1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor een boeken zijn dat eigenlijk?
     
  2. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij is het een bekende fantasy serie, er komt zelf binnenkort een spel van uit. Meer weet ik eigenlijk niet O-)
     
  3. Mirik

    Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.476
    Leuk Bevonden:
    3
    heeft tot voor de films meer verkocht dan Lord of the Rings! :)

    Alleen niet in Nederland, vreemd genoeg... (20.000 exemplaren in Nederland verkocht ofzo, bijzonder weinig)
     
  4. skurvy

    skurvy GT: Skurvy

    Berichten:
    105
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is ook een film van, erg onbekend maar zeker geen slecht verhaal.
     
  5. soolmaan

    soolmaan Lonely Together

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    2
    Chronicles of Narnia zijn 7 fantasy-kinderboeken van C.S. Lewis, Disney brengt eind dit jaar een film uit gebaseerd op het tweede deel (en meest bekende, aangezien hij dit deel als eerste schreef: the Lion, the Witch & the Wardrobe)... alhoewel de Narnia-wereld puur fantasy is, bevatten de boeken een dubbele bodem naar bijbelverhalen/personages, Lewis was een christelijk schrijver...

    http://books.narnia.com/chronicles/books/index.html
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2005
  6. Master Of Blades

    Master Of Blades aka BonkMeister

    Berichten:
    1.422
    Leuk Bevonden:
    4
    No way, echt? Ik had het er samen met een kameraad over dat de verfilming van dat boek echt super zou zijn. Weet je toevallig de titel van die film?

    EDIT: al gevonden:

    - The hunt for the hidden relic (USA-versie)
    - Das Jesusvideo (oorspronkelijke Duitse versie)
     
    Laatst bewerkt: 31 aug 2005
  7. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn ze ook vertaald in het Nederlands? O-)
     
  8. soolmaan

    soolmaan Lonely Together

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    2
    Narnia? Ja! kinderboekenafdeling...
     
  9. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    :+ Haha oke ik zal me er eens wagen.. *kan ik mooi meer gewend raken aan de nieuwe eerste klassers op school*
     
  10. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    Het is te hopen dat die films beter zijn dan het boek zelf , waarvan het niveau dat eerst hoog lag tot in de helft van het boek en waarna dat niveau samen met de hoofdrolspelers de dieperik inging tijdens hun ontsnapping uit het klooster tijdens die afdaling in die put in de grot .
    En aangezien films altijd slechter worden uitgebeeld dan in een boek wordt beschreven weet ik nu al dat ik die films hélemaal niet wil zien.
     
  11. djlaulau

    djlaulau Lamlendigheid

    Berichten:
    175
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb harry potter alle boeken die uit zijn gelezen (ook deel 6). Ik heb ook de Da Vinci Code gelezen, en ik wil het Bernini Mysterie nog gaan lezen.
     
  12. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het bernini mysterie persoonlijk het leukst van de 3 (dan brown schreef ook nog het juvenalis dilemma)
     
  13. Lucca

    Lucca Bored

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik het helemaal mee eens, maar als je De Da Vinci Code eerder hebt gelzen dan lijkt alles een stuk origineler.

    Da Vinci Code en Bernini Mysterie lijken zo op elkaar...
     
  14. IWFH '2006'

    IWFH '2006' 35+ Good Deals

    Berichten:
    915
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begin zometeen maar us aan 'De spion die mij beminde' van Ian Flaming, hij heeft allemaal James Bond boeken geschreven. 'T is een oud boek van mijn vader, zal us kijken of het een beetje leuk is.
     
  15. soolmaan

    soolmaan Lonely Together

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    2
    mee eens, maar volgens mij schreef hij er nog 1, alleen is die nog niet vertaald in het nederlands:

    digital fortress = juvenalis dilemma
    angels & demons = bernini mysterie
    da vinci code
    deception point
     
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben bezig in de (auto)biografie "My Life" van Bill Clinton. Interessante man die Clinton, (zeer) makkelijk geschreven en geeft je een goed inzicht in hoe lokale politiek in de States werkt :)
     
  17. NaZ

    NaZ X&Y

    Berichten:
    154
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik me nu af vraag is, voor welke leeftijd is The Chronicles of Narnia geschreven want ik heb gehoord dat je het moet vergelijken met harry potter,
    hiermee bedoel ik dat het voor jong en oud is maar anderen zeggen het juist dat het echt voor kinderen is bedoeld...

    help? :+

    //typo
     
  18. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    wat is de schrijver van dat boek, cs lewis?
     
  19. soolmaan

    soolmaan Lonely Together

    Berichten:
    483
    Leuk Bevonden:
    2
    de toon in de boeken is een stuk kinderlijker, tuurlijk is het wel voor alle leeftijden, maar het is veeeeeeeeeel meer echt kinderboek dan potter!

    ja, cs lewis heet de schrijver...
     
  20. Apophis

    Apophis uhm ... weet k veel

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    oh jee boeken wormen hiero zie k wel :p

    Krondor of zoiets van Raymond E. Feist een zeeeeeeeeeeeeer mooie serie en ook erg veel verschillende verhalen in een wereld (als je van oorlog boeken houdt dan is dit een echte aanrader !)

    The Symphony of Ages (Elizabeth Haydon) (3 delen) aardige serie vind k persoonlijk

    HET RAD DES TIJDS (Robert Jordan) (9 Delen tot nu toe) een beete LOTR achtig verhaal van een gozer uit klein achterhoekje die de wereld van de duistere moet redden

    DE POORT DES DOODS (Weis & Hickman) (7 Delen) een hele mooie serie vind k ook weer blijft iedere keer mooi zelfs naar een keer of 3 lezen

    DE DOODSZWAARD SERIE (Weis & Hickman) (4 delen) ook weer een mooie serie ...

    dan hebbie nog een paar andere boeken De Triffids of zoiets ook een erg leuk boek natuurlijk ... en dan moet ik toegeven dat ik verder allerlei andere namen niet meer weet :p

    het zijn wel allemaal fantasy verhalen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina