1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Halo - The Flood.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door WouteR, 4 mrt 2003.

1. The Summoner

The Summoner X...B...O...X

Leuk Bevonden:
    0
    To WITKEES

the fall of reach is echt een aanrader!..je vind het spel al geweldig?!

nadat je het boek gelzen heb dan vind je het speel 10x zo geweldig!.......toen ik halo speelde ( boek nog niet gelezen ) liet ik soms wat covernand leven..maar na het lezen van het boek..zorg ik er echt voor dat ik ze allemaal heb neergeknalt...als je begrijp wat ik bedoel!

2. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    yeah, me too!!!

ik ben net begonnen met het boek tFoR, is wel weer ff wennen (engels lezen), ff een knopje omzetten...

3. Spartan117

Spartan117 New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit echt op dit boekkie te wachten. Ik hoop dat we ook wat uit het boek terug gaan zien in Halo 2. En er is over Kelly en dat groepje Spartans dat naar Reach ging niets bekend, net als over Dr. Halsey. Het lijkt me geweldig om die ook in Halo 2 terug te zien. Dat zal het speleen iets persoonlijker tintje geven, als het ware. Maar ik ben erg benieuwd wat voor opheldering het volgende boek gaat brengen over the Flood...

*besteld* :9

4. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij alleen in het engels, ik heb nergens anders een vertaalde versie gezien.....

5. Witkees

Witkees Dutch Ghost for LIVE

Leuk Bevonden:
    1
    Bedankt guys,

Het spel vind ik echt geweldig en heb hem zelf al een keer uitgespeeld, maar met mijn neefje van 11 doen we het nog een keer lekker over en dan is het boek wel een leuke aanvulling op het verhaal.

Ik ga ze allebei kopen ........

6. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Tha Raptor:
    Ik dacht 15 (ongeveer) military years. (military year is korter dan een gewoon jaar.)

7. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    ja, dat is wel vaag, je kan nooit hun precieze leeftijd uitrekenen. Hoe oud waren ze toen ze die missie op die asteroide deden? jaar of achttien?

8. da -Z-

da -Z- mijn knijn = fijn

Leuk Bevonden:
    27
    Kijk voor de uitleg over de leeftijd van de Spartans op: http://halo.bungie.org/story/masterchief.html
    Hier geven ze een hele uitleg over waar waarom de 'spartans' spartans heten. Dat is direct afgeleid uit de Griekse oudheid en veldslagen. MC is als hij op HALO komt 41 jaar oud, maar dat heeft een reden. En dat wordt dus daar allemaal uitgelegd. Wordt ongeveer op het einde van de thread uitgelegd

9. Martijn

Martijn I have returned!

Leuk Bevonden:
    1
    Dat wisten we nog niet |:- :)
    Het probleem is dat het is het boek nogal onduidelijk is. Soms is de MC opeens 3 jaar ouder en dat klopt dan niet met de tijdlijn enzo :)
    Er staat me iets bij, dat hij ongeveer 21 ís en dan als ie met cortana te maken krijgt (er zit op de tijdlijn een jaar of 25 tussen) zegt dat als ie het definitieve design van z'n armor ziet, dat ie ziet dat het zijne niet is omdat die helemaal gescratched is na een decade = 10 jaar of fighting.

vergeef me de kutte zinstructuur, net 2 uur aan een geschiedenis werkstuk gezeten :)

10. Emile

Emile oude garde

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net het 1e hfst. gelezen....
    begint al goed ;)

11. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Heb net vorige week deel 1 uitgelezen..
    En mag er ook een verslag van maken voor engels (Yahoooo)

Maar nu wil ik The Flood ook wel lezen.. Heb me altijd afgevraagt wat dat nou precies was, en waar ze voor waren.. want dat werdt nooit duidelijk in het spel..
    Wel heb ik heel veel theorien op bungie.org gelezen... (aanrader)

Weet iemand wanneer the Flood bij bol.com te koop is??

Laatst bewerkt: 24 mrt 2003
  12. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb het boek inmiddels al een half jaartje geleden gelezen denk ik maar ik ben weer overnieuw begonnen. Kheb 'm ook bijna weer uit.

Maar toen ik het boek las werd Halo voor mij niet echt een teleurstelling maar ik vond wel iets jammers. Al vond ik Halo een top spel (beste op de xbox tot nu toe) het had velen malen vetter gekund. Dit heeft vooral te maken qua wapens, vijanden en vooral de missies.

Ik heb zo'n vaag gevoel dat er in het 2de boek iets over de oorsprong van TheFlood gaan doen of misschien hebben die beesten nog wel een eigen planeet ofzoiets.
    Ik ga 'm in ieder geval kopen als die bij bol te bestellen is!

13. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    jazeker, ik hoop dat het tweede boek net zo goed wordt als tfoR. (het is wel door iemand anders geschreven)

14. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    algemeen vraagje over de Halo-boeken:

Waar gaat het over?
    Is Master Chief de hoofdpersoon, of is het vanuit bijvoorbeeld de Covenant of the Flood geschreven?
    Wat voor genre? (aktie/drama/informatief???)

15. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    het eerste boek gaat over de opleiding van de Spartan-II's, en hoe en waarom MC op Halo is aangekomen. Het verhaalo wordt vanuit de menselijke kant verteld. Verder verklap ik niks.
    Read it yourself, het is het waard.

16. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    owh ja nog wat...

iemand zei eerder in de thread dat het eigenlijk niet mogelijk was om nog een groep spartans te maken omdat dr. Halsey waarschijnlijk dood is.

maar er is natuurlijk altijd cortana nog!! En omdat Cortana eigenlijk dr. Halsey is zal zij dus ook alle info hebben

17. Perfect_Shit

Perfect_Shit Chimairist

Leuk Bevonden:
    2
    zal em es bestellen op bol.com

:)

18. cyber

cyber De oude garde

Leuk Bevonden:
    1
    Heb net een paar uur geleden The Flood en de VHS Fight Club (had dvd al, maar wil hem ook op video) bij Proxis.be besteld... Hoop het snel binnen te krijgen :)

19. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    ja, maar wie draagt Cortana bij zich?

Goede redenering, Cortana is toch eens soort kloon?

20. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    Onze grote vriend Master chief heeft haar toch nu zo'n beetje standaard bij zich. Vooral omdat de Pillar of Autumn die ze bestuurde er toch niet meer is.

Cortana is een A.I...een soort gekopieerde geest van het brein van dr. Halsey

Deel Deze Pagina