1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de dwergen alweer uit 8) veel sneller dan de eerste 2 :'-( gelukkig komt er nog een 4e deel

    vraag me af of tungdil er nog in zal voorkomen aangezien die verdwenen is op t einde. gelukkig leeft boïndil nog wel :9

    ga nu maar beginnen aan de wetten van de magie ;) zal wel ff wennen zijn aangezien ik de afgelopen 2 maanden iedere dag wel de dwergen heb zitten lezen ( kan niet wachten op deel 4 )
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik ben benieuwd wat allemaal in dat 3e deel van De Dwergen gebeurd. 8)
    Ik heb het boek hier al een paar maanden liggen, maar ik voel me 's avonds iedere keer te misselijk om te lezen.
    Vandaar dat ik nu gewoon de audioboeken van Harry Potter beluister.
    Zodra ik me weer beter voel moet ik nog Schaduwridder uitlezen, en liggen de Dwergen en Donkere Tijd klaar. O-)
     
  3. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    hij is een stuk duisterder maar toch origineler dan de eerste 2 delen. in de eerste 2 had je veel van lord of the rings zitten, maar in de 3e is heitz echt zelf een verhaal gaan schrijven
     
  4. pgrferrari

    pgrferrari ¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

    Berichten:
    1.006
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lees nu het boek: De jonge wallander van Henning Mankell een zweedse misdaadserie, zo spannend!:D, er zijn ook dvds van wallander die ik eerder gezien heb dan het boek. Er is nu ook zijn nieuwste boek uit van De chinees, die zou ik nog wel graag willen maar is jmmr genoeg 25 euro, deze van de jonge wallander zag ik toevallig bij de bruna voor 7 euro.

    Dulle waar koop jij je boeken?, zoek namelijk een goedkoop adresje ;)
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2008
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ben benieuwd of ik zijn eigen verhaal ook nog zo goed vind :+
    Kan iig niet wachten om erin te beginnen!
    Boek.net, Bol.com, Bruna en Eci.nl. Niks speciaals. ;)
     
  6. Masterfragger

    Masterfragger Veluwenaar

    Berichten:
    144
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal jullie er dan ook even op wijzen dat er dit weekend (donderdag tot en met zondag) een boekenbeurs in de jaarbeurs Utrecht is. Verkopen van alles voor een paar euro, zijn opgekochte partijen die niet meer in de winkel verkocht mogen worden. Vorig jaar kwam ik met een stuk of 10 boeken thuis, vooral spannende boeken (Clancy, Forsythe, Grisham etc.). Maar ze hebben ook andere genre's natuurlijk. http://www.boekenfestijn.nl/
     
  7. AC/DC

    AC/DC Active Member

    Berichten:
    529
    Leuk Bevonden:
    0
    Dostojevski.
     
  8. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een pauze ingelast voor Het zwaard van de waarheid van goodkind.. kan er nog niet echt inkomen. Ben nu bezig met het bernini mysterie van dan brown en die is net zo leuk als de da vinci code. ik vind het altijd wel interessant om over die oude organisaties en complotten te lezen :+ OK het is niet allemaal waar wat er in deze boeken staat maar toch zit ik nu op wikipedia over al die gebouwen etc te lezen :9
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik prbeer de hele tijd de Wetten van de Magie te bestellen bij de ECI, maar het lukt maar niet.
    k*tsite. :mad:

    Verder eindelijk begonnen aan De Wraak van de Dwergen.
    Tungdil, wtf is er met je gebeurd? 8) (ik ben nog niet zo ver)

    Ik denk er ook aan om I Am Legend te bestellen. Vond de film iig erg goed, en voor €5 kun je moeilijk een miskoop doen.
    Gewoon de NL editie natuurlijk. Ik kan gemakkelijk Engels lezen, maar NL blijft natuurlijk mijn moedertaal = fijner lezen.
     
  10. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    De film I Am Legend en het boek zijn totaal verschillend. Wel natuurlijk hetzelfde principe maar het wordt anders verteld, het hoofdpersonage is anders en het boek is 10x beter dan de film :)
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als ik de film al goed vind zal het boek dus helemaal top zijn. :)
    Ik denk dat ik dat boek ook niet moet gaan lezen met de gedachte dat het om hetzelfde personage gaat, maar dat we ons in dat boek focussen op een andere overlevende in ongeveer dezelfde situatie.

    Ik ben intussen gehecht geraakt aan Will Smith en zijn hond. :+
     
  12. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0

    haha ja een smerige dronkelap _O_


    Bernini mysterie is al bijna uit en hij is zwaar spannend. Hierna maar weer verder met de wetten van de magie. Het was maar een break van een week om eventjes wat anders te lezen :cool: Daarna staat iets van feist of de delta deceptie van dan brown in de wachtrij.
     
  13. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Vond het zelf een enorm tof en spannend boek. Zou willen dat ik meer van dat soort boeken had (iemand tips?). En voor die 5 euro doe je echt geen miskoop. Het enige minpunt is dat het boek zo dun is:{
     
  14. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Paar weekjes begonnen met een cursus Photoreading, echt een belachelijk principe..........dacht ik.

    Echt wonderbaarlijk hoe een manier van lezen je snelheid zo kan beïnvloeden. Ben een paar weekjes bezig en ik kan boeken (non-fictie) echt binnen een uur in me opnemen. Echt bizar.
     
  15. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat moet ik me voorstellen bij photoreading?
     
  16. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    methodes van snel en efficient lezen
     
  17. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is opzich wel handig met een studie of iets dergelijks. Maar ik vind het 'langzamere' lezen met het doel: vermaak toch wel leuker :)
     
  18. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Het is ook niet bedoelt voor fictie :)
     
  19. Stripe

    Stripe Active Member

    Berichten:
    257
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kunt het dus ook 'uitschakelen'?

    Ik lees nu De Wereld van Sofie, erg leuk boek.
    Maar dat zal ik wel snel weg moeten leggen want de boekenlijst voor school komen er weer aan.. 3 voor engels à minstens 200 pagina's en 4 voor nedelands à minstens 150 pagina's.
    Nu kan ik vrij snel lezen maar het is meer tijd gebrek.
     
  20. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan inderdaad ook een stap terug nemen, maar als je leest echt puur voor ontspanning moet je er natuurlijk niet proberen. Voor fictie boeken is het echter wel te doen, maar zoals gezegd, de ontspanning factor gaat er dan wel vanaf ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina