1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Nieuwe Steve Berry. Die lees ik misschien wel als ik mijn huidige boek uit heb. Duh. ;)

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ender's Game net uitgelezen en ik moet zeggen dat het een ontzettend vermakelijk boek is. Het is erg toegankelijk in de manier waarop het geschreven is en behoorlijk direct in het vertellen van het verhaal, dus weinig extra poespas. In tegenstelling tot de rest van het boek waar sommige stukken nogal voorspelbaar waren(maar zeker niet minder interessant!) was het einde iets wat ik totaal niet had verwacht!

Erg leuk boek.

3. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist Verboden en Verbannen deel 4 en 5 besteld, ze waren maar een tientje per stuk :) Het heeft even geduurd maar Dulle heeft eindelijk zijn zin, ik ga de serie afmaken :+

Momenteel bezig met dit boek:

Dit is het verhaal van Magiër maar dan vanuit de ogen van de 'slechte' kant.

Ik heb 's avonds in bed eindelijk weer puf om een bladzijde of 20 te lezen voor het eerst sinds maanden dus daarom heb ik maar nieuw leesvoer gehaald :+

4. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Damn, dat werd tijd. :+ Zelfs mijn moeder heet de Verboden en Verbannen én de Godengebieder boeken uitgelezen. :p

Ik ben nu zelf bezig in
    Kan er nog niet veel van zeggen, behalve dat ik soms verward raak bij de uitgebreide beschrijvingen Rama.
    Inmiddels 'fuck it!' gezegd en mijn eigen Rama gecreëerd. :+

Daarvoor
    [​IMG][​IMG]
    In het 2e boek vond ik Malcolm wel steeds érg lang doordrammen met zijn theorieën en uitleg. :'-( Einde was ook een beetje snel/plotseling.
    Overall wel een leuk boek, maar de 1e was beter.

Ik heb nu een aantal Engelse boeken achterelkaar gelezen, dus ik denk dat als ik Rama uit heb maar weer eens een good old NL fantasy boek lees. :9
    Heb De Elfen nog steeds in de boekenkast staan, maar ondertussen blijf ik op zoek naar nieuwe goede Fantasy reeksen. (waar blijft het laatste deel van Eragon trouwens. :mad:).
    Vervelende is dat veel reeksen uit zoveel boeken bestaan (of niet goed leverbaar zijn). Zodra het 10+ is haak ik iig direct af.
    7 is denk ik mijn limiet.

Maar ach, daar zal ik jullie maar niet weer mee lastig vallen. ;)

5. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil ook de afsluiter van de Eragon serie :x

Ik kan alleen maar dit vinden:

In May 2010, Paolini stated in a newsletter to his fans that he was hard at work on the story, but the holidays had kept him busy with family and friends. He also stated that he was working on a interesting section of the book and it was shaping up to be the most action packed of the series.[

pfft :+

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Voor de liefhebbers.

Ik heb nu twee boeken van James Rollins. Allemaal historie, maar de man schrijft ook onder een andere naam.

De naam James Clemens is dezelfde auteur, maar onder die naam schrijft hij fantasyboeken.

Op Bol.com net als zijn geschiedenis thrillers hele goede beoordelingen. :thumbs:

7. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Eindelijk, 'De graaf van Monte Cristo' van Alexandre Dumas. Geweldig!

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Laatste film vond ik zwaar tegenvallen.
    Kwam er gewoon niet uit.
    Voelde niet als het verhaal dat mij verteld is.

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    deze uit, had 'm al keer weggelgd omdat het begin me niet aansprak, maar doorgelezen nu en blijkt wederom klassiek Richard Morgan te zijn met een enorme anti-held en interessante concepten en intriges. in klein weekje uitgelezen! I like!

heerlijk anti-kapitalistisch ook...!! haha

10. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721

Eindelijk eens begonnen aan de LOTR trilogie. In tegenstelling tot wat velen zeggen vind ik de boeken totaal niet irritant/moeilijk om te lezen, maar knal ik er juist doorheen.

Wat me daarnaast opvalt (ben nu op een klein derde) is dat het boek echt enorm verschilt van de film tot nu toe.

11. LifeLongGamer

LifeLongGamer Used Register

Leuk Bevonden:
    2
    In de vakantie gelezen, Dijkshoorn van ...ehh Nico Dijkshoorn.

Lekker bot, hier en daar een mooi ontroerend gedicht en vooral grappig. Aanrader!

12. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Heb de boeken 2-3 voor de films gelezen en vond het ook niet irritant/moeilijk lezen terwijl ik toen nog best jong was. En klopt boeken zijn verschillend veel meer detailtjes en soms hele extra verhaalstukken en characters, je zal vast al over die bombo nog wat hebben gelezen.

13. mattiejj

mattiejj Registered Muser

Leuk Bevonden:
    15
    Tom Bombadil!
    Waarom ze die eruit lieten, wat een held is dat in de boeken.:mad:

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Ja, klopt. Dat stuk met het bijbehorende bos is nergens te bekennen in de films.

15. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    En daardoor krijgen de Hobbits hun zwaarden in de film van Aragorn terwijl ze die van Bombadil krijgen in de boeken, op Frodo na uiteraard.

16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Maar laten we nu stoppen met spoilers. :+

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Ik heb de Hobbit hier al twee weken, nog niet aan begonnen. :+

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Ik had de trilogie al 4 jaar. :+

19. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Momenteel het verloren symbool van Dan Brown

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.721
    Heb ik vorige week uitgelezen voordat ik aan LOTR begon. Leuk boek, maar ik vond het einde wel heel erg slecht.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina