1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Wacht, dit kan toch niet kloppen? :+ Ik had dus die Hyperion omnibus besteld. Dacht eerst dat het alle 4 de boeken zou bevatten, maar het blijken 'maar' de eerste 2 te zijn. (Niet dat ik kan klagen qua aantal pagina's: 990 stuks)

Nu ging ik dus op zoek naar de vervolgen / de volgende omnibus, kom ik dit tegen.
    2013 pas? 8) Is dat een tikfout? Ik wil uiteraard weer niet te diep graven omdat ik nog aan de eerste boeken moet beginnen. (angst voor spoilers enzo. Al komen ze maar van de kaft van het boek)

Iemand die bekend is met de boeken en het weet? En misschien een betere link heeft (bij Bol staat ie nog helemaal niet).

Hier staan de Hyperion en de Enymion boeken als 1 serie aangegeven. Ik neem aan dat het klopt?

2. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat klopt hoor! Endymion is het vervolg op de Hyperion saga. Dus je hebt de Hyperion en Endymion saga, beide zijn in omnibus vorm. Kijk nu zo mijn boekenkast in naar de Hyperion en Endymion omnibi, wel in het engels. Over een Nederlandse uitgave heb ik geen informatie aangezien ik mijn sci-fi niet in het Nederlands lees...

Wel raar ja, je zou verwachten dat die er al in het Nederlands was.

3. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.762
    Dulle, dit bevestigt het maar weer eens: Moet je maar niet zo'n watje zijn en ze in het Nederlands lezen. :+

4. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik heb dit weekend 12 boeken besteld waarvan maar 1 in het NL. ;) Juist die... =(

edit: En de laatste 5 boeken die ik heb gelezen waren ook Engels. Dus stfu. :+

Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  5. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    En weer een James Rollins boek uit. Op naar de volgende 3 die ik nog moet. Schrijver is wel een beetje ongeloofwaardig en pompt zijn boeken vol met USA spektakel. Aan de andere kant erg spannend, maar nog net geen Dan Brown.

Voor de fantasyliefhebbers hierboven. De man die ik noem in deze post schrijft ook fantasyboeken onder het pseudoniem ... Clemens. Voornaam weet ik zo gauw even niet. ;)

6. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Nou, eerlijk is eerlijk er zijn wat Engelse science-fiction schrijvers die ik zelfs moeilijk volg en ik lees al sinds mijn vroegste schooljaren exclusief Engels. :)

Bijvoorbeeld Peter Watts' Blindsight. Meer dan geniaal boek, maar ik kan niet zeggen dat ik de nuances op ELKE pagina van het boek compleet duidelijk begrepen heb tijdens het lezen.

Dan Simmons is een ander soort schrijver, maar de goede man is zo filosofisch en literair onderlegd in Hyperion dat het ook wel eens ingewikkeld wordt. Ligt een beetje aan de schrijfstijl ook meestal of het moeilijk te volgen is. Vond boeken van 'Samuel R. Delaney' soms moeilijk te lezen omdat ze soms raar beginnen midden in een gekke situatie waarvan je de context niet kent en waarbij iemand rare dingen loopt te roepen die volkomen onlogisch lijken in het begin, etc.

Anyways, goed van je Dulle dan je Engels leest! Meest leuke boeken zijn ook wel goed te doen hoor. De sci-fi waar ik persoonlijk van geniet is nou eenmaal beetje high-brow. ;)

7. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Omdat ik van mezelf vind dat ik weer wat meer moet gaan lezen ipv alleen maar MW2 spelen 's avonds heb ik net Anathem van Neal Stephenson besteld.

Hopen dat hij zo goed is als de baroque cyclus. Iemand hier die hem al gelezen heeft?

8. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    In dit genre is het me wel opgevallen dat het soms moeilijk is om een boek te vinden wat *niet* Engels is.
    Toen ik bij Bol druk bezig was om de boeken uit te kiezen viel me op hoe groot het verschil wel niet is tussen Engelse en NL Sci-fi.

Voor jou totaal geen probleem natuurlijk, maar ik blijf een NL boek op zijn tijd altijd fijn vinden. Dan is het jammer dat je zo weinig keuze hebt. Al denk ik niet dat ik met Hyperion een verkeerde keuze heb gemaakt (op de releasedate van de volgende omnibus na dan. :mad:)

Nu ik hier toch weer aan het posten ben: Wat baal ik er ongelooflijk van dat Rama II zo een ongelooflijk kutboek schijnt te zijn. :'-(
    Rendezvous with Rama vond ik helemaal geweldig, en ik zou zo graag willen weten hoe het allemaal verder gaat, maar ja... dan lees je dit soort reviews
    http://www.amazon.com/Rama-II-Seque...=sr_1_1?ie=UTF8&s=books&qid=1279909955&sr=1-1

Ik moet me heel erg in houden om het niet alsnog te kopen. Ik MOET weten hoe het verder gaat, maar ik wil niet (om het dramatisch te zeggen) de herinnering aan het eerste boek verpesten.

Ik ga denk ik ook maar eens verder kijken naar de boeken die jij hier noemt. Een stuk gemakkelijker dan door die duizenden boeken te waden @Bol.com. :+ Wie weet... misschien hebben we niet eens zo een grote verschillen qua smaak in boeken. (al denk ik dat jij soms toch nét wat anders zoekt in je sci fi dan mij)

Ach, met die 12 boeken van deze week + de fantasy die ik nog heb / wil hoef ik me voorlopig iig niet te vervelen :p (vooral niet op het tempo wat ik lees)

9. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Ik heb altijd Nederlands gelezen en zal dat ook altijd blijven doen. Mijn begrijpend Engels lezen is niet zo best en daarom waag ik me er vooropig nog maar niet aan.

Wil heel graag Mass Effect boeken lezen, maar dan echt liefst in het Nederlands. Wellicht doen ze een vertaling als er ooit een grote blockbuster film komt.

Gelukkig is het genre waar ik van hou volop in het Nederlands te verkrijgen. Zit op moment helemaal met mijn kop in Nazi Occultisme dankzij het boek De Zwarte Orde van James Rollins.

En vergeet niet dat die man onder een andere naam Fantasy schrijft. Zelfs James Rollins is niet zijn echte naam. Is trouwens ook bij verre niet mijn favoriete schrijver. ;)

10. Sliv

Sliv The One and Only

Leuk Bevonden:
    230
    I lees momenteel de Sword of Truth serie. Ik ben nu bij deel 6:

Ik vind ze erg goed geschreven. Ik lees ze in het Engels uiteraard maar ze zijn er ook in het Nederlands. Erg leuk voor als je van fantasy houdt.

Laatst bewerkt: 10 aug 2010
  11. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Zoals eerder gezegd lees ik de laatste tijd veel meer dan in de jaren hiervoor. Hoe het komt weet ik niet, maar het is wel heerlijk rustgevend en een goed alternatief voor gamen of films kijken. Ik heb echter nog wel een enorme backlog:

Ik lees momenteel:

Helaas in het Nederlands :mad:

Daarna op de planning:

LOTR: The Return Of The King (NL)
    Vanzelfsprekend, aangezien ik dan de eerste twee delen uit heb.

Dune Trilogy
    Ooit aan begonnen, maar niet verder gekomen dan een bladzijde of 50. Wel echt een geweldige serie, nu al! Dulle, ga nu maar lezen, jij hater! :+

James Clavell's Asian Saga
    Serie boeken die zich op verschillende plekken in Azië tijdens verschillende tijdperken afspelen.

Hitchhikers Guide To The Galaxy
    Tja, kostte een schijntje bij bol.com en behoort volgens velen tot de science-fiction standaardwerken.

Halo boeken
    Zullen bij velen niet echt hoog op het lijstje staan, maar ze waren cheap en ik wil best wat meer over het verhaal lezen.

Zijn er verder nog echt goede/leuke science-fiction/fantasy boeken hier aan toe te voegen? Liever niet van die series die bestaan uit 8 volumes of iets dergelijks, aangezien me dat wat te ver gaat. Ook boeken over een post-apocalyptische wereld, zoals in Fallout, worden gewaardeerd. :)

12. Viper62

Viper62 Feyenoord Rotterdam

Leuk Bevonden:
    0
    Brent Weeks - The Night Angel triologie, echt een super fantasy werk, zoek t eens uit

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Noem eens wat Scifi die je leuk vond dan kan ik je vast nog wat vergelijkbare boeken aanraden.

En wtf, je hebt Lotr EN hhgttg nog niet gelezen? :x

14. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ik heb nog wel meer niet gelezen, hoor. :p

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Kon me gewoon lastig voorstellen dat iemand die veel leest en dan ook nog in die genres nu pas toekomt aan lotr en hhgttg

en die Halo boeken zijn btw nog helemaal zo slecht niet. Leest lekker weg en is redelijk vermakelijk. Fall off reach vond ik wel verreweg de beste. The Flood is Halo:CE in boek vorm dus die is redelijk voorspelbaar :+

Laatst bewerkt: 16 aug 2010
  16. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Ik zeg juist dat ik de juist enorm lang niet of nauwelijks heb gelezen en het de laatste tijd allemaal aan het inhalen ben. ;)

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Net eindelijk Alexandre Dumas 'The count of monte cristo' uitgelezen, een ware parel, echt een van de beste boeken ooit gelezen. Nu bezig met Barry's 'Peter pan', en daarna 'Romeo en Julliet' and 20.000 mijl onder zee in de planning, allemaal gekocht in China voor 1 a 2 euri :)

18. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Zijn ze niet in het engrish? :+

19. Luukiee09

Luukiee09 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    waarom willen jullie eigenlijk altijd maar engelse boeken?

20. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.762
    Omdat dat de originele taal is? ;)

Je gaat een Engelstalige film toch ook niet in het Nederlands kijken?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina