1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies mijn mening. Tweede deel was precies hetzelfde dus ik ga niet meer verder met deze serie.

    De Noorderlicht Trilogie klinkt ook wel leuk :) Die gaat ook op mijn verlanglijstje. Ik heb hier ook nog het tweede deel van de wetten van de magie liggen maar daar zie ik nog tegenop.
     
  2. QuarryGuitar

    QuarryGuitar The Beatles

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het boek: The Beatles, de complete biografie aan het lezen, is nog best dik;)
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Hallo allemaal,

    ik ben op zoek naar wat leuke boeken. De boeken die ik nu gelezen heb:

    Alle Dan Browns
    Alles van Tolkien

    Wat kunnen jullie aanraden?? Houd dus vooral van spannende boeken met veel detail en ook van fantasy en sci-fi

    Edit:

    Heb Gomorra nu in bestelling btw...
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
  4. Ryu Suyanto

    Ryu Suyanto Ryu Suyanto

    Berichten:
    846
    Leuk Bevonden:
    0
    Tolkien is eerder fantasy. Sci-fi staat voor science fiction, oftwel wetenschappelijke fictie om het grof te vertalen.

    Voor spannende boeken/thrillers kan ik je deze auteurs aanraden

    -steve berry
    -stieg larsson
    -alan Folsom
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Haha inderdaad, net aangepast ;) Maar sci-fi lijkt me ook best leuk moet ik zeggen...
     
  6. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Magiër van Feist behoort ook tot de beste fantasy boeken. De rest van deze serie is ook goed te pruimen.
     
  7. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    En Duin van Frank Herbert?

    Als ik Magiër koop heb ik dan met deze heel de serie?
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2009
  8. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.583
    Het eerste boek is iig legendarisch.
     
  9. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    De rest niet zo???
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.583
    Ik ken alleen de eerste. Ik weet wel dat de latere boeken in de serie niet meer door hem, maar zijn zonen is geschreven. Die kunnen dus minder zijn.

    Dit is dan ook waarschijnlijk de beste optie:
    http://www.bol.com/nl/p/boeken-engels/the-great-dune-trilogy/1001004002398462/index.html

    Maar misschien is de rest ook geweldig.

    Dat doet me er overigens aan denken dat ik dat boek eens zelf aan moet schaffen voor in de collectie.
     
  11. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat is alleen het eerste deel van de serie. Wel het dikste boek ( 700+ geloof ik ). De rest van de serie is een stuk minder dik. Zilverdoorn is de titel van boek 2 ;)
     
  12. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Zag het al ja... is een vijfdelige serie... :)
     
  13. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.533
    Leuk Bevonden:
    8.583
    Zoals ik dus eerder zei, het leesvoer is binnen. Gelijk boek 1,2,3 in de collectie:

    [​IMG]
     
  14. Vigil

    Vigil Active Member

    Berichten:
    2.080
    Leuk Bevonden:
    18
    Gaaf! Waar vandaan? :)

    Ben zelf bezig in The God Delusion van Richard Dawkins, heerlijk.

    /EDIT: Whoops, hij staat op de vorige pagina :+.
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2009
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.034
    Leuk Bevonden:
    5.850
    Iemand hier de 3 delen van The Bourne trilogie van Robert Ludlum gelezen en zoja, wat vond je ervan. Ben nu bezig met de films en heb opzich wel interesse gekregen in de boeken. Zijn ze een beetje vermakelijk en scheelt de Nederlandse versie veel met de echte Engelse versies?
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ben nu inmiddels alweer op pagina 160 van De Dwergen 4 (is voor mij snel), en ik moet zeggen dat het me reuze meevalt!
    Maar de verwachtingen waren dan ook laag. :p

    De nieuwe characters zijn niet echt slecht te noemen, Boïndil blijft leuk. Raadselachtige Tungdil. Coira is een leuke toevoeging.
    Was natuurlijk wel even wennen dat we opeens zo een sprong in de toekomst maken. Rodario dood, die magiër is evil geworden enz.
    Dus in dat opzicht voelt het niet echt aan als een voortzetting van het vorige boek aangezien 99% van de cast is gedumpt. Maar een slecht boek? Nee, absoluut niet.
    Dit voelt meer een spin-off dan een vervolg

    Jeffer, heeft dit boek wel eindelijk een mooi gesloten einde? Of laat ie weer ruimte voor een vervolg?
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
  17. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Heb het eerste deel hier liggen, in het Nederlands. Ben er even mee gestopt, werd mij nogal langdradig en daar heb ik niet altijd zin in (lees vaak voor het slapen gaan). Het is een prima boek maar zoals ik al zei op sommige punten beetje langdradig. Cookie heeft ze volgens mij ook gelezen.
     
  18. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij kan moeilijk nog een boek schrijven. Ik had wel vrede met het einde.
     
  19. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hmm... :+

    Maar iig mooi dat ie een mooi einde heeft. Hoewel ik op zich wel blij was met de vervolgen (het zijn immers goede boeken) voelde de vorige eindes wat geforceerd open aan.
    Echt met de gedachte erachter van ´als deze goed verkoopt heb ik eventueel nog ruimte voor een vervolg, verkoopt het niet goed dan voldoet dit ook wel als einde´

    Het tegenovergestelde van Harry waar alle 7 de boeken altijd al zo gepland waren. :cool:
     
  20. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Vandaag deze opgepikt bij de Bruna voor tien euro. Wilde hem altijd al lezen voordat ik de film ging bekijken, dus dit was een prima moment om hem te kopen:

    [​IMG]

    De rest van de serie komt vanzelf wel een keertje :)

    Ben nu Gomorra aan het lezen. Erg goed verslag eigenlijk van een journalist die infiltreert in de Napolitaanse maffia...
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina