1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Ben nu al een 70-tal pagina's into Dune en het blijft gewoon geniaal. Die politiek en religie in het boek is zo geweldig uitgewerkt met de complotten etc.
     
  2. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ze allemaal gelezen, stuk voor stuk echt vette boeken. Jammer dat Stieg Larsson zelf zijn eigen succes niet meer heeft kunnen meemaken.
     
  3. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Hmm, dan denk ik dat deze boeken mij ook wel interesseren... Ik ben goed in Engels, dus dat moet wel lukken...

    Waar had jij die mooie trilogy vandaan??
     
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Jeffer, kun je me nu eens vertellen wat je zo slecht vond aan deel 4 van de Dwergen?
    Ik vond het zelfs een van de betere delen. 3 vond ik de minste.

    Zat lekker veel vaart en actie in, alleen op het einde iets té veel vaart. Dat waar ie normaal gesproken 2/3 boeken over doet, wordt nu behandeld in dit ene boek. Gaat me soms iets te snel.
    Wel gewoon erg leuk, spannend en goed.

    Let op: Ik schrijf dit 22 pagina's voor het einde. :p Misschien wordt ik boos over het einde, wat dan mijn mening over de rest van het boek kan veranderen. Vandaar dat ik het nu alvast post.

    Even mijn mening over wat me nog te wachten staat:
    WTF, dat kan toch nooit in 22 pagina's behandeld worden! :eek:
    • Rodario en Mallenia zijn net vertrokken met die steen.
    • Tungdil zijn gevecht begint net pas.
    • Is Tungdil slecht/evil?
    • Hoe loopt het af met Lot dinges (pleegvader)
    • Woestling... Dat elfenbloed wat hij heeft gedronken.
    • Komt er soms geen 'nasleep' van het gevecht?
    • Balyndar (ongeveer) en Balodil... Zonen van Tungdil...?
    • Dochter van Woestling... Is het echt haar?
    • enz


    Of komt er stiekem nog een volgend deel? :D (had ik niet verwacht, maar hier hoop ik wel op)

    Volgende stop: Eragon
     
  6. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Heerlijk wat er in die komende 22 bladzijdes gaat gebeuren :lol:

    Nee ik vond het verhaal te ver uitgemolken en ik vond veel spannende momenten achteraf vies tegenvallen.. een hele spanningsboog opbouwen en die daarna gigantisch verkrachten.
     
  7. rolandje

    rolandje ManU Prevails

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    ga nu voor school de hobbit lezen
     
  8. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ga het zometeen lezen, dus ben benieuwd. :+

    Die spanning opbouwen en verkrachten vond ik op zich redelijk meevallen, maar ik snap wel wat je bedoelt. Ik denk dat het komt doordat ie teveel in 1 boek wilde stoppen, en dus veel dingen gerushed heeft. Opeens had ie heel veel inspiratie, maar nog maar 1 boek om die inspiratie in kwijt te kunnen. 8)

    Mja, het is mij iig niet tegengevallen. Dat is het belangrijkste. :cool:
     
  9. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    En ? :+

    Ik weet zeker dat Eragon je gaat bevallen :) Niveau is ongeveer dat van harry potter dus het leest lekker weg. En daarna kan je natuurlijk verder met Oudste en Brisingr.. en dan wachten op deel 4 :'-(
     
  10. SjaccoPopino

    SjaccoPopino Stay Frosty

    Berichten:
    3.526
    Leuk Bevonden:
    86
    [​IMG]

    Dit boek (drie eigenlijk) van een goede vriend gekregen! Zijn beide grote fans van de serie! Eerste boek is grotendeels het zelfde als seizoen 1 van de serie, maar het tweede en derde boek is heel anders! Leuk om te lezen dus, vooral als je fan van de serie bent!
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wachten op deel 4? Ik dacht dat ik in de begin pagina's ergens had zien staan dat het een trilogie was? 'De Erfgoed trilogie'

    Anywee. De Dwergen...
    Op zich best knap hoe hij het in 20 pagina's tot een einde heeft weten te brengen. Maar je hebt nog steeds bijna geen antwoorden. 8)
    Was Tungdil nou evil? Ik weet wel wat ik geloof (of beter gezegd wíl geloven:+), maar er is geen definitief antwoord gegeven.

    Over de dochter van Woestling is ook niks meer gezegd, en over het uiteindelijke lot van hemzelf ook niks. :mad: Was Brompot echt de zoon van Tungdil?

    Wéér het gevoel dus alsof ie ruimte houdt voor een vervolg. In het nawoord zegt ie zelf al dat het eigenlijk bedoeld was als een trilogie, maar dat ie door de fans een 4e deel heeft geschreven. Ik heb het idee dat ie dat weer wilt doen (al zegt ie dat natuurlijk niet letterlijk, wel dat er een boek over de Alfen komt als ik het goed heb gelezen).
    En dat het volgende boek dan bv. over Woestling gaat en dat ie van zijn 'vloek' wilt afkomen. :9

    Maar ik weet niet of ik wel een vervolg wil. Ik vind het erg goede boeken, maar je moet ook niet te ver door gaan. Op een gegeven moment is het mooi geweest.

    Goda is trouwens evil. :'-(


    Conclusie: Van deel 4 had ie beter 2/3 boeken kunnen maken, en dan dus wat meer de tijd nemen om alles uit te leggen.
     
  12. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Gisteravond weer eens begonnen in het boek; Operatie Hellgate van de TV-serie 24. Kijk momenteel de serie en ben er redelijk verslaafd aan geworden. Voorheen het boek geprobeerd te lezen maar vond het toen niet echt leuk, nu leest het een stuk prettiger.
     
  13. Kareem

    Kareem Krispy Kareem

    Berichten:
    903
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben bezig met The Man in the High Castle van Phillip K. Dick (beste sci-fi schrijver ooit... mischien). Gaat over een alternatieve geschiedenis waar de geallieerden de tweede wereld oorlog hebben verloren. Amerika is verdeeld in 3 delen; het westen onder controle van Japan, het oosten onder controle van de Nazis en de Rocky Mountains zijn een buffer zone in het midden.

    Het gaat niet echt over de politiek maar het volgt een aantal normale burgers die leven in deze situatie.

    De cover van het boek is alleen een beetje provocerend, ik lees graag in het openbaar vervoer maar eh ik voel vaak een soort van verplichting mezelf uit te leggen als iemand tegenover me gaat zitten. Vooral omdat ik half arabisch ben met een baard haha.

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 23 sep 2009
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand al het nieuwe boek van Dan Brown gelezen? Het is denk ik weer zo'n luchtige pageturner die in een paar dagen uitgelezen is.
     
  15. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Als je de vorige boeken leuk vond ga je zeker van deze genieten. Imo de beste van Dan Brown tot nu toe. Heerlijke mix van realiteit en fictie.
     
  16. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik ook mee bezig. Verschilt op veel punten wel erg met de serie, baal ervan dat ik niet eerst het boek heb gelezen!
     
  17. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    @ Het vetgedrukte in de spoiler.
    Ik google net eens random op 'Die Zwerge 5'
    De eerste link die ik tegenkom:
    http://fantasyblogger.wordpress.com/2009/08/01/markus-heitz-die-zwerge-5/

    Mijn Duits is niet goed, maar... Ik had dus gelijk? :+

    Zo ja; geen idee wat ik er van moet vinden.

    Over vervolgen gesproken... Hoor al tijden niks meer van James Clemens. Het 3e boek van de Godengebieder serie laat wel erg lang op zich wachten (volgens wiki alweer 3 jaar)

    Iemand die een goede site weet waar je dit soort dingen kunt bijhouden? Soort IMDB voor boeken.
     
  18. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Inmiddels in het tweede boek bezig. Leest erg lekker weg. Als iemand tips heeft qua actiethrillers makkelijk weg lezen, deel ze! Was eerst bezig in een boek waar de schrijver gewoon een halve pagina nodig had om te beschrijven hoe de schoen van het personage eruit zag (om even voorbeeld te geven), daar zit ik 's avonds laat niet op te wachten 8)
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Oei nog een deel.. ik zal m waarschijnlijk gewoon gaan lezen omdat ik nieuwsgierig ben :+ Voor fantasy is het forum/website ezzulia wel een goede bron. Daar zitten vrij veel fantasyfans. En hoe bevalt Eragon?
     
  20. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Heb net Brisingr uit, tjonge jonge zeg. Blijft een briljante serie\o/
    Ik kan niet wachten tot deeltje 4.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina