1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

bloedbad in Universiteit Virginia

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door basovich, 17 apr 2007.

1. Gemini NL

Gemini NL Mell

Leuk Bevonden:
    0
    Ziek dit, wordt bijna een gewoonte daarzo om de zoveel tijd... En inderdaad, de schuld zal vast weer afgeschoven worden op een spel als GTA... Of een of andere bloederige film waar ze toevallig hetzelfde wapen gebruikte:'-(

2. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    freaking,fucking,maniac...

3. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.947
    Lang hebben we niet moeten wachten :{

4. Nitram

Nitram BiA!

Leuk Bevonden:
    0
    triest =(

Ik vind het echt nergens op slaan, in films heb je toch ook geweld. En waarom vragen ze zich nooit af waarom dit bijna alleen maar in Amerika gebeurd, waar wapens legaal zijn. Dat zouden ze af moeten schaffen maar nee. Of kijk naar de ouders, of naar andere dingen. Vind het altijd zo triest dat ze altijd gelijk hun vinger richting games wijzen.

5. basovich

basovich Guest

op CNN is de herdenking bezig..

6. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Gewelddadige games?
    Donder eens gauw op man, dan kan iedereen ook zijn televisie naar buiten flikkeren en zijn internetkabel doorknippen. Geweld is overal te zoeken tegenwoordig met al die apparaten, de maatschappij is nu al zo en je kan niks meer verbieden in die richting dacht ik zo. Je hebt toch ook hele gewelddadige series en muziek die mensen ook al tot rare dingen kan aanzetten...

7. Victor

Victor Guest

Als je aangezet wordt tot geweld door gewelddadige films en games ben je sowieso zwak en hoor je dat niet te zien/spelen tot je er wel tegen kan.

8. Timmeh

Timmeh \0/

Leuk Bevonden:
    0
    Indd, en het is gewoon bullshit.
    Als iemand een zieke geest heeft kan je er moeilijk wat aan veranderen als niemand het doorheeft. Ze moeten een wapenverbod hebben in Amerika.
    Daar koop je zo een magnum bij de kruidenier bij wijze van spreke.
    Dat heeft veel meer effect meneertje Philly.

Het is daar gewoon zo makkelijk om een bloedbad te veroorzaken, je kan zo aan wapens komen..

9. Shizzel

Shizzel Guest

Mjah, lekker ziek persoon. En dan over dat games ervoor hebben gezorgd: yeah right. Goh, hij heeft een computerspel op zijn computer! Games hebben het veroorzaakt!

Er zijn gewoon mensen die gek zijn, en de grens tussen realiteit en fantasie niet kunnen bevatten - zwak geestelijken - en die moeten dus opgesloten worden.

Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2007
  10. basovich

basovich Guest

kspeel alleen maar PES 6 en Virtua tennis actief..en voel me totaal niet aangetrokken of agressief door shootergames..vind ze allemaal beetje eentonig.

11. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Die yankees allemaal met hun gezeik over games, op CNN zie je hoe ze Irak binnen vallen en elkaar verrot schieten. Op hun 5e jaar gaan ze al het bos in om te jagen. Maar nee hoor het komt door games :confused:

12. Mastat

Mastat Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ehm ik weet niet of je weet wat zwakgeestelijken zijn, maar waarom moeten die opgesloten worden? Leer eerst maar eens iets over psychiatrie en verstandelijk beperkten voordat je met zulke idiote opmerkingen komt. Dit had niets met zwak geestelijk te maken, dit zal wel een gevalletje van wraak zijn, hij zou wel gepest en gediscrimineerd zijn daar ofzo. Als ie zwakgeestelijk zou zijn zou ie echt niet in het examenjaar van de universiteit zitten, daar is namelijk veel concentratie en motivatie en leervermogen voor nodig.

Laatst bewerkt: 17 apr 2007
  13. basovich

basovich Guest

tsja, je hebt wel een beetje gelijk.

maar heb wat zitten opzoeken over andere schooldrama's en kwam dit tegen.
    [​IMG]...
    die gozers zijn misschien nog maar net 17-18 jaar. er staan ook foto's op van hoe ze eruit zagen nadat ze zichzelf door hun hoofd hadden geschoten maar dat laat ik maar even achterwege. Hier een foto van hun individueel:

wat in hemelsnaam bezielt hun, zien er normaal uit, lijken niet echt het type om gepest te worden en toch gaan ze een beetje lopen schieten op school =(..

EDIT: naam van de dader bekend:
    Gunman identified as Cho Seung-hui, a 23-year-old English major from South Korea

bron: de stentor

en hier de klootzak himself

Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2007
  14. ViperMike

ViperMike Guest

Van mij mogen ze, heb ik teminste niet meer zo een last van die irietante amerikanen op live bij shooters.

15. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Erg ziekelijk en achterlijk van die gast. Stomme t*ringlul dattie is.
    K snap ook niet echt goed waarom die mensen dat doen bij al die onschuldige mensen.

16. Gerard Way

Gerard Way Guest

Waar waren die op tv uitgebeelde stoere WRESTLING team jongens met kaaklijnen en cheerleaders als vriendin die de aziaat overmeesteren?

Oh wacht dat is fictie..

Guess he should have used better pokeman, try charizard next time

17. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Over de guns in de states: Ik meen mij te herrineren dat het bezitten van vuurwapens in de Amerikaanse grondwet staat (stamt uit 17nogwat). Destijds was dat misschien een goed idee, met veel wilde dieren die er toen nog leefden, indianen en het feit dat er nog niet echt een centrale politiediens of leger was. Vandaag de dag is dit echter volledig achterhaald.

Het ding is alleen: het bezitten van wapens is min of meer onderdeel van de Amerikaanse cultuur. Je kunt niet van de één op andere dag alle wapens gaan verbieden. Ten eerste omdat veel mensen daar waarschijnlijk niet op zitten te wachten (vooral in de zuiderlijke staten, de rednecks enz.) en ten tweede omdat de wapenindustrie zeer veel invloed heeft op de politiek in de VS. Sterker nog, complottheorieën beweren dat de wapenindustrie deels verantwoordelijk is voor het vermoorden van JFK, omdat die het wapenbezit wilde beperken (pure speculatie, maar kan evenzogoed waar zijn).

Daarnaast zwerven er naast de legaal geregistreerde wapens nog veel meer illegale wapens rond. En zie die maar eens allemaal op te sporen.

Natuurlijk ben ik ook wel van mening dat het wapenbezit in de VS aan banden moet worden gelegd, het is alleen niet zo dat je dit 1-2-3 hebt geregeld, daar zijn ze (als ze het al willen) waarschijnlijk nog tien a vijftien jaar mee bezig.

18. Hellspawn

Hellspawn Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mmm... Iedereen dient zich er van bewust te zijn dat in elke samenleving of cultuur personen rondlopen die op een vulkaan leven... De cultuur waarin wij leven heeft altijd menselijke agressie onderdrukt, zonder ook maar een alternatief te bieden... Ik bedoel daarmee te zeggen dat mensen hun agressie, die iedereen min of meer in zich heeft, niet kan kanaliseren... En onderdrukte woede wordt ziek... De meeste mensen kunnen nog wel functioneren met zieke energie, of ze laten het op een of andere wijze wegvloeien, door druggebruik, sport, enzovoort...

Maar ze zeggen dat er meer gekken loslopen dan dat er vastzitten... En dat is waar... Want de psychiatrische inrichtingen en dergelijke zijn in de afgelopen 10 tot 20 jaar drastische gestroomlijnd, het doel is om zo weinig mogelijk mensen op te nemen... Liefst pakt men uitsluitend gevaarlijke gekken op... Ik zeg niet dat er geen behandeling meer is voor een groot aantal mensen, maar het valt mij op dat het aantal mensen met een stoornis chronisch toeneemt op straat... Dat betekent niet automatisch dat er meer gekken zijn, het is meer een teken aan de wand dat er meer mensen los rondlopen die vroeger behandeld werden...

Verder zijn er altijd gekken in de samenleving, of ze nu vastzitten of los rondlopen... Het risico blijft, en daarom wordt door een aantal mensen hier terecht opgemerkt dat het verkrijgen van wapens feitelijk kinderspel is... Zeker in Amerika, het meest krankzinnige land ter wereld wat dit aangaat... En Dr. Phil is één van de grootste klootzakken die probeert een slaatje te slaan uit deze gebeurtenis... Deze zogenaamde psycholoog kan via deze bloedige aanslag weer eens lekker in het voetlicht treden als zogenaamde professional... Die man heeft totaal geen verstand van hoe de mens psychisch functioneert, maar hij doet wel alsof hij een professional is... Vergeet het maar, deze man is gevaarlijk, omdat mensen zich afhankelijk van hem opstellen... Maar goed, hoe het ook zij, omdat hij wordt gezien als een vooraanstaand psycholoog en bekend is in de media, zal hij het niet laten om van dit soort verschrikkelijke gebeurtenissen een graantje mee te pikken... Dit soort lui spelen graag de mooie presentator...

Dr. Phil geeft de hedendaagse media de schuld, en met name videogames... Dat is een zeer opmerkelijke opstelling, terwijl je in een spelletje wel aan het schieten bent, maar feitelijk niemand kwaad doet... De perceptie van de meeste mensen is niet gestoord, iedereen weet dat het virtuele geweld zich afspeelt binnen je console en niet in de werkelijkheid... Iemand met een psychose als gevolg van één of andere persoonlijke klemsituatie weet niet meer goed het verschil te maken tussen de realiteit en fictie, hoe vreemd dit misschien ook klinkt... Hij of zij kan eigenlijk elke "trigger" aangrijpen om zijn of haar agressieve gedrag te vergoelijken... Te rechtvaardigen zelfs... Dat kan via boeken, films, politiek, TV, en ook via games... Maar dat ligt aan die desbetreffende persoon, en niet aan de media op zichzelf... Ik zeg niet dat media geen kleur hebben, nee... Maar het is en blijft een aanleiding voor een psychopaat om iets geks uit te gaan halen... Hij of zij verweeft de realiteit met de persoonlijke belevingswereld...

Maar we spreken hier over uitzonderingen... Het gaat wellicht om 1 op de miljoen personen, misschien wel minder... Het bloedbad kan met vuurwapens gemakkelijk aangericht worden, omdat je op afstand iemand dood kan schieten... Daarom is Amerika een hypocriet land, want nu gaan Dr. Phil, CNN enzovoort breeduit uitmeten wat allemaal goed en slecht is in de samenleving, en dat het aan een bepaald soort medium zou liggen... Maar dat is het dus niet, ze verdoezelen het feit dat de meeste mensen in Amerika een wapen aanschaffen omdat ze dan het bedrieglijke gevoel hebben veilig te zijn... Maar wie voelt zich onveilig? Juist... Onder andere de psychopaten zijn paranoia en horen dus bij de groep mensen die een wapen aanschaffen... Dat het allemaal zo gemakkelijk gaat, is de kat op het spek binden... Het is dus niet zo verwonderlijk dat dit soort afschuwelijke bloedbaden plaatsvinden in Amerika... Het zal niet ophouden... Er zullen altijd gekken blijven bestaan, alleen is het zaak dat ze niet over gevaarlijke wapens kunnen beschikken...

En het simpele feit dat er gekken zijn, moet niet automatisch betekenen dat de hele samenleving nu opeens gek zou kunnen worden/zijn omdat men bepaalde TV-programma's, games en dergelijke consumeert... Feitelijk wordt elk weldenkend mens beledigd door Dr. Phil, omdat hij in het algemeen beweert dat videogames e.d. een slecht invloed hebben... Wij kunnen zogenaamd niet meer voor onszelf denken, nee dat doet Philletje wel voor je... Kijk uit voor dit soort charlatans, ze vergiftigen je geest... Houd je er het liefst verre van, Dr. Phil is een blinde op het gebied van de menselijke geest, hij dénkt dat hij iets weet... Maar feitelijk weet hij NIETS, het gaat alleen maar om het feit dat hij zijn zakken kan vullen met zijn psychologische praatjes...

19. Cybeln

Cybeln jeej

Leuk Bevonden:
    0
    Een ongeloofelijke gebuertenis dit ik heb hier bijna geen woorden voor vind het schokend...

Dit zal de komende tijd nog wel even in het nieuws zijn.

20. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    tjah the second amendment. Je gaat je afvragen hoeveel wakeupcalls Amerika nog nodig heeft. Maargoed zoals kevinx al zegt : wapenbezit zal op korte termijn niet aan banden worden gelegd (ik zie het zelfs helemaal niet gebeuren) Zal in de toekomst nog wel veel frequenter gaan gebeuren (er zit al een stijgende lijn in als ik me niet vergis)

Deel Deze Pagina