1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    Gast, ik ben net over 3/4e van dat boek....toeval:eek:
    Boek is inderdaad erg tof om te lezen, het begin had wat overeenkomsten met LoTR maar het werd al snel duidelijk het totaal z'n eigen weg op ging. Tempo zit er goed in en als iemand een fantasie titel zoekt dan kan je met deze titel gewoon niet verkeerd gaan imo.
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh ja, die. Komt er ook nog ooit in. :+ Maar die zit boven de €15, dus geen optie voor kerst
    Ah, dat was die wat je voor 5 piek bij de Bruna had opgepikt? Is dus goed te doen?

    LotR wil ik niet. O-) Ondanks dat die boeken natuurlijk vaak worden beschouwd als dé fantasy boeken die je moet hebben, maar ach...ik heb er geen interesse in.
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Lord of the Rings (is niet te vergelijken met de verfilming) het is echt een aanrader hoor :)

    Discworld series zijn ook goed te doen en de Duin serie natuurlijk (SciFi Fanatasy)
     
    Laatst bewerkt: 11 dec 2010
  4. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430
    Ik heb m Dune al 100 keer aangeraden, maar die weigert hij ook te lezen. :+
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nee, dat weiger ik niet, maar, maar... die bundel is meer dan het budget voor kerst. :'-(
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    begin dan gewoon met het eerste boek .. Dune. Lords of the Rings dat zijn de boeken die je gelezen moet hebben..

    Dune is echt een eye opener (omdat het een inkijk is hoe religie werkt) ;)
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ha, ik heb net een half uur zitten te ranten over hoe ik het zo haat dat in het boek wat ik nu aan het lezen ben er opeens een flink stuk over religie gaat, en nu zie ik dat jij Dune me juist daarom aanraadt. :+
    Als dat het pluspunt van Dune is is het denk ik niks voor mij.

    En

    Nee. LotR. Nee. O-) En als ik het ooit wil lezen leen ik het gewoon van mijn zusje. Dus hoe dan ook niet als kerstkado. ;)
     
  8. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb De Wraak van de Dwergen van Markus Heitz gekregen van Sinterklaas. Vond de eerste twee delen wel leuk, het is lekker simpel maar dat vind ik eigenlijk ook wel lekker:+

    Nog iemand die De Dwergen heeft gelezen?
     
  9. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.030
    Leuk Bevonden:
    4.698
    Ik lees nu Perzisch Vuur van Tom Holland.

    Voor degene die 300 een vette film vonden:

    Kopen, want je leest ook alles over die slagen.

    Ben er nu aanbeland.

    Rubicon van dezelfde schrijver is denk ik wel iets beter.

    Heb btw: Iets van 60 tot 70 boeken in huis, als je de 7 in 1 van Narnia en 3 in 1 van Lord of the Rings meerekend. ;)
     
  10. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    [​IMG]

    Net deze uitgelezen. Niet bijzonder zware kost, helemaal niet eigenlijk. 't Las fijn weg (als in, het is echt ontspanning en absoluut niet intensief), maar het verhaal zat zodanig in elkaar dat ik het toch wel vrij snel heb uitgelezen.

    Grootste minpunt was het irritante gebruik van Engelse woorden in Nederlandse zinnen. Misschien was het de vertaling. En nutteloze informatie om de karakters 'geloofwaardig' te maken wat voor mij niet altijd goed werkte.
     
  11. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga nu beginnen in

    [​IMG]

    Ben benieuwd:)
     
  12. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Daar ben ik echt drie keer in begonnen of zo. Best wel interessant en leuk maar ik ben zo vergeetachtig als iets een beetje natuur- of scheikundig lijkt te worden dat ik nooit meer weet wat ik nu wel of niet gelezen heb. 8)
     
  13. mattiejj

    mattiejj Registered Muser

    Berichten:
    2.371
    Leuk Bevonden:
    15
    Ja klopt, het is natuurlijk geen niveau Potter ofzo, maar het is net een film: heel veel gebeurtenissen achter elkaar, met veel verschillende personages.

    Het leuke is dat het feiten met fictie vermengd, waardoor je dus best een vermakelijk verhaal krijgt.

    ofja, Ik vond het vermakelijk, ik ben niet echt een kritische lezer.:+
     
  14. LocKuM

    LocKuM Active Member

    Berichten:
    3.171
    Leuk Bevonden:
    52
    De religie die in Dune aan de orde komt is erg goed uitgewerkt en ook daadwerkelijk relevant in het verhaal, het komt ook niet over alsof ze het constant aan het prediken zijn. Religie en politiek komen zeker aan de orde maar deze dienen voornamelijk ter ontwikkeling van de personages.

    Ik ben ook iemand die weinig om religie en politiek geeft als ik een boek aan het lezen ben, alleen hier voelt het nooit opdringerig aan en zoals ik al zei staan de personages voorop. Het boek heeft "moeilijke" stukken en het komt langzaam op gang maar het was het zeker waard om te lezen.

    Anders even de reviews checken op Amazon, niet voor hun mening persé maar meer om een duidlijk beeld te krigen wat je van Dune kan verwachten...:)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Heb deze boeken dus gekregen:
    [​IMG]

    Ben benieuwd. :9

    Ga er gelijk aan beginnen als ik het huidige boek uit heb.
    [​IMG]
    Voor mijn doen best lang geleden dat ik fantasy heb gelezen. Voelt aan als thuiskomen. :p

    Terwijl ik voor mijn moeder op zoek was naar boeken voor kerst ook gelijk eindelijk wat leuks voor mezelf tegengekomen. \o/ Non fantasy en non sci-fi, maar wel van de schrijver van Verboden & Verbannen. <3 Kan niet misgaan.

    (en de boeken die ik uiteindelijk gekocht heb zijn boeken die ik zelf ook zou willen lezen. Altijd handig zo een cadeaus waar je zelf ook wat aan hebt. :+)
     
  16. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Net in de AKO geweest en op de een of andere manier kan ik daar nooit alleen rondkijken.:+

    Nieuwe aanwinsten:
    De Vertelsels van Baker de Bard, het sprookjesboek uit Harry Potter 7. Misschien is het wat, misschien is het niks, maar hij staat wel mooi tussen mijn collectie en voor 5 euro (hardcover) kon ik hem gewoon niet laten liggen.

    De eenzaamheid van de Priemgetallen. Deze wilde ik al een tijdje hebben en was nu meer in mijn prijsklasse (10 euro)

    Ook heb ik met kerst nog Jacoba, dochter van Holland (Simone vd Vlught) gehad, over Jacoba van Beieren.

    Heb ik weer wat te doen in januari ^^
     
  17. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.648
    Leuk Bevonden:
    4.760
    _O_ Prachtig boek. Al 3 keer gelezen :eek: Een boek twee keer lezen is voor mij al uniek maar drie keer is echt een unicum.
     
  18. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.464
    Leuk Bevonden:
    8.430

    Ik had m gratis. :+

    Ik ga vanavond trouwens denk ik eindelijk De Opwindvogelkronieken uitlezen. Moet nog een pagina of 50, dus dat moet wel lukken. Duurde wel ff, maar het was dan ook een dikke pil. Is me tot nu toe erg goed bevallen, er volgt nog wel een klein reviewtje.
     
  19. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Heb hier nog De Alchemist liggen, iemand bekened ermee?
     
  20. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is nu ook verfilmd he. Volgens mij is het tegenwoordig een trend om elk goedverkopend boek te verfilmen ofzo (bijv. 'Eat Pray Love')
    Ben wel echt benieuwd naar het boek :)

    Nee, maar hoor er wel goede verhalen over! Het is wel een beetje een 'zwevend' boek, over dromen en spirituele dingen. Als dat een beetje in je straatje ligt, zou ik er zeker aan beginnen! (En daarna hier vertellen wat je ervan vond ;))
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina