1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Die is erg goed te doen. Beter dan LOTR.

2. KhaosFoShow

KhaosFoShow Ad Fundum!

Leuk Bevonden:
    0
    Kwam jij er ook zo moeilijk in of ben ik dat?

3. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.767
    Wat ik er van gelezen heb vond ik hem juist slechter. Kwam tot de helft en toen kon het me weinig meer boeien. ;)

@ Modder-Eter: Doorlezen met die trilogie jij. Er gaan echts zoveel moois komen nog. Mijn favo hoofdstuk is de laatste in de trilogie.

Heb de trilogie los gelezen, losse boeken weg gedaan en heb sinds een tijd nu de trilogie met aanhangsels. :9

Arwen is gewoon 2700+ jaar ouder dan Aragorn. 8) Niet dat dit boeit ofzo.

4. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ik wil nog steeds een keer die Engelse editie van LotR met tekeningen van Alan Lee. Kost alleen wel een paar centen en heb ik nu even geen zin in. Echt een geweldig boek, weinig boeken weten me zo te pakken.

De Hobbit is ook wel leuk, als voorgerecht.

5. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dead Aid,

Analyse van al het liefdadigheidsgeld wat overheden en Live Aid e.d. werkelijk teweeg brengen in Afrika. Geschreven door een Afrikaanse (vrouwelijk) econoom, die dus ook hands-on ervaringen heeft. Komt er dus op neer dat Afrika er geen steek beter van wordt en het beter af zou zijn als er weinig tot geen ontwikkelingshulp meer zou komen.

Er wordt eindelijk eens afgerekend met al die Bono en Bob Geldof figuren die door enorme concerten e.d. iedereen schuld af laat kopen. Het is natuurlijk allemaal goed bedoelt, maar niemand schiet er dus iets mee op. Er worden ook oplossingen aangedragen, dus het is niet alleen maar een zeikverhaal. Ben er nog niet doorheen, maar zeker interessant tot nu toe.

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Dude, geef mij een link waar ik die kan bestellen?

Als ik jouw zo hoor geef ik nooit weer geld. :eek:

7. Henrive

Henrive zuur

Leuk Bevonden:
    10
    Ik doelde op de leesbaarheid, niet per se op de kwaliteit.

8. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    http://www.bol.com/nl/p/engelse-boeken/the-lord-of-the-rings/1001004001061451/index.html

Deze heb ik ooit eens gekocht samen met The Hobbit in dezelfde stijl in een box voor 25 euro. Dat was een tijdelijke aanbieding een aantal jaar terug. Inderdaad met prachtige tekeningen van Alan Lee.

9. SHiZ NL

SHiZ NL Active Assassin

Leuk Bevonden:
    1.092
    Ik hen nu net het boek: Het juvenalis dilemma van Dan Brown uit. Ik heb net me volgende lading boeken binnen, moet nog even bedenken met welke ik ga beginnen:

1. Tom Clancy's Splinter Cell van David Michaels & Tom Clancy (Engels talig)
    2. Rainbow Six van Tom Clancy (Engels talig)
    3. Tom Clancy's Splinter Cell: Baraccuda | David Michaels & Tom Clancy (Engels talig)

Wie kan me vertellen met welke ik moet gaan beginnen ;).

10. NapoleJon

NapoleJon Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hier is ie bij Bol.com

Deze is in 't Engels. Weet niet hoe ie in 't Nederlands heet of dat er uberhaupt al een vertaling is. Ik heb 'm zelf gewoon bij de Ako gekocht trouwens. Kost ie wel 3 eu meer.

11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.767
    Thanx. ;)

@ RVDV: Rainbow Six. Wat ik er van gehoord heb is die iets beter. Het probleem met betere boeken is dat je ze toch nooit kan laten liggen ook al wil je dat wel eerst.

Als ik alle boeken reken die ik nu heb, dan sta ik op 58. Ik moet er nog 5 uitlezen. Begin vanavond denk ik aan mijn 54ste boek.

Hopelijk eerst de stapel die ik nog moet uitlezen zonder in de verleiding te komen nieuwe boeken aan te schaffen. 8)

12. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Dat is best nice. Vroeger (toen ik ook nog een biebpas had) voor mijn twaalfde las ik echt veel. Toen las ik zo een boek in een dag uit en had ik ook stapels verslonden. Helaas is het jaren daarna heel erg in elkaar gezakt (tot ongeveer het nulpunt), maar ik begin nu weer een beetje in te halen. :)

13. Jeffer

Jeffer Pearl Jam

Leuk Bevonden:
    0
    Toen ik 1.5 jaar terug was gestopt met mijn opleiding las ik zo'n 700 pagina's per week..mijn hersenen moeten wat te doen hebben :+ Flink ingezakt tijdens dit schooljaar.. hooguit 1 boek per maand.

14. AntraXxX

AntraXxX Bruce Springsteen

Leuk Bevonden:
    214
    Vroeger vond ik het ook heerlijk om te lezen, vooral de gebruikelijke Harry Potters :+.
    Maar dan eigenlijk alleen maar in bed voor het slapen gaan.

Tegenwoordig met een tv op je kamer lees ik echt nooit meer een boek. Eigenlijk best zonde, maar ik vermaak me met een tv ook wel. :+

15. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.721
    Fellowship al een weekje uit en begonnen aan The Two Towers. Even kijken of ik die meeneem op vakantie of niet.

Ik hoor trouwens dat A Song of Ice and Fire een erg goede serie is in de trend van LOTR?

16. BFR

BFR Active Member

Leuk Bevonden:
    402
    Minder magie van wat ik heb begrepen, maar wel zeer veel goeds over gehoord en daarom aangeschaft:

Boek 1 dus uit de serie.

17. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Eindelijk deze uit, beetje saai maar volledig overzicht van hoe de positieve kanten van globalisatie werken, wel heel erg leerzaam en interessant! Wel beetje weinig over de wat meer negatieve kanten, oh well!

Begin nu aan deze trilogie:

Laatst bewerkt: 18 jul 2010
  18. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben nu begonnen in deel 1 van De Dwergen van Markus Heitz.
    Ik hoor er wel goede verhalen over; en tot nu toe bevalt het me ook wel:)

19. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    De eerste boeken van mijn bestelling beginnen binnen te druppelen. \o/

Dit is de volledige bestelling voor diegene die het niet hadden gezien in het pats topic.

Weet iemand of (en eventueel in welk opzicht) het iets uitmaakt dat 2010 van een andere uitgever is dan 2001? Was er vergeten op te letten bij de bestelling; ik had gewoon de goedkoopste versie gekozen. O-)
    Kan me bijna niet voorstellen dat er verschil is, maar ja... zeker weten is altijd fijner dan het vermoeden. ;)

Beoordeel een boek nooit op zijn kaft, maar die van 2010 vind ik wel lelijker dan die van 2001. Stomme andere uitgever. :+ Ook alleen al die stomme tekst op de achterkant.
    Dit is die van 2001

20. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Over 2 weken ga ik op vakantie en zoals altijd lees ik graag in de vakantie. Vroeger las ik altijd boeken van bijv. Dean Koontz of Stephen King en dan vooral horrors.

Ik vroeg me af of er nog wat aan te raden is voor de vakantie in dat genre? Toppers zoals Aasgieren, Mobiel etc ?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina