1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Ik ben op dit moment bezig in een boek voor Engels boekverslag: The curious incident of the dog in the night-time door Mark Haddon. Het is echt een best wel grappig boek, het gaat over een autistische jongen die een moord gaat oplossen.
    Verder lees ik veel in de richting van fantasy, vond Eragon (ja ik weet het clichéd) erg goed en ook de His Dark Materials trilogie vind ik geweldig _O_
     
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ben bezig met Meesters van de Religie, van de gebroeders Meester. Het boek is geschreven in dialoogvorm, de een gaat uit van de rede en de ander van religie, en allerlei onderwerpen worden op deze manier behandeld. Ook staan er telkens wat informatieblokken bij met feiten. Echt super interessant & leerzaam en het leest ook nog eens ontzettend fijn weg.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Heb net I Am Legend uit van Richard Matheson, echt behoorlijk anders dan de film! Wel een flut boekje, in 1 avond uit.

    En daarvoor John Grisham - The Appeal. Aardig boek over het rechtsystem in Amerika. Waar de rechters worden gekocht door de bedrijven enzo.. Wel grotendeels fictie. Maar er zit ongetwijfeld een kern van waarheid in.

    Nu beginnen met Robert Goddard - Roemloos ten onder.
     
  4. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    op dit moment lees ik een klasieker qua natural horsemanship

    Bill dorrance en leslie desmond - true horsemanship through feel.

    Geniaal boek met een grote hoeveelheid filosofische overdenkingen en geniale wijsheden over het leven en dan met name het ranch leven
     
  5. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Flut boekje als in lengte of als in kwaliteit? Want hij was wel kort idd, maar ook meesterlijk goed naar mijn mening.
     
  6. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Lengte! Leest enorm makkelijk.
     
  7. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Omhoog met dit topic:)

    Ik vroeg me af of iemand weet of er boeken zijn van de mafia serie The Sopranos. De serie vind ik erg tof dus ik vroeg me af of er boeken van waren. Natuurlijk heb ik Google al raad gepleegd maar zonder resultaat helaas.

    Wie kent er andere boeken met een soort gelijk sfeertje? Beetje richting het Crime/Mafia/ genre:9

    Edit: Net I Am Legend besteld voor 5 euro bij Bol.com na het lezen van het berichtje hierboven. Tips nog steeds welkom!!
     
    Laatst bewerkt: 23 mrt 2008
  8. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet niet of ze goed zijn, maar de boeken van The Godfather serie zijn natuurlijk maffia boeken.
     
  9. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Meestal is het andersom, maar the godfather-serie is een van die zeldzame gevallen dat de film's beter zijn dan de boeken. Maar als je van het genre houdt zal je die boeken best de moeite waard vinden.

    Ik heb gisteren Fast Food Nation van Eric Schlosser uitgelezen (geen fast food voor mij de komende tijd) en ben begonnen aan The Elephant Vanishes van de onnavolgbare Haruki Murakami.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heb I Am Legend ondertussen ook uit gelezen en wat een super boek! Wel kort maar ik vond hem qua inhoud wel heel sterk.

    Iemand nog tips? Ben opzoek naar 'makkelijk' leesbare boeken.
     
  11. Ashavan

    Ashavan Guest

    [​IMG]

    Heb me interesse voor schaak hervonden. Ben bezig wat oude boeken van Dr. M Euwe aan het door nemen ter verversing terwijl ik 40-50 apartijen op de achtergrond heb lopen en op me eigen bord wat stellingen probeer. Ben zo roestig als de pest en zit rond de 1000 op moment als rating en wil terug naar 1800. Dus deze boeken komen van pas.
     
  12. Tediz

    Tediz pendejo

    Berichten:
    145
    Leuk Bevonden:
    0
    Recentelijk gelezen:

    The Army of Flanders and the Spanish Road door Geoffrey Parker
    [​IMG]

    Moest het lezen voor mijn studie maar desalniettemin kon ik er nog best van genieten. Het gaat voornamelijk over de logistieke en strategische problemen waar de Spanjaarden tegen opbotsten in de Tachtigjarige Oorlog. Sommige van zijn stellingen over de functie van stadsmuren en forten etc. zijn nogal controversieel, maar voor de rest is het een interessant boek dat i.p.v. de (kort door de bocht uitvoering van de) Nederlandse versie van het verhaal ook eens de Spaanse kant belicht. Het inzicht in en mijn interesse voor de Tachtigjarige Oorlog zijn wel gegroeid sinds het lezen van dit boek.


    Koning tussen Franco en Spanje door José Luis de Villalonga

    Een biografie over één van de helden van onze tijd, koning Juan Carlos I van Spanje. Een erg interessant boek dat een goed inzicht geeft in de keuzes die Juan Carlos heeft moeten maken tijdens en na de Franco-periode in Spanje. Zeer interessant boek, maar wel subjectief aangezien Villalonga een vertrouweling was van de koning.


    Nu aan het lezen:

    Don Quixote / Don Quichot door Miguel de Cervantes (vert. Barber van de Pol)
    [​IMG]

    Werkelijk waar een geniaal boek waar alles ongeveer in voorkomt. Het heeft een gigantische invloed gehad op de hedendaagse literatuur, en de humor is, ondanks dat het boek al ca. 400 jaar oud is, nog steeds erg leuk. Ik ben er al vrij lang in bezig, maar met een boek van bijna 1000 pagina's schiet het natuurlijk nooit echt op. Ik zit nu net iets over de helft.

    Als ik volgend jaar goed genoeg word in Spaans ga ik mij aan de Spaanse versie wagen, maar voor nu neem ik genoegen met de prachtige vertaling van Barber van de Pol. Echt een aanrader dit boek, ondanks de omvang.
     
    Laatst bewerkt: 6 apr 2008
  13. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu bezig met 'Duizend schitterende Zonnen' van Khaleid Hosseini en hierna ga ik the Hitchhiker's guide to the galaxy lezen. In het Engels uiteraard.
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ben ik nu mee bezig:
    [​IMG]
    Liggen klaar om gelezen te worden:
    [​IMG]
    [​IMG]
    En een vraag (waarvoor ik dit topic eigenlijk omhoog schop): Eigenlijk vind ik dat de Lord of the Rings boeken ook in mijn collectie thuis horen.
    Maar ik zie ook vaak 'Filmedities' van de serie. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Is dat gewoon een gebundeld script; dus veel weggelaten van de originele boeken, of is het gewoon een andere cover?
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Heb vorige week bij Waterstone's 3 boeken van Terry Pratchet gekocht die ik aan het lezen ben in de ochtend op weg naar werk.
     
  16. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Beetje dramatitel en leest als een dissertatie, maar toch, pretty good.

    [​IMG]
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Iemand?
     
  18. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ben geen fan om te lezen in de nederlandse taal, irriteer me dan krom....sorry
     
  19. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Voor zover ik weet is dat gewoon het volledige boek. Enkel opnieuw uitgegeven en met dat van de film erbij gezet zodat mensen het sneller kopen.
     
  20. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Tolkien is natuurlijk wel overdreven anaal over alle details. Zou me niets verbazen als ze om centjes te verdienen een simpele versie van het verhaal zouden verpatsen!

    Maar zou natuurlijk wel het hele verhaal van zijn kracht beroven, maar goed. Ik hoef 't niet te lezen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina