Heb wel Feist gelezen in school, maar lees nu geen fantasy meer.
Als je magistrale sci-fi wilt dan kun je deze boeken proberen:
Deze zijn van Dan Simmons (Hyperion is beste evar!)
Deze van Richard Morgan, erg cool: (Altered Carbon is de titel, drie in de serie van die hoofdpersoon)
Dit is een geniale klassieker die je moet lezen:
Misschien deze als je Snow Crash cool vond, maar die is niet zo goed als Snow Crash, wel een klassieker overigens:
Als je gewoon een mooi verhaal wilt lezen, geen sci-fi, dan kun je deze proberen
Als je wat wilt leren over jezelf, anderen en de menselijke psyche dan kun je de volgende boeken lezen:
Als je wat wilt leren over waar we vandaan komen en hoe en waarom we zijn zoals we zijn:
moet je wel even bezig houden, denk ik!
Oja, en dit als je denkt dat je een uber-ingewikkeld maar te meesterlijk boek aan kunt:
Je kunt ook Eco's 'The Name of the Rose' lezen, die is lekker makkelijk in verhouding en spannend.
Als je van paranormale ongein houdt dan kun je de volgende boeken lezen (alle boeken van die schrijvers zijn geniaal):
Kon geen betere cover vinden, wtf...
Alle boeken van die dudes zijn masterlijk geniaal en opmerkelijk.
Of je kunt geweoon gelijk the complete works of Charles Fort lezen, de man heeft alles paranormale of vreemd vastgelegd in zijn leven, te cool!
Verder kun je wat klassiekers lezen die je natuurlijk achter de kiezen moet hebben als je een goed perspectief op de wereld wilt hebben, misschien:
en
[/img]http://catalog.lambertvillelibrary.org/texts/English/huxley/bnw/resources/huxley1.jpg[/img]
Over de toekomst van mens en machine (beetje saai wel interessant perspectief)
OJA en ik heb een fantasy boek liggen dat ik nog ga lezen, van de schrijver van altered carbon sci-fi, dit is te vergelijken meet Feist Riftwar saga, denk ik, alleen dan in de stijl van Richard Morgan, veel harder en expliciet.
Laatst bewerkt: 24 jun 2009