1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. asonto

    asonto halo2!!!!

    Berichten:
    69
    Leuk Bevonden:
    0
    Jah maar als ik voor school een boek moet lezen die mij niet leuk lijkt ga ik die echt niet lezen hoor. Dan duurt het veel te lang mede omdat ik dislectisch ben (of hoe je het ook schrijft). Dan kan ik er beter neit aan beginnen.
     
  2. rennes

    rennes Lurker

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je van mysterieuze verhalen houdt dan moet je De komst van Joachim Stiller van Hubert Lampo eens lezen. Als je van detectives houdt dan kan ik je ook de reeks over Father Cadfael van Ellis Peters aanraden over een Middeleeuwse monnik. Voor de wat luiere mensen kan ik zeggen dat er ook een TV-serie van is gemaakt, die nog regelmatig bij de KRO wordt herhaald.
     
  3. Beawulf Agate

    Beawulf Agate aka Mad Murdock

    Berichten:
    651
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb ook dyslexie en ik studeer geschiedenis, just een kwestie van motivatie. Maar je hebt wel een beetje gelijk. Zie het maar zo, een 6 is ook voldoende. :+
    Een boek wat mij is bijgebleven op de middelbare school is Desmond Bagley - Konvooi in Gevaar (voor m'n engelse literatuurlijst, uiteraard nederlandse versie gelezen... O-) )
     
  4. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat ik een dezer dagen maar eens aan de Harry Potter serie begin.. Op aanraden van m'n vriendin ;)
    Zelf ben ik allerminst een lezersfiguur, maar de films waren wel redelijk tof ^.^
     
  5. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees best veel, ook best snel. Laatst nog het juvenalis dilemma in minder dan een dag uitgelezen. De Davinci Code en Het Bernini Mysterie ook gelezen. Harry Potter serie allemaal (in het Engels) Lotr in Nederlands en Engels (In het Engels is hij beter).

    Vooral thrillers en detectives vind ik erg goed, fantasie en SF is meestal ook goed te lezen.
     
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Ik ben echt op zoek naar een goede fantasy serie...iemand suggesties?
     
  7. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe was het Juvenalis dilemma? Ik heb van veel mensen gehoord dat die veel minder is dan de andere twee Brown-boeken..
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    @Taab

    Lord of the Rings is erg goed. Maar wel een beetje ingewikkeld en moeilijk geschreven.

    Anders is misschien het Gouden Kompas iets? Weet niet of je het kent, maar het is een Volwassenen-serie. Alhoewel het eerder een Kinderserie is.


    En ik ben op het moment Harry Potter and the Half-Blood prince. Erg leuk, maar in het engels snap ik niet alles.


    Heb laasts ook The Fall of Reach gelezen, erg leuk en ook redelijk goed geschreven.
     
  9. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    The Lord of the Rings heb ik uiteraard al lang gelezen ;)

    Het liefst heb ik wel een engelse (volwassen) serie, maar Harry Potter is the shit.

    Het Gouden Kompas is van Philip Pullman en heet in het engels His Dark Materials, die heb ik ook gelezen, was ook goed.
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2005
  10. nusti

    nusti Wannabe Diefast

    Berichten:
    507
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik kan me nog herinneren dat ik als kind de boeken van arendsoog echt geweldig vond, maar ook (niet lachen) pinkeltje, heerlijke fantasie voor kinderen...ook thea beckman, toen was ik iets ouder, dus kruistocht in spijkerbroek, triomf van de verschroeide aarde enz. Het boek dat het meest is blijven hangen uit mijn lagere schooltijd is Krabatt..meester van de zwarte molen. Deze heb ik een tijd terug gekocht en ik vond het nog steeds een enorm leuk, spannend boek. Andere boeken uit mijn jeugd: Oorlogswinter, Engelandvaarders, koning van katoren en nog veel meer...

    In de pubertijd heb ik echt alles van Stephen King gelezen, voor de rest wat andere horror en griezel en fanatsy schrijvers zoals Ann Rice, Peter Schaap en Tolkien (hoewel ik zijn schrijfstijl nog steeds niet geweldig vind)...ook Edgar Allen Poe ontdekt, the pit and the pendulum blijft een meesterlijk verhaal..

    Ik heb een tijdje ludlum en watandere politieke detective schrijvers gelezen, maar dat werd ik al snel beu, dan kijk ik liever het journaal....

    Boeken van schrijvers die ik nu nog steeds lees of me heel erg geboeid hebben (bijna alles fantasy):
    -Feist....zijn hele werk, weinig diepgang, maar leest enorm lekker weg
    -Robert Jordan..Rad des Tijds, geweldig verhaal, enorm diep, maar het duurt zolang voor het nieuwe deel weer komt....
    -Tery Goodkind: wetten van de magie.....heel erg goed verhaal, zelfde probleem als rad des tijds, de serie is nog niet af, maar heb alles gelezen wat uitgekomen is
    -Terry Prattchet: Discworld novells.....AANRADER voor iedereen die van zeer goede egelse humor houd en van fantasy...lees ze wel in het engels, want de nederlandse vertaling is, net als bij harry potter, niet zo goed
    -Tad williams: heugenis, smart en het sterrenzwaard..even moeilijk om in te komen, maar was voor mij uiteiendelijk een zeer positieve verassing, ik ben nu bezig in Anderland, maar tot nu toe valt deze een beetje tegen.
    Cecilia thornton: de byterbinde trilogie...
    Douglas Adams: hitchhikers guide to the galaxy...a trilogy in 5 parts. Ook voor deze geld, lees het in het engels. De film viel een beetje tegen...
    Mulisch: ontdekking van de hemel, vond het boek zo goed dat k de film nooit heb durven te kijken....
    Simmel, het kan niet altijd kaviaar zijn....gaat over een spion in de 2de WO, leuk verhaal met lekkere recepten erin....
    Lance Horner, Door de duivel bezeten....verhaal over een aaan lagerwal geraakte ierse landheer, die naar afrika reist....

    ik nog veel meer gelezen en ik zou nog even door kunnen gaan, maar ik heb nog andere dingen te doen....
     
  11. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    @Lucca: Vond hem erg goed, maar als je niet van een anticlimax houdt moet je hem niet lezen. Vindt hem wel de minste van de serie maar toch nog steeds erg goed.
     
  12. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb alle boeken van Tom Clancy, het zijn geweldige boeken van een gewelidge schrijver. toen ik 12 was las ik veel Harry potter maar daar ben ik ook overheen.

    Voor de rest lees ik veel Stephen King en sommig R.L Stine boeken zijn ook wel goed :)
     
  13. lordtien

    lordtien For death and Glory

    Berichten:
    55
    Leuk Bevonden:
    0
    R.L Stine kippenvel boeken, me jeugdsentiment komt boven *)
     
  14. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.320
    Terry Prattchet, sommigen vinden hem geniaal en grappig, anderen vinden hem te bizar...ik moet nog steeds een keer een boek van hem lezen.
     
  15. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    nope R.L Stine Fear Street collection :cool: zijn voor een hogere leeftijdscategorie :cool:
     
  16. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een stuk of 5 boeken van Konsalik gelezen, echt mooi. Verder heb ik boeken van Peter Straub, Tom Clancy en John Grisham gelezen. Ik lees gewoon de boeken van m'n vader, mooie misdaadboeken enzo. Hier op de plank staan dus ook nog boeken van oa: Kirst, Robinb Cook, Harold Robbins, Stephen King en Ludlum... Machtig :D
     
  17. Ruben

    Ruben GreenLizzard NL

    Berichten:
    326
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees naar mijn mening veels te veel schoolboeken ;) wat een pillen die dingen zeg en allemaal in het Engels. Weet wat je te wachten staat als je bedrijfswetenschappen aan de VU gaat studeren ;) .

    Voor m'n plezier lees ik graag fantasy, voornamlijk de Harry Potter reeks. Wel in het Engels natuurlijk :) !
     
  18. Voor degene die de DaVici code gaan lezen:

    Koop de deluxe edition! Ik heb spijt dat ik de goedkope versie heb gelezen. In de deluxe edition staan namelijk foto's van schilderijen enzovoort en het maakt het verhaal veel duidelijker. Er worden namelijk veel symbolen enzovoort uitgebeeld d.m.v. woorden. Een plaatje maakt het dan natuurlijk veel duidelijker.
     
  19. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.889
    Ik heb net Milan Kundera- de ondraaglijke lichtheid van het bestaan gelezen. En nu ben ik beetje twee boeken aan het lezen eigenlijk: Umberto Eco - de slinger van Foucault, ben fan van Eco, maar is echt onwijs dik boek dus ja, en Jonathan Saffran Foer- extreem luid en ongelooflijk dichtbij, leest dan weer zeer makkelijk en snel weg. allemaal romans want ik hou niet zo van dei spanningboeken tot nog toe.
     
  20. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    In de vakantie ben ik weer begonnen met lezen na 2-3 jaar inactiviteit met het boek Het Messias Mysterie van Andreas Eschhard. Een retespannend en interessant boek in de stijl van Dan Brown, maar iedereen die de Davinci code heeft gelezen en dit boek, vind dit boek nog beter. Ik moet de Da Vinci-code en het Bernini Mysterie binnenkort ook maar eens lezen dus.

    Toen dat boek uit was, heb ik het Juvenalis Dilemma, van Dan Brown gelezen. Ook een amuserend boek. Ik ben van plan om weer meer te gaan lezen, vooral van dit soort boeken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina