1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    geweldige titel!
    Mijn vakantie titel wordt Konvooi in Gevaar van Desmond Bagley (een beetje Ludlum-achtig). Het leest belachelijk snel weg. Daarnaast iets zwaarder, het grote boek van Ian Kershaw- Hoogmoed. Iemand dit boek gelezen?
     
  2. Nilamo

    Nilamo To Own or not to Own

    Berichten:
    904
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh man heb laatst 1984 gelezen, brilliant boek en een hele interessante kijk op de maatschappij. Het is echter zo deprimerend, vooral het einde.. mijn god.

    Het idee van de drie klassen, laag, middel en hoog die eeuwig met elkaar in conflict zijn. Met de hoge klasse die hun positie proberen te behouden, de middelste met behulp van de lage de hoge klasse proberen te verwerpen en in te nemen en de lage klasse die altijd gebruikt zal worden.

    Dit allemaal gecombineerd met fictionele aspecten zoals ingsoc met doublethink en thoughtcrime maakt het een fascinerend boek om te lezen. Als er een ding is wat ik heb geleerd is dat je meer respect moet tonen voor geschiedenisleraren.
     
  3. Maluku-Ak

    Maluku-Ak Active Member

    Berichten:
    905
    Leuk Bevonden:
    35
    Net in de stad heb ik "The God Delusion" van Richard Dawkins gekocht. Heb al veel positieve verhalen over dit boek gehoord dus ga hem maar eens lezen. Eens zien hoe dit boek mijn sceptische houding tegenover het geloof zal beinvloeden.
    Zag ook "The ancestor's tale" staan. Misschien dat ik die ook nog even haal om te lezen als ik op vakantie ben.
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.581
    Ik heb nog steeds de box van HHGTTG liggen. Die zal ik binnenkort maar eens aanraken.

    Ben momenteel bezig met Talent Is Overrated van Geoff Colvin, senior editor bij Fortune:
    [​IMG]

    Erg interessant boek dat diep in gaat op het feit dat sommige mensen uitzonderlijk goed zijn in bepaalde gebieden terwijl het overgrote deel van de mensheid dit niet is. En dit is niet omdat ze met een bepaalde gave zijn geboren.
     
  5. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Klinkt precies zoals Malcolm Gladwell's Outliers.
     
  6. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Ben sinds vorige week bezig in Het Bourne Bedrog van Robert Ludlum. Aangezien ik de verfilming, The Bourne Identity, echt heel tof vond leek het me leuk om het boek te gaan lezen.

    Dacht zelf dat het wel een makkelijk te lezen boek was maar het is op sommige punten echt complex en langdradig, een alinea om te beschrijven hoe het water tegen iemand zijn hoofd komt bijvoorbeeld 8). Ik denk dat het nog wel wat moeite gaat kosten om er doorheen te komen maar ik heb het er wel voor over. Misschien, wanneer het verhaal eenmaal opgang is, dat de schrijfstijl wat 'luchtiger' wordt. Ik zie het wel. Trouwens, het boek is gewoon in het Nederlands, aan zo'n titel in het Engels ga ik me voorlopig nog niet wagen :lol:
     
  7. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Het valt een beetje tegen als je eerst de film hebt gezien en daarna het boek gaat lezen. Het boek vind ik niet één van de beste. Het tweede deel is wel ietsjes beter. Je zou eens de Scarlatti Erfenis kunnen proberen, leest beduidend sneller...
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.012
    Leuk Bevonden:
    9.582
    Ik ga binnenkort op vakantie, en zoek nog wat leuke thrillers.. Iemand echt goede aanraders? Boeken die je van het begin tot het einde boeien.
    Misschien is bv. bovenstaande Scarlatti Erfenis wat?
     
  9. 1989

    1989 Keeping it real

    Berichten:
    163
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle ballen op Heintje van Hugo Borst

    Heb em net uit, prachtig boek
     
  10. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik weet niet of je al op vakantie bent, maar De Fontini Strijders is ook zo één. Overigens zie ik veel titels van Ludlum voor een budgetprijs liggen.
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.135
    Leuk Bevonden:
    4.737
    Alles wat met geloof, thriller en iets in de richting van Steve Berry of Dan Brown te maken heeft. Cotton Malone owned gewoon en in een ander boek wordt die vet geowned. Goed: Op moment met Apostel bezig van ene becker, goed boek. ;)
     
  12. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12
    Had laatst voor het eerst echt vrijwillig een boek gelezen :)

    Nicci French - Tot het voorbij is


    Vond het best een mooi boek :)
     
  13. meteorwings

    meteorwings Active Member

    Berichten:
    1.607
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb laatst het boek batman-no man's land gekocht. binnekort maar aan beginnen. ben benieuwd :)
     
  14. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    [​IMG]

    Leuke thriller :)
     
  15. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Hier een pas ontdekte fan van Dan brown :) Na dat ik uiteraard de films: De Da vinci code en Angels en Demons (the bernini mysteri) heb gezien was ik benieuwd naar de boeken. Ben normaal geen lezer, lees amper boeken. De enige boeken die ik echt helemaal heb gelezen waren de Harry potter boeken(hele reeks)

    Vandaag klaar met De Delta Deceptie Kreeg hem als cadeau en het heeft mijn intresse naar lezen positief beinvloed. Heb de volgende boeken ook maar meteen besteld :

    -De juvenalis dillemma
    -De bernini Mysterie
    -De da vinci code

    Ik hoop wel dat het feit dat ik de films al gezien heb niet zal storen
     
  16. Rydan

    Rydan Active Member

    Berichten:
    1.652
    Leuk Bevonden:
    18
    Derde van Vinci Code en Bernini Mystery reeks is toch "The Lost Symbol" ??
     
  17. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja volgens mij wel, die komt ergens eind deze maand uit
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.581
    In september komt hij uit.
     
  19. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Ah ok, mooi heb ik genoeg tijd om aan de eerdere delen te beginnen :)
     
  20. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ik wil ook beginnen in de Dan Brown boeken. maar welke moet ik beginnen? en ik wil ook niet gaan zoeken op internet anders lees ik weer al die spoilers:'-(
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina