1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.889
    ik bedoel maar te zeggen dat ik Harry Potter niet echt spannend vind..


    Valt me wel op dat het meerendeel hier Fantasy en/of spanning leest.
    Zie weinig mensen die romans of andere literatuur lezen hier.
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
    Hij heeft er vier geschreven.

    oh, soolmann was me al voor
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2005
  3. Elendill2003

    Elendill2003 For those who gave

    Berichten:
    943
    Leuk Bevonden:
    0
    De boeken van de levende schepen en de andere series van Robin Hobb, verder net "een kleine geschiedenis van bijna alles" gelezen en ook deeltje 6 van harry potter.
     
  4. Zit er een volgorde in de reeks van Dan Brown's boeken? Welk boek moet ik eerst lezen, of maakt dat weinig uit? Welk boek is in het engels het makkelijkst?
     
  5. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Artemis Fowl, Deel 1, Deel 2, Deel 3 en Deel 4 _O_ Van Eoin Colfer _O_

    Echt vette boeken.

    Voor degene die niet weten waar het over gaat.

    Ik heb hier de proloog ( wel in het engels )

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2006
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.578
    Leuk Bevonden:
    8.673
    Een heleboel schoolboeken :'-( :'-( :'-(

    En daarnaast:
    1984 - Eigenlijk ook voor school, maar hij spreekt me erg aan en je kan zien dat dit een van de invloeden is geweest voor Equilibrium.

    Geheimen van de code - HET boek over The Da Vinci Code! Gaat in op een aantal onderwerpen en de schrijver vraagt zich af wat de waarheden achter het verhaal zijn. Veel verschillende bronnen worden hierbij geraadpleegd, zodat je de punten van meerdere kanten kunt bekijken en de overeenkomsten zou kunnen zien.
     
  7. Deoxis

    Deoxis Coloris

    Berichten:
    1.441
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben opnieuw In de ban van de ring aan het lezen, prachtig boek.
    Persoonlijk vind ik het boek ook beter als de film (vooral omdat ik het boek eerder had).
     
  8. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik lees russische literatuur voor de fun/ontspanning. Soms moet ik evve niet te veel beeldbuis kijken, en ga ik evve boek lezen. Russische literatuur staat vaak ook bekend met z'n filosofische en psychologische gedachtes.
    Ik heb m'n eerste boek, Dostowjewski - de gebroeders karamazow(1167 blz) vorig jaar voor m'n verjaardag gekregen van intelectueel, Sindsdien vond ik die boeken wel boeiend, vooral ook Rusland in die tijd. Ben nu met Tolstoj - oorlog en vrede, bezig(die je ook moet lezen als je studie psychologie gaat doen). En dat allemaal voor de lol. Als je ooit iets over mythologie wil lezen check dan het boek van oddyseus
     
  9. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Heb je ook al Boete en Schuld gelezen?
     
  10. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    nee, ik heb er nu pas 2 uit en ben met tolstoj bezig. , Die 2e was Oblomov van iwan gonstjarov., Maar als jij boete en schuld aan raad, van dostowjewski neem ik aan, ga ik die uiteraard lezen
     
  11. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Ik ben nu bezig in het Bernini mysterie, en ondanks dat het een beetje hetzelde is als de andere boeken (ik heb de Da Vinci code + Juvenalis ook gelezen) blijft het boeiend en leuk. Ik moet ook nog Oblivion boekje nog lezen.
     
  12. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    Haha, het oblivion boekje. Ik moet als ik tijd heb ook nog eens de verhalen in de boeken die je in oblivion tegen komt eens gaan lezen:9
     
  13. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik lees elke avond toch gauw 15 tot 30 minuten in bed. Werk om de zoveel tijd de Halo reeks, Dan Brown, Harry Potter enz. door. Tussendoor de KIJK. Ben nu bezig met de 70 grootste veldslagen aller tijden, daarvoor het survival handboek van de SAS gelezen.
     
  14. Tr@m$

    Tr@m$ inactieve gebruiker

    Berichten:
    2.205
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik lees vooral op vakantie wel eens maar ben al een tijd niet op vakantie geweest... Dus het schiet echt niet op, is zeker een interessant boek, ook wel bekend geloof ik, maar ik was benieuwd wat jij er eventueel van had gevonden.

    Klinkt als een interessant boek? Wat voor boek is dat, hoe is het opgebouwd?
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2006
  15. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik las eerst eigenlijks nooit boeken, ja alleen voor school en daarom had ik er ook zo'n hekel aan.
    Maar we gingen even op vakantie, dus toen heb ik een boek uitgezocht. Dat was het boek 'Angels & Demons' van Dan Brown, dit is de engelse versie van 'het Bernini Mysterie'. Wat een prachtig boek, ik ben er echt helemaal verknocht aan! Ik heb hem nu bijna uit, daarna begin ik in het boek 'de Da Vinci Code', daar heb ik nu al zin in, deze keer wel de Nederlandse versie :).
     
  16. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik geweldig vind is de Illias en Oddysea van Homeros.

    Laatste boek dat ik gelezen heb is de wereld van Sofie..
     
  17. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb even een linkje opgezocht, http://www.lannoo.com/content/lanno...ltuurgeschiedenis/1/index.jsp?titelcode=11679 . Het boek is erg mooi, ben altijd wel geinteresseerd geweest in geschiedenis, en dat wordt juist erg goed gedaan. De hele voorgeschiedenis wordt verteld, en dan wordt na het beschrijven van de slag ook nog es opgenoemd welke gevolgen dit had, schitterend gewoon. Ik ben nu bij nummer 36 geloof ik. Wat ik tot nu toe een beetje jammer vond is dat er bij sommige veldslagen niet uitgebreid over het gevecht is verteld. Dit is natuurlijk niet mogelijk als er geen bronmateriaal is, dus het is geen nadeel voor het boek zelf. Aanrader! (30 euro)

    King kai, die boeken zijn erg mooi. Veel plezier!
     
  18. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2

    Die moet ik zeker lezen, Alexander de Grote was er gek van, de terugkeer van de 10.000 enz.! Ik heb dit nog nooit in de winkel gezien, is dit boek te verkrijgen in de winkel of bibliotheek of op internet?

    Bvd,
    Sjoerd
     
  19. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    De Odyssee en de Illias zijn te krijgen bij elke betere boekhandel (meestal bij de sectie klassieken of poëzie) en in de bibliotheek zijn ze over het algemeen ook heel makkelijk te verkrijgen. Let wel op de vertaling. Je hebt poëzie vertaling die geheel in hexameters is vertaald en de proza variant waar de nadruk meer op betekenis ligt

    edit: of je moet ze in het klassiek Grieks willen lezen natuurlijk, die heb ik nog niet vaak gezien in de boekhandel. (maar ook niet naar gezocht omdat ik sowieso geen grieks beheers)
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2006
  20. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net de da vinci code en de bernini mysterie gelezen, echt super goede boeken. kan het aan iedereen absoluut aanraden

    eigenlijk lees ik meer fantasie bijvoorbeeld van:
    terry goodkind
    robin hob
    robert jordan.

    dat vind ik echt wel goede schrijvers zeker terry goodkind, waarvan binnekort een niuew boek van uitkomt
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina