bijzonder ...

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door PeaCock, 2 aug 2003.

1. Ricardovic

Ricardovic Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Euhm, mijn ouders zijn gescheiden dus dat gaat niet op. Ook ik ging naar een creche maar dat was maar iets van 2 dagen ofzo. Kijk ik snap best dat bijv een alleenstaande moeder niet elke dag voor haar kind kan zorgen, maar wat da -Z- zegt, dat bedoel ik juist. Jij hebt het over een aparte situatie waar ouders gescheiden zijn of waar het zeg maar per ongeluk is gebeurt. Maar als je kinderen neemt (van uitgaande een normale situatie) dan moet je daar ook voor kiezen vind ik. Ik vind dat geen opvoeding als je je kinderen heel de dag op zo'n opvang dropt. Tuurlijk is een opvang handig voor een aantal dagen in de week of halve dagen ofzo, maar kinderen van een paar maanden elke dag naar zo'n opvang brengen vind ik geen opvoeding. Dat is zo'n kind meer op de opvang dan thuis bij wijze van.

Maja dis het laatste wat ik erover zeg, want heb het gevoel dat ik heel de tijd hetzelfde verhaal neer aan het tikken ben.

2. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Eeeh Ricardovic, kan je je verhaal niet nog een keer tikken want ik snap het nog niet helemaal... :D

Maar inderdaad, als ouder heb je de taak om je kind op te voeden. Dat je daarbij niet altijd tijd hebt kan gebeuren (is eigenlijk al raar maar in geval scheiding is er iets bij voor te stellen), maar een creche kan nooit jouw verantwoordelijkheid als ouder t.a.v. het kind overnemen.

3. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Maak mij nou niet wijs dat een ouder 24/7 toezicht op zn kind moet houden om hem iets van waarden en dat andere scheldwoord mee te geven. Nee, daar is weinig tijd voor nodig.

Maar een open maatschappij zoals de Nederlandse brengt wel met zich mee dat kinderen thuis de vrome Jacob uit kunnen hangne en tegelijkertijd wanneer ze bij een vriendje/innetje 'slapen' de stad kunnen onveilig maken!!!

Ik zie het probleem dan ook niet zo bij de ouders, maar meer bij de uitbaters die zelfs het 10e breezertje verkopen aan dat strakke meisje van bijna 16 (yeah right u r kidding me!). Gek dat ziju op een gegeven moment raar gaat doen?

Sociale controle (in elke vorm, dus ook boodschappen doen voor je zieke buurman) is nodig gewenst in NL. IPV die afgrijselijke ambivalentie :'-(

4. Brother Bear

Brother Bear Xbox Live addict!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan het je nog sterker vertellen.

Vroeger bij mij op de basisschool, ik zat in groep 8. Het hoofd van de school overleed aan een ernstige ziekte.

Ter nagedachtenis van hem werd het schoolplein naar hem genoemd. Ook werden er allemaal bloembolletjes geplant, zodat als ze later uitkwamen je een mooie herinnering had...

Maar wat doen de 'stoere jongetjes' van onze school 's avonds na schooltijd?Ze gaan een lekker bloembollen-gevecht houden op het schoolplein en de volgende morgen ligt het overal op het schoolplein...

Jezus man dacht ik, heeft er dan niemand meer respect voor elkaar ofzo? Er gebeurt maar van alles, niemand houdt rekening met elkaar lijkt het wel...

Grtz Brother Bear

Deel Deze Pagina