1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ARG www.legendoftheseeker.com the wizards rules komen uit in een mini serie, ziet er zo goed uit.

    aah kan nu echt niet wachten
     
  2. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Genealogie van de Moraal van Nietsche. Erg interessant boek over de oorsprong van ons geweten, schuld en over goed en slecht/kwaad. Ook is hij erg afkeurend naar medelijden. Leuk geschreven, maar ik weet nu al dat ik het boek nog een paar keer moet lezen tot alles tot me indringt.
     
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu met het eerste deel bezig, maar die serie ziet er eerlijk gezegd uit als een verkrachting lol. M'n vriendin (alle delen al uit) vond het helemaal een belachelijke trailer.

    Naja kan nog goed uitpakken denk ik dan maar.
     
  4. Ashavan

    Ashavan Guest

    Verdiep je ook in de boeken van Heraclitus. Nietsche heeft veel van zijn visies van hem. En Heraclitus is voor het tijdperk van Socrates. Maar als je Nietsche al meerdere keren moet lezen...begin niet aan de verzamelwerken van Aristotles. Die is pas kut met zijn ellenlang gezever. 5 pagina's brabbelen terwijl je het in 1 zin kan samenvatten.
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nu bezig met het derde en voor nu ( eind dit jaar komt deel 4 ) laatste deel van de dwergen. ben net begonnen en hij is alweer super :) hierna kijken of de wetten van de magie wat is ( heb deel 1 net gekocht ) en als ik dit allemaal heb doorgespit ga ik is kijken naar de serie Het rad des tijds van robert jordan ( ook flinke boeken en 12 delen ^^ )
     
  6. Gryphon

    Gryphon FritsmaN

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    1
    Ja ik weet het... Ik studeer dat gedoe. 8) Van Aristoteles ben ik nu af... Grotendeels dan. Hij was wel een erg slimme man als je door de stof weet te bijten. Nu is het niet zo dat je Aristoteles echte meerdere keren moet lezen. Het gaat alleen ontiegelijk langzaam omdat je juist veel zinnen of alinea's over moet kijken om het goed the snappen.

    Het is niet zo dat ik het niet snap wat Nietzsche allemaal brabbelt, maar om het echt op me in te dringen is toch op zijn minst nog een leesbeurt nodig. De genealogie van de moraal is juist nog best een toegankelijk boek. Heraclitus hebben we nauwelijks behandelt, maar z'n logos is wel bij me bekend. Dat kan ik echter niet direct koppelen met het genoemde boek van Nietzsche. Ook is er denk ik niet heel veel bekend over het werk van Heraclitus. Verlicht mij over het verband tussen Nietzsche en Heraclitus als je wilt :+

    Laatst trouwens "Can't Stop, Won't Stop: A History of the Hip-Hop Generation" van Jeff Cheng gelezen. Geweldig geschreven boek over de volledige geschiedenis van de Hip-Hop cultuur. Straks ga ik maar "Total Chaos: The Art and Aesthetics of Hip-Hop" lezen van dezelfe auteur.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  7. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Ben momenteel bezig in de Prins van Sansevero, een historische thriller. Is denk toch wel mijn favo genre. Heb ook pas de Gaudí Sleutel gekocht, is ook een thriller met een historische achtergrond. De eerste Mass Effect heb ik ook nog liggen om te lezen :+
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Even een vraagje aan iemand die de Wetten van de Magie heeft gelezen: Ik ben nu wat aan het rondkijken waar ik het 1e boek eventueel het goedkoopste kan bestellen.
    (De eerste wet van de magie: Zwaard van de Waarheid; 15.95)
    Maar nu pas zie ik dat er van deze serie ook een Proloog is. (De Aflossing; 9.90) Is dat een vereiste om te lezen, of kan je net zo goed gelijk aan het eerste deel beginnen?
    En als het geen vereiste is; is het dan wel gewoon een aanrader? Of zal ik het maar helemaal overslaan?
    En geeft dat Proloog een goed beeld van de rest van de serie? Want dat zou natuurlijk een goedkope instapper zijn. Mocht het me alsnog niet bevallen heb ik tenminste er niet al te veel aan uit gegeven.

    Veel vragen, die eigenlijk bijna op hetzelfde neerkomen O-)

    @Jeffer123: Valt me wel op dat we zowat precies dezelfde smaak qua boeken hebben 8)
    Ga je ook nog verder met Verboden en Verbannen, of laat je die serie maar even zitten?
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  9. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    631
    Ik lees nu de Harry Potter reeks opnieuw, ben nu in deel 3 en ik kom nog steeds nieuwe dingen tegen. En aangezien ik deel 1 meer dan genoeg keer gelezen heb (+-15) is dat best cool :D
     
  10. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    heb de boeken denk allemaal 2/3x gelezen en vond het echt juist een heel vette trailer, ziet er goed uit, omgeving vet, pakken vet. ik wil hem wel graag zien.

    @dulle de proloog is wel vet maar gaat voornamelijk over zedd. hoeft hem niet van te voren te lezen (zou het niet doen omdat je dan nog niks weet over verschillende characters)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Beter dus tot het laatste laten om de collectie compleet te maken (ook leuk natuurlijk), en om eventueel wat achtergrond info te verkrijgen?

    edit: Kom dit nu ook op Bruna tegen:
    Is de Proloog soms later uitgebracht dan de andere boeken? :confused:
    Zoals hij het zegt staan er ook spoilers in.
     
    Laatst bewerkt: 19 aug 2008
  12. MerQ

    MerQ Registered Bruser

    Berichten:
    1.874
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu een boek aan het lezen over de succesformule van Starbucks.

    Beetje eentonige info geven ze, als het niet verandert denk ik dat ik hem wegleg.
     
  13. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    staan niet echt spoilers in, maar je moet wel een beetje begrijpen wie het is waar het over gaat, dan is het leuker (vind ik)

    veel shit wordt er wel duidelijker door dat wel. ik zou ermee wachten tot later (zeker na de eerste) DOB is het toch he?
     
  14. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, DOB? Wat is dat?
     
  15. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    jaja, die serie ga ik binnenkort ook weer een keer oppakken. ik lees gwn alle series door elkaar, ik onthou alles wel haha. ik vind eerlijk gezegd t hoofdpersonage in de dwergen maar een oetlul en boïndil is ubertof haha :+ wel jammer dat er in deel 2 superveel personages dood gingen waar je in deel 1 een soort band mee had gekregen
    ( andokai, djerun, boendal (!) en narmora )

    dat ze dezelfde smaak hebben zal wel komen omdat ik eerst die fantasyboeken uit jouw post heb gelezen en ze wel tof vond :9 en harry potter, tsja das niet echt toeval hehe

    en @ dulle het proloog is idd later uitgekomen ( tussen deel 7 en 8 in om precies te zijn )
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2008
  16. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
    Suprise :+.
     
    Laatst bewerkt: 3 sep 2008
  17. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik ben geen academisch filosofisch student. Heb het niet zo op het onderwijs eerlijk gezegd. Je wordt gedwongen in bepaalde manieren te denken wat eerder limiterend werkt dan bevrijdend en ruim zoals filosofie in mijn ogen hoort te zijn. Tijdens een open forum werd ik gewoon ziek van de professor die de lezing gaf. Wat een tunnelvisie.

    Maar goed das mijn mening. Wat precies de verbinding tussen Heraclitus en Nietsche is weet ik niet. Zover ik het begreep bestudeerde Nietsche ook allerlei filosofen en veel van zijn visies borduren verder op die van Heraclitus. Zeker mbt moraliteit zie je her en der overeenkomsten. Maar moet aardig ver terug denken wat het ook al weer precies was hehe :p

    Aristotle was inderdaad erg droge kost en als ik dat had geweten nooit aan begonnen hehe. Als iemand nu eens een samenvatting maakt, want die 900 pagina's kun je makkelijk in 100bladzijden vatten.
     
  18. Marco82

    Marco82 Active Member

    Berichten:
    428
    Leuk Bevonden:
    8
    Ik heb "It" van Stephen King besteld.
    De moeite waard, of niet? Dikke pil trouwens, ruim 1100 bladzijdes. Ik heb de film nooit gezien.
     
  19. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je al het onderwijs over 1 kam scheert, dan heb jij flinke last van tunnel visie. Mijn vriendin studeert geschiedenis en heeft daarbij ook het vak wetenschapsfilosofie gehad. Daar ben ik bij bijna alle colleges mee naar binnen gesneaked omdat ik op dat tijdstip niet veel te doen had en filosofie interessant vindt.

    Hier werd je totaal niet tot een bepaalde manier van denken gedwongen, maar werden er allerlei verschillende invalshoeken behandelt en mocht je zelf een keuze maken, als je deze maar kon beargumenteren.

    Verder ben ik binnen mijn eigen opleiding (niet veel met filosofie te maken) ook vaak gestimuleerd tot het vormen van een eigen mening.

    Het kan zijn dat de professor waarvan jij een lezing hebt bijgewoond zijn denkwijze op wilde dringen, maar zeg niet dat dit overal zo is.

    @ Sickness: zo te lezen hebben we ongeveer dezelfde smaak qua boeken, maar totaal niet qua tv, haha. Heb je wel eens wat van Robin Hobb gelezen?
     
  20. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    debt of bones
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina