuw tja , misschien ...
    ( ik betaal niet :D :D :D )

    MV Agusta F4's zijn heel erg moeilijk te krijgen als occassion, want ik zie ze amper als ze nieuw zijn op de weg...

    Maarja , verkoop de Duc , en dan nog wat bij leggen .... :+

    Dan zit die F4 er ook wel in haha , maar nu eerst wachten tot ik 18 ben en dan me motorrijbewijs ..

    Anders kan ik me motordroompjes wel shaken.
     
    Laatst bewerkt: 10 apr 2003
  2. Liquid

    Liquid Kobrakai

    Berichten:
    777
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan vast niet meteen op die Ducati rijden... je mag op je 21e toch pas op zulke motoren gaan rijden? Ik ga als ik 18 ben op een RS125 rijden...
     
  3. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil niet vervelend zijn maar je kan pas op een duc rijden als je 21 bent en dan moet je afgereden hebben op een zware motor. Dit staat op de site van CBR.

    Helaas het feest gaat ff nog niet door. Drie jaar wachten dus.

    Ik heb geluk gehad. Ik heb mijn rijbewijs 3 dagen voordat de nieuwe regel inging gehaald. Dus ik heb de oude regel nog. Dit is alweer vijf jaar geleden. Ik heb wel drie jaar eerder op een zware motor kunnen blazen.:+ :+

    Het kromme aan deze regel is dat je licht kan halen. Je wacht twee jaar en kan zo op een zware burnoutbike stappen. Zonder dat je maar een kilometer gereden hebt op een licht bike(brommer):D :D :D
     
  4. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf je 21 mag je op gaan voor je motorrijbewijs voor een motor met meer dan 25 KW.
    Voor je 21ste mag je alleen examen doen voor motoren tot 25 KW.
    Maar als je 18 bent en je haalt je motor rijbewijs hoef je maar 2 jaar te wachten voor dat je op een motor meer als 25 KW mag. Dus het kan al op je 20ste zijn dat je op een zware motor van meer als 25 kw mag rijden.
    :9
     
  5. RoCkEFeLLeR

    RoCkEFeLLeR veelveelgroot

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaaaaa , in me EERSTE post stond al dat ik als EERST zou beginnen met een CAGIVA MITO 125 CC... ( je mag deez nemen, het is 125 cc ; maar deze kan er mee door :+ )

    Maarja , je kan die DUC toch ook gewoon op je pa's naam zetten :D ( correct me if i'm wrong )

    Nothing is impossible.. :+

    ROcky
     
  6. Brutus

    Brutus Xbw user

    Berichten:
    462
    Leuk Bevonden:
    0
    je kan em dan wel op de naam van je pa zetten alleen mag je er dan gewoon nog niet op rijden. Als je dat toch doet heb je een probeem als je een keer je rijbewijs moet laten zien aan de politie of een ongeluk maakt.
     
  7. RoCkEFeLLeR

    RoCkEFeLLeR veelveelgroot

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja , dat begreep ik ook nog wel Brutus :+

    Maar dat zou een optie kunnen zijn om gelijk op me Duc te rijden...

    Alleen zou er niet zo verstandig aan doen , want ik kan me niet inhouden :)

    Pop a wheelie while passing you by ;)

    Heeft een van jullie dat wel eens gedaan...? (mensen met een motor)

    Een wheelie op de snelweg... zag een keertje een man met 160 een wheelie maken , zag er gruwelijk uit!


    Rocky
     
  8. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar, heeft deze dan niet meer dan 0.16 kw per kg? Als ie te licht is, mag je er ook niet op rijden.
     
  9. RoCkEFeLLeR

    RoCkEFeLLeR veelveelgroot

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0

    Denk het niet , een vriend van mij rijdt op die CAGIVA MITO 125 cc..

    En hij heeft net z'n rijbewijs gehaald.
    Dus denk het wel hè :+
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    kijk maar eens bij een motordealer.
    je zal zien dat er genoeg motorfietsen tussen staan die terug getuned kunnen worden tot 25 kw.
    met gewicht heeft het niks te maken alleen het vermogen telt.........wat ik nog steeds een beetje raar vind :confused: .
    een yamaha fazer of bv een suzuki bandit 600 zijn oa beide geschikt voor een 25 kw rijbewijs maar zijn toch 2 echte motorfietsen van zo'n 200 kilo per stuk.
    best een hoop ijzer onder je reet waar je heerlijk mee in een auto kunt boren.

    natuurlijk zijn er ook veel lichtere opties zoals de replica racertjes van aprillia in 125 en 250 cc.
    zeker weet ik het niet maar ik denk dat dit niet meer weegt dan 120 a 130 kilo en dat merk je dus wel bij maar 25 kw aan vermogen.

    nadeel van de dikke brommers zoals de aprillia's hierboven is dat als je 21 bent geworden en je wilt het blokje over de 25 kw heen tunen,dat je al snel merkt dat je buurman die toen die lompe zware fazer heeft gekocht,jouw bij het stoplicht er nu 34 keer uittrekt.

    overigens mijn mening over het zware en lichte motor rijbewijs is......pure geld klopperij.
     
    Laatst bewerkt: 14 apr 2003
  11. Romius

    Romius Active Member

    Berichten:
    290
    Leuk Bevonden:
    0
    Re: lol

    Maakt toch zeker wel uit hoor, 130 kilo is te licht voor de 25 kw modellen. 25 / 130 is ong. 0.19 kw per kg. CBR zegt toch echt dat de motor niet meer dan 0.16 kw per kg specifiek vermogen mag hebben :confused:
     
  12. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    Re: Re: lol

    ok...wat een gezeur van het cbr :mad:
    toen ik alles haalde was er nog niet eens sprake van een licht of zwaar rijbewijs.

    ik blijf erbij dat het geldklopperij is.
     
  13. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ff reageren wat beuker zegt over geldklopperij

    Misschien is het geldklopperij.

    Ik ken wel een paar verhalen met een trieste dodelijke afloop van jongen gasten die net een rijbewijs hadden. Niks inrijden. Gewoon de eerste beste fireblade kopen, open trekken en gaan.....................................

    Met als gevolg een paar ongelukkige ouders en vrouw/vriendin zonder partner. Het gekke is dat dit gewoon nog kan gebeuren. Eerst licht rijbewijs halen, dan twee jaar niks doen en dan een pk monster kopen. Ik persoonlijk denk dat het geen fuck uitmaakt. Het gaat om zelfbeheersing. Een tijdje geleden was het mooi weer. Vijf dodelijke ongelukken in 1 weekend. De beste mensen gingen weer voor het eerst rijden. Als je voor het eerst gaat rijden moet je je bike kennen. Hoe ver mag en kan je gaan. Het gevoel in je lijf samen met je bike. Dit moet je gewoon hebben ongeacht of je voor het eerst gaat rijden na een winterstop of omdat men net het papiertje heeft gehaald. Een fout op twee wielen kan dodelijk zijn. Dit kan zelfs gebeuren als je je netjes aan de regels houdt. Er rijden regelmatig koekblikken rond die je ff een duwtje of een tik geven. Dan heb je op twee wielen wel een probleem.

    JAJA ik hoor jullie denken. Wat negatief allemaal weer. Nauw ik kan je zeggen ik spreek uit ervaring. Zelfs een fietser die JOUW niet ziet kan een heleboel ellende veroorzaken.

    Het idee van licht en zwaar motorrijbewijs is helemaal niet slecht alleen ik vind het maar een halve maatregel. De oorzaak ligt denk ik ook hoeveel schadegevallen er binnen komen van motorrijders die net hun rijbewijs hebben gehaald.

    Motorgroet;)me
     
  14. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    op een yamaha trailway kan je jezelf al dood rijden,zelfs op je racefiets kan je met je kanis tegen de stoeprand klappen.

    of je motor nu 300 plus rijd of 130 top.....de vangrail of een boom geeft niet mee met zon snelheid.

    ikzelf heb verleden jaar een stevig ongeluk gehad waarbij me hele motorfiets aan vellen werd gereden..terwijl ik 3kmph reed.
    juist 3kmph je leest het goed ik stond dus zo goed als bijna stil voor het verkeerslicht toen ik door een ouwe bloedpoeper van 82 jaar oud van achteren werd geschept.

    eindresultaat----beuk zijn motor was een meter korter en beuk was bijna zijn linker been kwijt.

    in het verkeer loop je altijd risico's,ook al let jezelf nog zo goed op,iemand anders rijd je bijna van de planeet af.

    ongelukken en slachtoffers vallen er altijd...en helaas ook doden..of je nu op je kruisraket zit of op je 125 cc trilplee.
     
  15. RoCkEFeLLeR

    RoCkEFeLLeR veelveelgroot

    Berichten:
    112
    Leuk Bevonden:
    0
    Hm ,

    Ik vind dat jullie allebei wel gelijk hebben

    Beukertje over het geldklopperij :D
    En Hilevel over het zelfbeheersingsgedoe

    Als je een motor net een dagje hebt , dan ga je niet gelijk op de top af althans ,dat zou ik niet doen... gewoon rustig opbouwen
    en zodra je je bike kent :D zoeeeeeeeeeeem, flitspalen gaan stuk als je erlangs rijdt ( 250 + moet je dan gaan dus )

    maarja
    ik ga slapen het is 2:15.

    outzzz
     
  16. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    het is nog vroeg maar als ik zometeen klaar ben spring ik in de auto naar den Bosch om een nieuwe motor te bekijken.
    ik heb een mega aanbieding gezien in mijn motorboekie waar beuk wel oren naar heeft.
    als meneer de dealer en ik het eens kunnen worden over het een en ander dan zal waarschijnlijk over een poosje deze dikke jongen in de schuur staan.
    http://www.motosecure.be/wallpaper/pages/Honda X11_jpg.htm
    1100 CC
    143 pkaaaaaaaaaaaaaa's
    113 nm koppel
    van o naar mars in 3 sec :+
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2003
  17. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Beuk je link doet het niet.

    Je krijgt motorkriebels. :D :D :D :D ;)
     
  18. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    hij doet het nu wel.
    kriebel kriebel kriebel :+
     
  19. hilevel

    hilevel xboxjunk

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    WOW een honda kanon. Ik weet dat die motorblokken van dit type erg goed zijn. Je kan volgens mij in de zesde versnelling nog optrekken van stilstaand naar lichtsnelheid. Ik persoonlijk zou die pijpen er gelijk afhalen. Lekker diep wreed geluid laten creeeren door een paar goeie meer dan 93Db iedereengaatuitdeweg geluid. Met de juiste afstelling erbij natuurlijk.

    Succes met de eventuele koop.;)
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    jawel beuk heeft hem besteld.
    de honda cb 1100 x11 in het blauw.
    http://www.robichaud.freeserve.co.uk/X11.htm
    asfaltopkrullende acceleraties,armen als schwarzenegger en een nek als een dolle stier vereist op dit apparaat.

    ik heb al 2 yamaha's xjr 1300 gehad....maar dit slaat werkelijk alles.
    het eindschot van dit kanon op rubber(bij zon 6000 toeren) is niet normaal meer.
    tot de 200 kmph loopt hij de super blackbird van honda eruit.....en das geen brommer kan ik je vertellen.
    van 0 naar 160 in 5,5 sec whahaha 8) .
    een 32 bits boordcomputer regelt zelfs de ontsteking zodat er geen detonatie verschijnselen op kunnen treden.
    gecombineerd remsysteem zit er ook standaard op zodat er met een rem(voet of hand) beide remmen geactiveerd worden.


    nu nog ff flink oefenen met moto gp op live.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina