1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    hahaha, dat had ik nog niet eens gezien:lol:
    Ik had het boek voornamelijk gekocht omdat ik een fan ben van het genre maar ook omdat deze keer op keer terug kwam als aanrader, een veel geprezen boek(reeks) dus ik kon bijna niet fout gaan hiermee. Ik ben al op blz 35 :+
     
  2. KhaosFoShow

    KhaosFoShow Ad Fundum!

    Berichten:
    334
    Leuk Bevonden:
    0
    Derren Brown is ook wel eens op televisie. Ik vind hem cool.
     
  3. DvDongeren

    DvDongeren Active Member

    Berichten:
    196
    Leuk Bevonden:
    0
    [​IMG]

    Despite his overwhelming fear of interacting with people, Christopher, a mathematically-gifted, autistic fifteen-year-old boy, decides to investigate the murder of a neighbor's dog and uncovers secret information about his mother.

    Iets betere uitleg, wegens grotere lap leesvoer in spoiler tag gegooid.

    Britisher Haddon debuts in the adult novel with the bittersweet tale of a 15-year-old autistic who's also a math genius.Christopher Boone has had some bad knocks: his mother has died (well, she went to the hospital and never came back), and soon after he found a neighbor's dog on the front lawn, slain by a garden fork stuck through it. A teacher said that he should write something that he "would like to read himself"—and so he embarks on this book, a murder mystery that will reveal who killed Mrs. Shears's dog. First off, though, is a night in jail for hitting the policeman who questions him about the dog (the cop made the mistake of grabbing the boy by the arm when he can't stand to be touched—any more than he can stand the colors yellow or brown, or not knowing what's going to happen next). Christopher's father bails him out but forbids his doing any more "detecting" about the dog-murder. When Christopher disobeys (and writes about it in his book), a fight ensues and his father confiscates the book. In time, detective-Christopher finds it, along with certain other clues that reveal a very great deal indeed about his mother's "death," his father's own part in it—and the murder of the dog. Calming himself by doing roots, cubes, prime numbers, and math problems in his head, Christopher runs away, braves a train-ride to London, and finds—his mother. How can this be? Read and see. Neither parent, if truth be told, is the least bit prepossessing or more than a cutout. Christopher, though, with pet rat Toby in his pocket and advanced "maths" in his head, is another matter indeed, and readers will cheer when, way precociously, he takes his A-level maths and does brilliantly.A kind of Holden Caulfield who speaks bravely and winningly from inside the sorrows of autism: wonderful, simple, easy, moving, and likely to be a smash.

    Is ook een nederlandse vertaling van; Hetwonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht

    Aan dit boek begonnen, erg goed boek tot nu toe.
     
  4. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Iemand bekend met de Steven Erikson's Malazan series?
     
  5. Peter_Aragorn

    Peter_Aragorn Peter AragornNL

    Berichten:
    4.793
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen middelbare schoolboek toch?
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heb 2001 nu bijna uit (nog maar 20 pagina's oid). Toppertje. :thumbs:
    Nu was ik erover aan het denken om het vervolg ook te kopen, maar daar heb ik nogal verschillende verhalen over gehoord...(op Amazon werd ie volgens mij vooral afgeraden).
    Heb jij 2010 gelezen en is ie aan te raden?
     
  7. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
    Ik heb beide boeken gelezen op de Havo voor Engels, dus het is al weer een tijdje terug, maar ik weet wel dat ik 2010 ook vele malen minder vond. Ik vond hem niet écht slecht en je komt er wel goed doorheen maar in vergelijking met 2001 is hij niet bepaald hoogstaand. De gebeurtenissen waren wat minder imo en het begin was erg traag. Maar als je een fan bent van de boeken dan is het wel te doen denk ik, dus het is wel een poging waard in jouw geval, alleen zou ik dan wel een uitgave zoeken voor een mooie prijs. Dan weet je iig zeker dat het geen miskoop is.
     
  8. Marty NL

    Marty NL Active Member

    Berichten:
    935
    Leuk Bevonden:
    77
    Heb hem deze zomer gelezen. Hij is niet superuitdagend, maar leuk om je een dagje mee te vermaken ;)
     
  9. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik ook gelezen in de 2de. Erg goed boek.
     
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Hm, dank je. Zoals je het beschrijft kan ik denk ik inderdaad beter even zoeken naar een goedkope versie. Wordt het tenminste een niet ál te grote miskoop (mocht het niks zijn).

    Jammer dat het niet gewoon weer van hetzelfde niveau is. =(

    2001 had ik iig voor minder dan een tientje, dus dan moet 2010 ook wel voor zo een prijsje te vinden zijn. (volgens mij was er toch zelfs nóg een sequel? 2030 dacht ik. Mja, dat is iets voor later ;))
     
  11. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    [​IMG]

     
  12. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Die heb ik inderdaad gelezen, tof boek! Derren brown is cool. Heb ook het erkende boek over Cold Reading van Ian Rowland, erg interessant.

    Heb nu net (na elkaar hoor) deze super dikke boeken uit:

    Super goede sci-fi. Eerste helft is niet zo erg sterk (veel vroeger geschreven), maar goede aanloop naar de veel veel sterkere middensectie en erg goede conclusie.

    [​IMG]

    Daarna deze, de ik net uit heb afgelopen week (na het lezen van Rise and Fall of Third Chimpanzee vorig jaar alle jared diamond's in huis gehaald):

    [​IMG]

    dik boek kleine lettertjes, soms erg saai, maar wel mega interessant! Duurde wel forever om uit te lezen omdat je niet echt lekker door kunt lezen in al die redelijk droge geschiedenistermen.

    Nu bezig in: (grote letters, kleine pagina's, erg makkelijk te lezen, daar blaas je in twee hele korte avondjes makkelijk doorheen). Erg spannend en goede mysterieuze/enge sfeer! Keer de film kijken ook, nu.

    [​IMG]

    Hierna twijfel ik of ik wat science fiction ga lezen, of door ga met jared diamonds: (alleen dat is weer gelijk zo'n straffe hap, denk dat ik paar sci-fi ga lezen eerst).

    [​IMG]

    Misschien dus eerst deze voordat ik de laatse jared diamond lees:

    [​IMG]

    en [​IMG]

    daarna ook nog zat in de kast staan, misschien iets over leonardo da vinci.

    Ik zoek ook nog goede overzichten van het werk/de filosofie en leven van Nietzsche, Freud en Immanuel Kant. Iemand bekend met goede werken?

    De losse werken van Nietzsche zijn beetje suf om te lezen in den ouden taalschgebruik. Beetje onleesbaar en vervelend op die manier, dus liever een mooi geshreven modern overzicht van zijn filosofie en leven. Iemand?
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2010
  13. goodfella

    goodfella You're fired!

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    65
    Jared Diamond is hele droge stof, ja. Heb paarden, zwaarden en ziektekiemen opzij gelegd.

    Daarna oa Deflatie in aantocht gelezen en ben nu bezig met de Amerikaanse Geschiedenis van Simon Schama.
     
  14. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    @Mirik: heb je dat boek over cold reading al uit? en is het aan te bevelen?

    Ben nu met het boek

    [​IMG]

    Lichamelijke oefening van Midas Dekkers bezig.
    Erg aan te bevelen ook.. als mensen midas werk kennen en deze nog niet hebben gelezen zeker doen!
    Verhelderende inzichten over de mens.
     
  15. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Gun gems and steel is echt een geweldig boek. Moest het lezen voor college, maar echt geweldig zijn benadering voor alle verschillen die zijn ontstaan door geologische verschillen. Er is tevens ook een driedelige documentaire op National G. van het boek, echt een aanrader.
     
  16. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    Had 't uitgeleend aan iemand die wekelijks naar zo'n charlatan ging, maar nog niet teruggehad...

    Maar dat is wel het boek over Cold Reading, so says Derren Brown en alle andere debunkende skeptici etc.

    Of het leuk of makkelijk is om te lezen kan ik je dus niet vertellen.
     
  17. jordo

    jordo Active Member

    Berichten:
    1.108
    Leuk Bevonden:
    1
    Nah, Alhoewel het inderdaad wel veel uitlegt over cold reading moet je de meeste dingen die Derren Brown beweert in zijn boek toch met een korretje zout nemen, zo ook zijn aanbevelingen van boeken aan het einde van zijn boek. Derren Brown maakt bijzonder weinig gebruik van veel van de suggesties over technieken die hij doet in zijn boek 'Tricks of the Mind' (hypnose, geheugen, suggestie, psychologie). Hij is een entertainer pur sang though, en dat is wat er toe doet :)
     
  18. Gemini NL

    Gemini NL Mell

    Berichten:
    559
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zoek een Engels Sci-fi boek wat normaal gesproken verkrijgbaar is in de bieb. Ik lees niet vaak science fiction, dus een beetje toegankelijk zou wel fijn zijn :) Iemand aanraders?
     
  19. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Bodemnoot is dat je bij 99,9% van de geclaimde bovennatuurlijke gaven je bedenkingen moet hebben en dat weet hij wel erg leuk te brengen.
    Ook het stukje dat hypnose best vaak acteer werk is onder druk van een hypnotiseur lijkt me erg aanneembaar.
     
  20. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gister deel 2 uit de Millenium trilogie (De vrouw die met vuur speelde) uitgelezen (je blijft lezen! binnen no time uit _O_) en net deel 3 (Gerechtigheid) binnen dus kan gelijk weer verder :D

    Heerlijke boeken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina