Battle Royale II
Drie jaar nadat de scholier Shuya Nanahara ontsnapte aan de oorspronkelijke Battle Royale, is hij een infameuze terrorist geworden die aan het hoofd staat van een terreurbeweging genaamd “Wild Seven”. Om Shuya te stoppen, wordt er wederom een klas schoolkinderen ontvoerd om te participeren in de “Battle Royale II”. De scholieren worden op het eiland waarop de “Wild Seven” hun basis hebben opgeslagen losgelaten om daar bij bosjes te sterven. Op het moment dat ze Shuya´s hoofdkwartier hebben bereikt, worden ze gevangen genomen door de rebellen en ingelijfd bij hun organisatie. Al snel moeten ze het eiland verdedigen tegen een massale aanval van Japanse troepen
Een vervolg van Battle Royale dus, ik heb de eerste nog niet gezien, maar ik ben dat zeker wel van plan!
Lijkt me een goede film!
Battle Royale II
Genre: Actie
Land: jpn
Lengte: 135 min.
Released: 2003
Premiere: 25-3-2004
Distributeur: Bright Angel Distribution
Zie ook: Filmfocus.nl
=================================================
Kill Bill: Vol. 2
Nadat The Bride (Uma Thurman) O-Ren Ishii en Vernita Green heeft vermoord, staan er nog drie mensen op de hitlijst die ze heeft samengesteld nadat ze uit haar vier jaar lange coma ontwaakte. Twee leden van de Deadly Viper Assassination Squad staan nog op haar lijstje. De meedogenloze Budd (Michael Madsen) en de valse Elle Driver (Daryl Hannah). Haar voormalige opdrachtgever Bill, die de Deadly Vipers op haar afstuurde, bewaart ze voor het laatst. Haar missie wordt wat gecompliceerder wanneer ze erachter komt dat haar doodgewaande dochter nog blijkt te leven.
Toen Quentin Tarantino aan 'Kill Bill' werkte, werd de film zo lang dat hij besloot het verhaal in twee delen te vertellen. 'Kill Bill: Vol. 2' is de ontknoping dit wraak-epos, een ode aan de samuraifilm met een vleugje spaghetti western. Schrijver en regisseur Tarantino brak in 1994 door met 'Pulp Fiction'. Tarantino is een meester in scherpe dialogen en het vinden van de perfect bijpassende soundtrack. In 'Kill Bill: Vol. 2' keert Uma Thurman terug als de wraaklustige Bride. Michael Madsen, een van de personen op de hitlist, was eerder te zien in als Mr. Blonde in Tarantino's regiedebuut 'Reservoir Dogs'. En David Carradine zal eindelijk maken als de gewraakte Bill.
Ook dit is een vervolg op een eerdere deel, namelijk: Kill Bill
Maar ook deze heb ik niet gezien en ben dat wel van plan, is een zeer gewaardeerde film.
Kill Bill: Vol. 2
Genre: Misdaad, Actie, Drama, Thriller
Land: usa
Lengte: min.
Released: 2004
Premiere: 22-4-2004
Distributeur: RCV Film Distribution
Zie ook: Filmfocus.nl
Dit was het weer voor vandaag,
ik heb nog stuk of 6/8 films in mn hoofd zitten, maar dat post ik later wel
Laatst bewerkt: 21 mrt 2004