1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Mannen die Vrouwen Haten - Stieg Larsson

    [​IMG]

    Toppertje, je vliegt er zo doorheen.
     
  2. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Die wil ik ook nog steeds lezen ja. Maar misschien doe ik eens een keer gek en kijk ik de film eerst.
     
  3. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Nee, niet doen! :9 Ik heb de film hier ook liggen, maar daar wacht ik nog even mee.

    Boekt komt een beetje langzaam op gang, maar dan opeens wordt je opgeslokt. :+
     
  4. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heeft iemand nog leuke aanraders? Ik lees dus normaal gesproken fantasy, maar ik heb wel zin in andere mysterieuze boeken.
    Denk aan onderwerpen als Atlantis, euhm... ja dat is het probleem.. kan er mijn vinger niet echt op leggen wat ik wil. Oudheid/verloren beschavingen Indiana Jones achtig ofzo?
    Hoeft zich niet persé in het verleden af te spelen, wat zooi met archeologen/zoektochten is ook leuk. Voor mijn part gaat het over Neanderthalers (of dinosaurusjes).
    Actuele dingen als milieu/economie/politiek/oorlog ed hoef ik er niet in verwerkt te hebben.

    Iemand die iets met deze vage beschrijving kan? :+

    Dan Brown = nee
    Clive Cussler = nee

    Een boek wat ik een paar jaar geleden heb gelezen wat wel in de buurt komt van wat ik bedoel is deze:
    http://members.ziggo.nl/sfrancl/cochran.htm

    Er is geen 'Ik zoek een boek' topic, dus dan maar hier. Toch?

    En even iets anders; heb je een site als dit, maar dan voor boeken? (ook NL-talige boeken uiteraard)
    Ik houd van lijstjes. :p

    Om toch een klein beetje ontopic te zijn; Wat lees ik nu?
    [​IMG]
    Bijna uit. Aan het einde van het 2e boek zei de schrijver dat deze de laatste zou zijn. Maar nu ik bijna aan het einde zit begin ik daar sterk aan te twijfelen. Ik kan natuurlijk niet weten wat er nog allemaal gaat komen, maar...nee... De dingen die nog zou moeten gebeuren zijn te 'groot' om dat nog in zo weinig pagina's te laten gebeuren. (ik zit op pagina 550 van 576, waarvan er waarschijnlijk ook nog een paar gebruikt worden voor een nawoord)

    Erg goed boek, net als de eerste 2. Absoluut niet erg dus als hier nog een vervolg op zou komen. [​IMG] Zolang ie er maar mee opschiet.
     
  5. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Het laatste boek wou hij in twee delen doen dus uiteindelijk toch 4 delen ervan maken, ikzelf vond het een zeer boeiende reeks en kan dus ook niet wachten tot het laatste gedeelte eindelijk uitkomt. Vooral dingen die duidelijk worden in dit boek en puzzelstukjes die op hun plaats vallen. Ookal mis je nog een aantal dingen.

    De stad van de dwergen vond ik persoonlijk ook schitterend omschreven in de bergen en hoe het er aan toe ging. De talen hoe dingen uit het eerste boek duidelijk worden in het derde boek, de speculaties die ik op dit moment nog heb over wat er gaat gebeuren in het vierde boek ten opzichte van wat de waarzechtster hem vertelde in combinatie met wat er in brisingr gebeurd is.

    Ik zeg zelf laat maar komen deel 3,5.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb em inmiddels uit. (Aangezien ik op een nieuwe pagina sta: Ik heb het over Brisingr)

    /sad =(
    Oromis en Glaedr :eek:


    Al iets bekend van het 4e deel? En dan bedoel ik dus niet info over het verhaal, maar de releasedate :)... Altijd vreselijk die theorieën over het verhaal. Over zo een dingen speculeer ik niet graag, ik wil het al lezend ontdekken; vandaar dat ik zelf niet al te diep wil graven naar een releasedate voor boek 4.


    Mja, tot die tijd maar eens beginnen in deze:
    [​IMG]
     
  7. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Die trilogie is echt geweldig. Ik heb ze zowel in het Nederlands als in het Engels gelezen en ze blijven leuk \o/
     
  8. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  9. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Het enigste dat ik weet is dat de cover van het vierde boek een groene draak heeft. Verder is er geem releasedate bekend dus dat word wachten.
     
  10. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.702
    Edit: laat maar.
     
  11. Meanzo

    Meanzo A-Style

    Berichten:
    434
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste boekenwurmen

    Ik heb moet morgen een recensie over nooit meer slapen schrijven van W.F hermans. De recensie moet met titel etc. Iemand tips voor een goeie titel of een leuke anekdote om de recensie in te lijden ofzo?

    Zou diegene eeeeuwig dankbaar zijn!
     
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ik lees nooit, ik hou niet van lezen en ik raak snel mijn aandacht kwijt. Is De Da Vinci Code dan een goed instapboek? (Ik heb de film een aantal keer gezien dus het verhaal ken ik wel)
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik kan niks over het boek zelf zeggen, maar ik heb juist altijd dat als ik het verhaal van de film al ken dat ik dan juist slechter dan normaal mijn aandacht erbij weet te houden.
    Maar dat kan ook een tik van mij zijn...
     
  14. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Boeken van Dan Brown lezen altijd lekker weg. Je hoort vaker dat mensen die niet van lezen houden zijn boeken wel kunnen waarderen.

    Ik heb LOTr weer aan de kant gelegd.. ik kan m'n hoofd er niet bijhouden wanneer ik in bed lig. Ik moet de afgelopen weken zoveel lezen voor school :emo:
     
    Laatst bewerkt: 14 jan 2010
  15. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Is er een boek ala Four Brothers? Dat lijkt me nou kick om te lezen. Of Seven? Ook cool.
     
  16. Mr Xen0

    Mr Xen0 Active Member

    Berichten:
    1.250
    Leuk Bevonden:
    0
    Lokaas van Lee Child, lijkt me wel iets voor jou, tenminste als je een boek wilt dat je aandacht houd.

    http://www.boekensite.net/boek.php?id=14

    Hier staat mooi stukje ervan, kan je kijken of dat wat voor je is. Ik kon het boek niet aan de kant leggen de afgelopen 3 dagen, zeer goed boek!
     
  17. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.243
    Leuk Bevonden:
    4.757
    Deze ben ik nu aan begonnen:

    [​IMG]

    Heb tevens nieuwe boeken. Perzisch Vuur van Tom Holland en Het Derde Geheim van Steve Berry, tweedehands.

    Wel jammer dat de minder bekende titels van Berry zo slecht verkrijgbaar zijn. Dit verklaarde zijn Nederlandse uitgever aan mij als te weinig interesse.

    Weet nu ook hoe de nieuwe Steve Berry in het Nederlands gaat heten.

    Het Geheim van de Kathedraal, tegenover The Charmelaigne Pursuit in het Engels.

    Imo beter dan Dan Brown die Steve Berry.

    Helaas ook nog 2 andere oorlogsboeken te gaan, naast bovenstaande. Het boek De Meester, van Del Toro, gekregen een tijd terug, maar daar begin ik niet aan. Deze gaat waarschijnlijk bij het oud papier.
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik was/ben op zoek naar een lekker Fantasy boek om te lezen nadat ik de Noorderlicht Trilogie uit heb, en kijk eens wat ik net tegenkom:
    [​IMG]
    \o/ Bij Bol staat ie voor 1 april. Jammer genoeg nog niet te reserveren.

    Daar heb ik dan nog niks mee voor na die trilogie, maar het is iig wel lekker nieuws voor de liefhebber van De Dwergen.

    Nu dan maar op zoek naar een boek wat wel al uit is. (ik kwam wéér De Elfen tegen, maar ik blijf om de een of andere reden maar twijfelen over die.
    Drakenschepen klinkt ook wel een beetje interessant, maar ook daar weet ik het nog niet zeker van...)
     
  19. Jeffer

    Jeffer Pearl Jam

    Berichten:
    472
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb De Elfen gelezen, niet over twijfelen zijn echt supermooie boeken! Vooral het eerste boek is echt geweldig. Ik was zelf ook erg aan het twijfelen omdat ik die elfen altijd van die zweverige irritante wezens vind maar dat viel reuze mee :+ Moet maar eens een keer deel 3 aanschaffen :)

    Dat nieuwe boek van Heitz ga ik ook zeker lezen, vind zijn stijl altijd wel tof. Leest lekker weg.

    Magier van feist mag je ook wel eens aan beginnen :9
     
    Laatst bewerkt: 21 jan 2010
  20. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Het is misschien een oude bekende, maar zit nu in de helft van de A song of fire and ice reeks. 5 boeken van R.R. Martin, echt een geweldig sterk epos.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina