1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees nu Magiër van Feist en dit is toch echt wel een topboek. Verveeld nog geen moment en bevat boeiende personages met simpele namen. Dulle zal wel boos zijn omdat ik verboden en verbannen een beetje links laat liggen :lol: Was ook begonnen in de LOTR serie maar daar kom ik echt niet doorheen.. zal t wel weer een keer oppakken maar heb er nu geen zin an.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    :mad::mad: Maak eerst eens een serie af voordat je aan een nieuwe begint. 8)

    Magiër door de heer Feist dus... Weer een voor op mijn verlanglijst.
    LotR begin ik echt niet aan. Gehoord dat de schrijfstijl veel te oubollig en langdradig is.
    Een veldslag beschrijft ie in 2 pagina's, maar de beschrijving van een blaadje aan een boom duurt 3 hoofdstukken.
    Nou ja...dat is iig wat ik heb gehoord.

    Oeh, er komen btw tv-films van De Dwergen. :emo: Dat ga ik dus niet kijken. Dat zal me toch een trieste bedoening worden...
    Toen ik hoorde dat er een film van kwam hoopte ik op een vette Hollywood productie, maar 'tv-films'...Low budget verkleedpartijtjes.
     
  3. NanoZ

    NanoZ Active Member

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    3
    Groener Gras
    Alle delen van Timboektoe.
     
  4. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ultimate Watchmen maar weer eens gelezen :)

    en anansi's boys, leuk boekje voor tussendoor
     
  5. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt.. ze zitten in een of ander 'levend' bos.. ik heb al 20 keer gelezen dat de bomen dicht op ze af komen en nu zit er ook een of andere gladiool die de hele dag rondhuppeld en liedjes loopt te zingen. Nee lotr is nog niet echt iets voor mij.

    Deel 4 van de dwergen kan je trouwens beter overslaan.. pure uitmelkerij en t meest afgeraffelde verhaal ooit. Ga maar verder met de donkere tijd deel 1 en 2 :9 die zijn wel vet.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Toch begonnen aan de Donkere Tijd? ;) Mja, weet ik iig wel al dat ik geen miskoop heb gedaan. Een jaar geleden al. 8)

    Het probleem met vervolgen is dat ze al snel op uitmelkerij lijken als ze niet van tevoren zijn gepland. Verboden en Verbannen, of uiteraard Harry Potter waren altijd al bedoeld als 5 en 7-delige series.
    De Dwergen had meer het idee 'we kijken wel waar het schip strand'. In dat soort gevallen zie je de kwaliteit ieder boek wat verder achteruitgaan. Zag je ook aan ieder gesloten open einde. Er was altijd een opzet voor een volgend deel, maar niet dermate dat het moest.
    Maar goed, volgens mij was het 4e deel het laatste, dus dat maak ik, trouw als ik ben, ook nog af.

    edit: Mijn Duits is niet zo goed, maar als ik het goed vertaal staat hier dus idd dat het 4e deel het laatste deel is. Even door de zure appel heen bijten dus. :+
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2009
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    :eek: noem je nou Tom Bombadil "een of ander gladiool"? Ga je schamen :+

    was er al niet al lang een tv miniserie van de dwergen? dacht dat ik die al eens in een budgetbak bij de FRS ofzo had zien liggen
     
  8. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben nu bezig in Geniaal geheim van David Baldacci (wtf). Tot nu toe vermakelijk, maar ik kan nog niet oordelen want ik ben nog niet over de helft!
     
  9. Spartan B028

    Spartan B028 Kamerikaan

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister Halo: Contact Harvest uitgelezen
    Ik ga zometeen The Silmarillion lezen in het Engels 8)
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De TV-film moet iig nog komen.
    miniserie zou ik zo niet weten. Het eerste boek kwam in 2003 uit. Dus zó lang is dat nog niet.

    Hoewel.. het is alweer 2009. :eek: 6 jaar dus.
     
  11. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Sterkte, dat is me toch een droog verhaal,.. alsof je het oude testament zit te lezen. blahblah, zoon van blablabla, vader van blablablabla, oom van lalalalala.. eindeloos gewauwel en weinig plot :+ Veel plezier O-)
     
  12. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    +1

    eerste hoofdstuk begonnen, maar dan komt me toch een hele stroom informatie op je af:+
    Ben er meteen mee gestopt, achja ziet er leuk uit in de boekenkast:cool:
     
  13. Fingon NL

    Fingon NL Active Member

    Berichten:
    449
    Leuk Bevonden:
    0
    ''Zielenvuur'' van C. S. Friedman.
    Het is het eerste deel van een trilogie, met een erg interessante lore.
    Het gebruiken van Magie kost levenskracht, dus hoe meer je tovert hoe sneller je sterft.
    Er zijn echter ook mannen die zoveel kunnen toveren als ze willen zonder te sterven...
    Een erg vet verhaal iig.
     
  14. Spartan B028

    Spartan B028 Kamerikaan

    Berichten:
    86
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad net het oude testament, maar ik vind het echt een vet boek. Beetje langdradig af en toe, maar dat zijn veel boeken. Meestal moet je ff doorbijten *)
     
  15. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.583
    Momenteel oa.
    [​IMG]

    Het is dan wel een schoolboek, maar die cover is het posten waard _O_
    Dit soort plaatjes/covers vind ik altijd wel geweldig.
     
  16. Dragonmaster

    Dragonmaster Registered User

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    2
    LotR is echt onmogelijk om in een stuk achter elkaar of snel te lezen, maar als je volhoudt is het echt zo geweldig! Je moet er alleen wel even wat tijd voor hebben, alhoewel je de boeken ook prima een tijdje aan de kant kan leggen en het daarna weer oppakken.
     
  17. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik bouw het een beetje op :9 Nu bezig met de schrijver Feist en misschien pak ik de lotr boeken wel weer op na dit boek..alhoewel feist is wel erg goed, denk dat ik eerst wat van hem blijf lezen :) En daarna komt meneer clemens wel weer aan bod ( voor dulle ;) )
     
  18. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    zoals ik 28 december al zei ben ik de Forever war omnibus aan het lezen. Ik ben nu halverwege boek 3 en op een paar momenten na heb ik braaf elke dag in de trein gelezen :) TOP boeken. Als je van Science fiction houdt is boek een geweldig
    de andere twee zijn ook goed alleen steeds een beetje minder. 9 8 en 7. :)
     
  19. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Om hier even op terug te komen. Heb hem inmiddels gelezen. Als je zoekt naar leesvoer is het een leuk, vermakelijk boek. Geniaal is het niet maar zeker een leuk boek! Het gaat over een dorpje, Babbage Town, waar een enorm onderzoekcentrum is gevestigd met allemaal geniale professors die bezig zijn met het onderzoeken van een soort nieuwe generatie computer en encryptie methode. Daarnaast ligt een heel groot CIA complex waar veel geheime dingen gebeuren. Straalvliegtuigen die landen zonder lichten etc. Opgegeven moment word een "geniale" onderzoeker dood op het terrein van de CIA gevonden en dan komen de hoofdpersonen aan bod. Zij moeten de hele situatie onderzoeken en dan blijken er allemaal rare dingen aan de hand te zijn in zowel het CIA complex als Babbage Town en zijn ze ook op een bepaalde manier verbonden. Leuke dialogen met een psychiater en de hoofdpersoon en de psychiater en een hoogbegaafd meisje. Vind ik iig erg interessant en leuk om te lezen.
     
    Laatst bewerkt: 12 feb 2009
  20. Tco

    Tco The Chosen One

    Berichten:
    6.230
    Leuk Bevonden:
    1
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina