1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.706
    Leuk Bevonden:
    4.862
    Ik heb de serie meerdere keren gelezen en de film gezien. Boeken zijn niks minder dan fantastisch als je van fantasy houd. De film viel vond ik heel erg tegen vallen. Ook al lijken de boeken kinderachtig, het verhaal word erg volwassen verteld en slurpt je echt op. Echt een aanrader voor fantasy fans! Staat niet voor niets op 5 (of zoiets) in de top 100 beste boeken uit UK :D
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Laatst bewerkt: 16 jun 2009
  3. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Het is een trilogie en het wordt als trilogie afgesloten. ;) En als je van fantasie houdt, met niet te veel diepgang, maar wel een relatief volwassen verhaal, dan is het zeker een aanrader!
    De link die jij geeft is het complete verhaal. :)

    Film vond ik overigens verschrikkelijk. Zal je jezelf nog over verbazen als je straks het boek leest. :x
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dank je. :) Diepgang is niet altijd nodig, soms wil je gewoon 'simpel' vermaak.

    En het is alleen maar mooi dat de film verschrikkelijk was tov. het boek. Als ik de film al goed te pruimen vond, zal het boek helemaal geweldig moeten worden. :thumbs:
     
  5. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ik vind de film echt tandenknarsend verschrikkelijk. De film zelf, qua alles, en in vergelijking met het boek is het helemaal dramatisch. Ach, je zal het wel zien.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb alleen deel 1 gelezen en vond er weinig aan. (vond zelfs Harry Potter beter en boeiender :D )

    Had jij niet de hele HHGTTG serie liggen die je moest uitlezen? Ga dat dan eerst een doen! (behalve als je hem in het nederlands hebt gekocht, ga dan maar snel naar bol.com om alsnog de engelse versie aan te schaffen)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Meestal is de film vreselijk als je eerst het boek eerst hebt gelezen. Maar voor mensen die het boek nog niet hebben gelezen valt dat meestal wel mee.
    Gezondheid. :+

    Oh wacht, je bedoelt >
    [​IMG]

    Dat zijn boeken die ik tussendoor lees.

    Nu bezig met de Donkere Tijd, dan het laatste deel van de Dwergen, een begin maken in Eragon, daarna Gouden Kompas.
    En misschien tussendoor HTHTHGHTHG.

    En je mening over Gouden Kompas boeit me niet. :cool: Je vond HP niks, alleen dat feit al zorgt er voor dat je geen enkele mening meer mag hebben over boeken.
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb nooit gezegd dat ik het niks vond, ik vond de eerste leuk :D (en daarna vond ik t saai en na drie delen vond ik t misschien een beetje niks ...)

    Weet nog wel een andere redelijk lichte fantasy die ik zeker zou aanraden; Amber. Heb ik me een paar zomervakanties geleden enorm mee vermaakt.

    edit:// Eragon vond ik trouwens wel erg leuk, ook al is het verhaal best wel afgezaagd en voorspelbaar. Het is gewoon zo lekker geschreven dat dat niet uitmaakt. Is dat derde deel eigenlijk al uit? die 1e 2 kwamen vrij snel achter elkaar maar daarna hoorde je volgens mij niet zoveel meer van die paolini
     
    Laatst bewerkt: 17 jun 2009
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Volgens mij is het 3e deel al uit. Brisngnisngi heet ie.
    http://www.bol.com/nl/p/boeken/bris...akenruiter-eragon/1001004006183593/index.html
    Wel alleen hardcover bij Bol.com. Ik koop alleen Paperback. :p
    Maar ach, ik heb de eerste 2 al in paperback. Nu eerst die eens uitlezen. Een backlog hebben vind ik altijd wel fijn, maar het moet niet té worden.

    Zal Amber eens opzoeken. :)
     
  10. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Deze stap gaat lang duren aangezien je verslaafd gaat raken en alle 3 de boeken wilt gaan lezen :+
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Geen paperbacks kopen, dude! :eek: Die paar euro's extra voor een hardcover zijn het echt wel waard. Gaan je boeken tenminste niet naar de klote. Ik koop het liefst hardcovers.
     
  12. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik vind het meestal die paar extra eurootjes niet waard aangezien de inhoud hetzelfde is. :p
    Ik zet ze altijd netjes in mijn boekenkast, dus voor vouwen ed. ben ik niet echt bang.

    In sommige gevallen ziet het er wel wat meer luxe uit, maar ik ben gewoon té cheap. :+

    Oh, en ik vind het altijd zo eng om ze voor de eerste keer open te doen. Je hoort het dan zo 'kraken'. En, en...tsja, ik wilde eigenlijk nog meer smoesjes bedenken 8),maar het komt hier op neer: het heeft geen echte meerwaarde buiten de looks. Dan vind ik het zonde om er meer geld aan uit te geven, want uiteindelijk gaat het om de lettertjes aan de binnenkant.

    Als ze beiden voor dezelfde prijs zijn te krijgen zou ik wel de hardcover nemen!

    @Jeffer, nee hoor. Als ik eenmaal een schema opstel houd ik me daar ook aan. :cool:
     
  13. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.706
    Leuk Bevonden:
    4.862
    Nu we het toch over fantasy hebben: Zijn er hier liefhebbers van Raymond E. Feist. Heb denk ik in 2 jaar tijd al zijn werk wel gelezen (sommige twee keer :9) en ben gestopt na Conclave of shadows eerste deel, werd me een beetje te ofzo.

    Vooral de Daughter of the Empire reeks is erg sterk en natuurlijk alles delen volgens op de magician (riftwar saga).

    Ben nu op zoek naar andere fantasy/scifi boeken maar zit er geloof ik een beetje doorheen qua schrijvers 8) Iemand iets? (i need my yearly fix)
     
  14. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Hehe, dan moet je dat gewoon zo doen hè. ;) Hardcovers staan beter in de kast bij mij. En vind een hardcover ook fijner in de hand liggen.
     
  15. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Moet zeggen lees niet veel boeken dus Killa kan niet helpen met fantasy boeken wil alleen zeggen dat Baldacci echt super boeken heeft.

    De samenzwering
    De rechtvaardigen
    Niets dan de waarheid (Ook echt top)

    Zelf kijken nog welke ik deze zomer mee ga nemen op vakantie
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heb je James Clemens al geprobeerd? :D (Verboden en Verbannen serie)
     
  17. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb wel Feist gelezen in school, maar lees nu geen fantasy meer.

    Als je magistrale sci-fi wilt dan kun je deze boeken proberen:

    Deze zijn van Dan Simmons (Hyperion is beste evar!)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Deze van Richard Morgan, erg cool: (Altered Carbon is de titel, drie in de serie van die hoofdpersoon)

    [​IMG]

    Dit is een geniale klassieker die je moet lezen:

    [​IMG]

    Misschien deze als je Snow Crash cool vond, maar die is niet zo goed als Snow Crash, wel een klassieker overigens:

    [​IMG]

    Als je gewoon een mooi verhaal wilt lezen, geen sci-fi, dan kun je deze proberen

    [​IMG]

    [​IMG]

    Als je wat wilt leren over jezelf, anderen en de menselijke psyche dan kun je de volgende boeken lezen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Als je wat wilt leren over waar we vandaan komen en hoe en waarom we zijn zoals we zijn:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    moet je wel even bezig houden, denk ik! :thumbs:

    Oja, en dit als je denkt dat je een uber-ingewikkeld maar te meesterlijk boek aan kunt:

    [​IMG]

    Je kunt ook Eco's 'The Name of the Rose' lezen, die is lekker makkelijk in verhouding en spannend. :p

    Als je van paranormale ongein houdt dan kun je de volgende boeken lezen (alle boeken van die schrijvers zijn geniaal):

    Kon geen betere cover vinden, wtf...

    [​IMG]

    Alle boeken van die dudes zijn masterlijk geniaal en opmerkelijk.

    Of je kunt geweoon gelijk the complete works of Charles Fort lezen, de man heeft alles paranormale of vreemd vastgelegd in zijn leven, te cool!

    [​IMG]

    Verder kun je wat klassiekers lezen die je natuurlijk achter de kiezen moet hebben als je een goed perspectief op de wereld wilt hebben, misschien:

    [​IMG]

    en

    [/img]http://catalog.lambertvillelibrary.org/texts/English/huxley/bnw/resources/huxley1.jpg[/img]

    Over de toekomst van mens en machine (beetje saai wel interessant perspectief)

    [​IMG]

    OJA en ik heb een fantasy boek liggen dat ik nog ga lezen, van de schrijver van altered carbon sci-fi, dit is te vergelijken meet Feist Riftwar saga, denk ik, alleen dan in de stijl van Richard Morgan, veel harder en expliciet.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2009
  18. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.706
    Leuk Bevonden:
    4.862
    Een aantal boeken al gelezen, maar er staat ook veel bij wat ik niet ken :p Thnz a lot! :thumbs:

    Ben net klaar met Dawkins: The Extended Phenotype. Minder dan The selfish Gene maar nog steeds getuigt het boek van een fantastisch inzicht en laat je jezelf echt wel even achter de oren krabben.
     
  19. kilon

    kilon Active Member

    Berichten:
    582
    Leuk Bevonden:
    0
    ok, bijna op vakantie dus ik moet weer wat boeken hebben.
    Ik ben van pal om in ieder geval de volgende boeken mee te nemen:

    -1984 (George Orwell)
    -Have A Nice Day (Mick Foley)
    -Hitchhikers Guide To The Galaxy (Douglas Adams)

    En ik denk dat ik met de Discworld boeken ga beginnen.
    Ik begin denk ik met Mort.

    er moeten nog wat meer bij. Op vakantie lees ik namelijk veel. Eens kijken wat mijn ouders zoal meenemen.
     
  20. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Neuromancer en Snow Crash zijn echte superklassiekers.

    The Diamond Age van Neal Stephenson is ook een echte aanrader.

    Ik heb ook de hele Baroque Cycle van hem gelezen, vond ik ook echt fantastisch maar dat moet je wel een beetje liggen denk ik. Die serie heeft een behoorlijk historisch accurate achtergrond maar met een flinke dosis scifi er doorheen. Speelt zich af in de tijd van Newton en het begin van de moderne wetenschap.

    Lees zelf op dit moment deze; leest altijd zo lekker weg die Neil Gaiman

    [​IMG]

    @ Kilon, Uitstekende keuze :) Niets beters dan the hitchhikers guide en discworld om lekker relaxed te lezen. Mort is ook prima geschikt om mee te beginnen, dat verhaal staat aardig op zichzelf.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina