dat heet discussieren
Ooit naar 2de kamer geluisterd? vooral als het er hard aan toe gaat. Denk Verdonk nadat ze de brief had verstuurd. Het gaat er daar niet anders aan toe... Toen zocht Halsema ook elk excuus om haar beredeneringen te ontkrachten. (is maar een voorbeeld).
Verder ben ik het wel met je eens.
Je kan een keukenmes en een pistool niet met elkaar vergelijken. Ook de wet doet dit niet, het een is een steekwapen en de ander een vuurwapen. Daarbij is de ravage die je er mee kan veroozaken ook totaal anders. Ook mentaal is het volgens mij totaal iets anders om een mes te grijpen dan een pistool te grijpen. Ik denk zelf dat je voor een pistool te trekken zelfs minder lef nodig hebt. Je weet dat als je een mes trekt dat je dan in fysiek gevecht kan belanden, dit wil je toch altijd voorkomen. Trek je echter een pistool dan weet je dat je er mensen mee op afstand kan houden. Om het pistool over te halen heb je wel weer heel wat meer lef nodig. Maar dit kan ook gebeuren door een schikreactie als je eenmaal het pistool getrokken hebt.
En zoals Falcon NL al zei: Dat criminele vuurwapens hebben betekend niet dat burgers die ook moeten hebben. Hierdoor zou je iid een hele wapenwetloop krijgen. Dan krijgen een soort koude oorlog tussen criminelen en burgers. Krijgen burgers pistolen dan kopen criminelen zwaardere wapens. Dat moeten burgers dan ook weer doen waardoor de criminele weer..... enz enz enz.
En om af te sluiten met een oud spreekwoord:
"De gelegeheid maakt de dief". Dit ook met vuurwapens. Geef iemand een wapen en er bestaat een kans dat hij die ooit (mis)bruikt.
EDIT: Daarbij is dit wel een heel extreem voorbeeld waarom wapens verboden zouden moeten zijn. Niet iedereen die een wapen koopt zal hem misbruiken. Het leeuwendeel waarschijnlijk niet. Ik heb vaak ook een dolk bij, niet omdat ik ooit iemand er mis mee zou willen doen. Maar ik ben gek op salami worst, en tja, je hebt toch iets nodig om dat in plakjes te snijden. En nee, met een plastik mes is dat niet te doen
Laatst bewerkt: 21 apr 2007