1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Bernini
    Da vinci
    Juvinalis
    Delta Conceptie

    in deze volgoorde zijn ze volgens mij ook uitgekomen, al weet ik niet zeker of da vinci niet na de Juvinalis kwam.

    Iig eerst Bernini en daarna Da Vinci. Bernini speelt zich eerder af, al hebben ze dit in de films voor het gemak omgedraaid.

    Juvinalis en Delta Conceptie maakt volgens mij niet veel uit. Ik zou Juvinalis eerst doen. Ik weet eigenlijk niet meer 100% zeker of dezelfde hoofdpersonen in die 2 boeken zitten. Juvinalis kwam eerder uit, dus mochte er dezelfde personen in spelen moet je daar beginnen.

    Al maakt het eigenlijk niet veel uit. Elk boek is zeer goed los leesbaar. Ik heb ze ook in een 'verkeerde' volgoorde gelezen.
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  2. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Ik ben ook weer eens gaan lezen! Ik nader het eind van 1984. Helaas de Nederlandse versie, want die lag toevallig in de kast.

    Erg interessant boek!
     
  3. dudeer82

    dudeer82 Hit-Girl

    Berichten:
    617
    Leuk Bevonden:
    0
    het is toch de Delta Deceptie ?
     
  4. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Conceptie....zeker een groot mysterie rofl
     
  5. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0

    De deceptie code en het juvenalis dilemma zijn op zich zelf staande verhalen, het is niet nodig om het een te lezen om het ander te kunne begrijpen.

    Deze volgorde zou ik gaan volgen als ik de delta deceptie niet eerder als cadeau kreeg. Maar het maakt dus niet zoveel uit tot het bernini mysterie.

    Deze volgorde zou ik doen als ik de delta deceptie niet eerder kreeg. Maar het maakt inderdaad niet zoveel uit. Al is het wel beter om eerst bernini te doen en daarna da vinci code

    -Het juvenalis dilemma
    -De delta deceptie
    -Het bernini mysterie
    -De da vinci code
    -De skeleton key(nieuwe boek, nog geen NL titel)
     
    Laatst bewerkt: 3 aug 2009
  6. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Mijn tips in het patst topic nog gelezen??

    Geldt ook voor andere mensen die nog opzoek zijn naar spannende boeken ;)!

    Hier voor het gemak ook ff de titels, in volgorde van uitgave:

    Stieg Larsson
    - Mannen die vrouwen haten
    - De vrouw die met vuur speelde
    - Gerechtigheid

    Allan Folsom
    - De dag na morgen
    - Dag van bekentenis
    - Dag van vergelding
    - Dag van de samenzwering
    - Dag van ontmaskering (verschijnt 23.11.2009)

    Krijg trouwens binnenkort nog een paar boeken cadeau van mn beste vriend :)! Darkly Dreaming Dexter, Dearly Devoted Dexter en Dexter In The Dark van Jeff Lindsay! Zijn de boeken waar de serie Dexter (goh) op gebaseerd is! Serie kijken we altijd samen en vinden we helemaal geweldig en hij had de boeken zelf ook gelezen en vond dat ik dat ook moest doen ;)!
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  7. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik had het nog gelezen en genoteerd. Is De dag na morgen toevallig waar de gelijknamige film op gebasseerd is? Of is dat toevallig? (The day after tommorow, rampenfilm met al dat ijs etc :D)

    Ik had vandaag nog een intressante tip gekregen. Heeft iemand de onderstaande boeken al gelezen of van gehoord? Er werd me verteld dat ze in hetzelfde hoek als de bernini mystery/da vinci code zijn.

    The Templar Legacy
    The Alexandria Link
    The Venetian Betrayal
    The Charlemagne Pursuit
    The Paris Vendetta

    Van Steve Berry
     
    Laatst bewerkt: 4 aug 2009
  8. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    Nee, De dag na morgen heeft niks met die film te maken ;)! Dit boek is duizend keer spannender :)! Steve Berry ken ik niet, maar zijn boeken krijgen wel goede beoordelingen op Crimezone! Van de boeken die jij noemt zijn er zo te zien pas drie vertaald, ze gaan iig allemaal over dezelfde hoofdpersoon, Cotton Malone. Heb de beschrijvingen gelezen en klinkt wel spannend moet ik zeggen! Hij heeft ook nog drie boeken voorafgaande aan de Cotton Malone reeks geschreven, lijken me ook wel spannend! Kortom, goede tip dus ;)!
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Zal wel niet, maar is iemand bekend met de boeken van Arthur C. Clarke?
     
  10. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Ik leest nu een boek over CSI:miami, is best leuk er zijn al 3 doden:cool:
     
  11. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Sttt..
     
  12. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Sssst! Spoilers!:+
     
  13. Diikoeneke

    Diikoeneke B-A-N-A-N-A-'S

    Berichten:
    1.786
    Leuk Bevonden:
    12

    Hoe heet die?
     
  14. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    CSI:Miami de zondevloed, is echt kei vet, maar ik bewaar hem voor zaterdag in de bus naar engeland:)
     
  15. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand hier de Gears of War boeken gelezen? :)
     
  16. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Nop, ben ik eigenlijk ook niet van plan, omdat de game mij niks lijkt, lijkt het verhaal mij dus ook niks.
    Bij ons op school zit een gast en die heeft gow schoenen:+
     
  17. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    De game en het universum waarin het zich afspeelt is tof, de mp zuigt alleen :+.
     
  18. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Puh, geef mij maar het far cry 2 boek, als dat er zou zijn:cool:
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb De Elfen van Bernhard Hennen pas gelezen. Vrij dik boek ( ca. 660 bladzijdes) maar het was zeker de moeite waard. Ben nu in het tweede deel Elfenwinter bezig. Ik heb ook nog twee detective-thrillers met historische invloeden liggen. Beetje de style van Dan Brown dus dat zal ook wel lekker weglezen.

    15 september komt trouwens het nieuwe boek van Dan Brown. De Nederlandstalige versie moet kort daarop uitkomen volgens de Nederlandse uitgever.

    Boekenplank is officieel te klein dus begin ik nu te stapelen :lol:
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ah nee, he. :mad: De Elfen wilde ik ook al langer, maar ik deed het steeds maar niet. Nu moet ik wel.

    Mijn laatste aanwinsten:
    [​IMG][​IMG]
    [​IMG][​IMG]

    [​IMG][​IMG]
    [​IMG]


    ^Staan allemaal in bestelling. Moet ik de Elfen daar nu ook nog eens bij doen? :+ Ik heb mijn huidige boeken nog niet uit.

    Donkere Tijd heb ik iig inmiddels wel uit, en ik ben begonnen aan de laatste van De Dwergen. Dus ik boek wel al vooruitgang. :p

    Ik ga nog niet direct het vervolg op De Donkere Tijd kopen, omdat het boek...tsja... Het was wel goed, maar alleen het laatste gedeelte werd pas interessant. Voor de rest gebeurde er zowat niks.
    Zal het ooit wel afmaken, maar nu even niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina