1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Aangezien ik de laatste paar dagen in een lees-stemming ben, ga ik die dus maar snel huren. Ik moet echter eerst deel 3 van die Dan Brown reeks lezen.... (*zoekt naam)
     
  2. MYSTERY X

    MYSTERY X Fysiotherapeut & Dj

    Berichten:
    4.354
    Leuk Bevonden:
    31
    Ow vet :D !
    Ik garandeer je gewoon dat je hem Super cool, mooi en ook (logisch bij een thriller) spannend gaat vinden :).
    Ben dan ook benieuwd naar jou reactie en mening op het boek, straks vind je het helemaal niets! Waar ik eigenlijk niet van uitga.

    Er gebeurt telkens iets wat je niet verwacht. En dat is gewoon lekker lezen, want ik ken ook boeken waar je gewoon ZELF kan gaan zeggen wat er gebeurt, en warempel, het gebeurt ook nog :+ !
    *gaat namen zoeken :9

    Super topic trouwens, al denk ik dat hier niet HEEL veel lezers zitten. ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2005
  3. lordtien

    lordtien For death and Glory

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    vroeger HEEL erg veel gelezen, en neit voor school maar echt voor de lol.
    laatste boek wat ik gelzen heb is het juvelis-dillemma, kheb da vinci code en berninni mystery ook gelzen, wat een fantastische boeken. Juvelis vondt ik eerlijk gezegd wel de mindere van de 3 maar toch in 2 dagen uitgelzen :cool:

    Btw Lord of the rings ook verslonden, top boek
     
  4. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vanmiddag de Da Vinci Code in 1 dag uitgelezen :)

    @MYSTERY X - Enorme aanrader als je van een goed, spannend, onvoorspelbaar verhaal houdt met plotwendingen, de boeken van Dan Brown.

    @lordtien - In de ban van de ring heb ik ook verslonden, al waren het op een een gegeven moment wel een heleboel verschillende namen :+
     
  5. lordtien

    lordtien For death and Glory

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    @lordtien - In de ban van de ring heb ik ook verslonden, al waren het op een een gegeven moment wel een heleboel verschillende namen :+[/QUOTE]

    hahaha jah had ik eerst ook last mee, zo van dit is hupelepup zoon van huppeledoosie, alleen waren die namen wat lastiger :+
     
  6. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Het voordeel en nadeel van achtergrond informatie in een boek.

    Aan de ene kant maakt het een verhaal stukken dieper, aan de andere kant kan het de boel er niet bepaald duidelijker om maken..
     
  7. PureMaximus

    PureMaximus Guest

    mijn laatste boek was t instructie boekje van halo 2, ik ging de troep rond de wapens lezen, zeer spanned hoor een echte aanrader

    /Mod Houd het aub on-topic, of reageer anders niet
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 aug 2005
  8. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje voor je bijdrage, echte literatuur fan ben jij zo te horen....... :{

    Ik vind het sowieso al knap dat je überhaupt kan lezen, dus een hele prestatie is het absoluut.

    Maar goed, back on topic :)
     
  9. Rolf85000

    Rolf85000 Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    Kom op mensen. De boeken van Dan Brown zijn wel aardig. Het is wel interressant om te zien hoe de kerk de geschiedenis naar zijn eigen hand zet, het verhaal daarentegen is slap en zit vol cliché's . Langdon die even vanuit een helikopter in een rivier duikt. Superman kan minder.
    Een echt goed boek dat ik onlangs heb gelezen is Bidden wij voor Owen Meany. een echte aanrader voor mensen die van ietwat vreemde boeken houden.
     
    Laatst bewerkt: 22 aug 2005
  10. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Je moet de fictieve boeken van Dan Brown, hoe historisch correct het meeste ook lijkt, natuurlijk niet overal al te serieus nemen. (behalve als je dat wilt...)

    Ik doe erg langzaam over boeken, wordt veel afgeleid doordat ik geacht wordt een zekere website te onderhouden. :) Maar vind lezen heerlijk!

    Ik lees nu: Battle for the Mind - William Sargant
     
  11. Da Vinci Code heb ik al uit.
    Verhaal zit goed in elkaar. Een echte pageturner.

    Ben nu bezig met Het Bernini Mysterie.
    Begint "taai" maar later wordt hij super spannend. Misschien een beetje overtop...

    Heb Het Jevunalis Dilemma klaar liggen.

    Verder lees ik veel biografieen (o.a. van John de Mol, Donald Trump, Bill Gates, Tiger Woods etc.). Ik doe dit om te kijken hoe zij succesvol zijn geworden.
     
  12. Rolf85000

    Rolf85000 Active Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
    De boeken van Dan Brown zijn als spellen van EA. Er zitten wel een aantal leuke kanten aan, maar het product is echt gemaakt met het oog op commercieel succes. Daardoor voelt het ietwat geforceerd aan. Verder vind ik de Da vinci code een wanproduct. Niet zozeer omdat het een slecht boek is, maar omdat het verhaal een kopie is van het bernini mysterie. Daar is een woord voor: uitmelken. Helaas blijft de mens maar meegaan in hypes.
     
  13. VooDoo300

    VooDoo300 010

    Berichten:
    1.780
    Leuk Bevonden:
    6
    heb alle boeken van dan brown gelezen,vond ze super goed en leze lekker weg vond alleen het juvinalis dilemma het minst.

    ben nu bezig in een boek van wilbur smith: monsoon bezig.
     
  14. Sushi

    Sushi Niet eetbaar

    Berichten:
    458
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik NA mijn schoolboeken heb gelezen?(Oké, & die zogenaamde boekbesprekingen op school over zo'n kut NL schrijver na dan oke...)
    Ehmm, Halo boeken, zit lekker in elkaar...
    Delta Force van volgens mij Eric Haney? Misschien 30 keer gelezen nog steeds lees ik het soms^_^
    Verder niet echt iets... Ben soms tot 7 uur 's avonds nonstop alleen met school bezig(school-stukje fietsen-ander gebouwtje om daar te leren en crap)dus...

    Verder eens naar de bibliotheek voor die Tom Clancy boeken kijken... Ook al blijkt hier 1 of andere partij hier te zijn die alles doorkrassen in volwassenen boeken BLIJKT het zo te zijn.(supergerevoneerd ofzo iets)
     
  15. Shriko

    Shriko Gamebites.nl

    Berichten:
    2.264
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik lees zelf ook erg langzaam, dus verslind de boeken niet zo erg snel. Toch lees ik erg graag als ik er de tijd voor neem. Heerlijk om in een mooi, of spannend boek te verdrinken.

    Op dit moment lees ik Het Leven van Pi, ben er nog maar net in begonnen, maar het leest het heerlijk weg. Op de achterkant staat dat het gaat over een jongen die schipbreuk lijdt, maar achterblijft op een stuk hout met een hyena, een zebra met een gebroken poot en een tijger van 200 kilo :cool:

    Ook ben ik nog bezig met The Hitchhikers Guide to the Galaxy, ben nu bij The Restaurant at the End of the Universe, maar moet er nog maar eens mee verder. Daarna ga ik de Chronicles of Narna lezen, want die heb ik vorige week gehad voor mn verjaardag, kan niet wachten! :)
     
  16. Robby Bobson

    Robby Bobson Die rapper.

    Berichten:
    2.117
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben weer in een leesbui gekomen, en ben maar weer es aan Harry Potter begonnen. Tijdje terug alweer aan deel 1 begonnen, en nu bij deel 5 aanbeland. Om ff alles duidelijk voor me te krijgen voor deel 6.
    Het blijven heerlijke boeken, hoe vaak (ik dan) je ze ook leest :)

    Ik heb ook een tijdje een serie boeken gelezen, van Henning Mankell, over Kurt Wallander. Dat is een politie agent in zweden, en die moet dan allemaal misdrijven oplossen. Een beetje zoals baantjer, maar dan met meer politieke problemen, en zwaardere onderwerpen. Dus in plaats van: De moord op de Hoer, krijg je dan: De aanslag op Nelson Mandela, om maar een voorbeeldje te geven.
    Dat zijn aanraders als je van detective's houd. (al had je ze dan waarschijnlijk al gekend :+ )
     
  17. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    OMG, dat is precies mijn boekensmaak :+.
    Ga je het derde boek van Dan Brown (Het Juvenalis Dilemma) ook nog lezen?
    Heb in de vakantie Ludlum- Het Sigma Protocol gelezen, en WOW dat boek is echt gaaf, ook al is het einde heel weird. Ben nu bezig in het Parsifal Mozaiek, het is een minder boek dan het sigma protocol, maar langzaam ontvouwt zich weer een superplot a la Ludlum.
     
  18. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.323
    Als je van fantasy houdt kan ik de serie His Dark Materials van Philip Pullman wel aanraden. De schrijfster Robin Hobb heeft ook twee brilliante series geschreven. Ik vind American Gods ook een goed boek, beetje bizar, maar wel goed.

    In december komt een verfilming van The Chronicles of Narnia uit in de bios. Dus ik ga binnenkort dat boek (eigenlijk 8 boeken) lezen, maar dat schijnen meer sprookjesachtige verhalen te zijn dan fantasy, dus is even afwachten wat ik daar van vind.

    Da Vinci Code vond ik wel aardig. Wat ook wel een goed boek is, is Assassini.
     
  19. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Vroeger las ik echt heel veel boeken. Ik las veel boeken van de Amerikaanse schrijver R.L. Stine. Ik heb nu nog wl eens geprobeerd om echt voor mezel, voor de lol een boek te lezen, maar het kan mij niet echt meer boeien. Vroeger kon ik echt helemaal in een verhaal opgaan en boeken in een keer uitlezen. Nu probeer ik wel eens volwassen literatuur te lezen. Als ik voor me zelf lees zijn het bijna altijd Amerikaanse/Engelse schrijvers. Ik ben bezig in Tom Clancy's Tijdbom (kweet de originele naam). Ik vind er tot nu niet veel vaart in zitten. Ik ben er nu al een half jaar mee bezig en hij ligt maar een beetje te verstoffen onder mn bed.
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik lees op dit moment heel veel tom clancy boeken! Deze boeken vind ik echt heel goed, en op dit moment ben ik bezig om alle delen uit de Op-center serie aan het lezen! weet iemand nog meer goede boeken op de delen van het op-center en de jacht op de red october na? Want deze boeken heb ik al gelezen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina