1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Boeken] Wat lezen jullie?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Lucca, 21 aug 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik in het Grieks gelezen ;)

    Artemis Fowl is ontzettend tof inderdaad! Het nieuwste deel, the opal deception, is ook weer geweldig :cool:
     
  2. Anju

    Anju Active Member

    Berichten:
    746
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar dan neem ik toch aan dat dat niet de originele tekst was he:{. Anders heb ik diep respect voor je .. Met Grieks zijn we ook gedeeltes ervan aan 't doen, alleen dat is bij lange na niet wat Homeros zelf geschreven heeft:).
     
  3. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan me eerlijk gezegd ook nauwelijks voorstellen dat (in onze huidige tijd) iemand van achtien jaar de volledige Illias en Odyssee in het originele grieks gelezen heeft. Maar goed zoals gezegd: ik beheers het grieks niet; so what do i know. Als je ze wel helemaal in het origineel hebt gelezen vind ik het een prestatie van formaat.
     
  4. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    Neej man alleen de thuiskomst van Odysseus :eek: Maar wel de originele tekst!
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Echt zo vet! _O_
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Onlangs gelezen of nog aan het lezen:

    Joris Luyendijk: een goede man slaat soms zijn vrouw
    Een intrigerend verhaal over Joris zelf die jaren terug probeert te intergreren in de islam maatschappij van Egypte. Zeer treffend geschreven en het schept onverwacht echt nieuwe inzichten!
    8,5


    Fiona Campbell: Death of a Salaryman
    Een engels boek over een Japanse zakenman die alles verlies en op zeer ontwapenende manier ook alles weer terugkrijgt en meer. Af en toe wel wat langdradig
    7,5

    Douglas Coupland: JPod
    Een hilarisch boek over een gameontwikkelteam. Er gebeurt niks en weinig tegelijkertijd en de draad is af en toe ver te zoeken. Echter de humor is zo heerlijk zwart dat ik hem in één stuk heb uitgelezen.
    9

    Bram Stoker's Dracula
    Engelse klassieker die ik altijd nog wilde lezen. Ik heb hem nog niet uit dus een eindoordeel is lastig. Al gauw neemt het verhaal een onverwachte draai waar ik nog niet over uit ben of ik die nou wel of niet kan waarderen. Verder natuurlijk een klassieker die je eigenlijk gelezen moet hebben.
     
  7. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Wereld van Sofie vond ik erg leuk om te lezen. Echt een aanrader als je wat meer over filosofie wil leren (laat je niet afschrikken door z'n kinderachtige uiterlijk).
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Onlangs deze ook gelezen:

    Lucy Eyre: Zou je denken
    Is een hele luchtige intro tot de filosofie en vele malen gemakkelijker dan de wereld van Sofie. Het boek is ook meer gericht op jeugd en aangezien ik de wereld van Sofie al had gelezen niet echt een toevoeging.
    6,5
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    De boeken die ik recentelijk heb gelezen:

    [​IMG]

    [​IMG]
    Zijn ze goed? Laat ik zeggen dat ik van beide series geen spijt heb dat ik ze gekocht heb.
    Het geld meer dan waard. :)

    Ik ben nu bezig in een nieuwe trilogie, namelijk: De Dwergen.
    Ben nu het 1e deel aan het lezen:
    [​IMG]

    Het eerste deel van de volgende trilogie die ik ga lezen heb ik ook al klaar staan op mijn boekenplank:
    [​IMG]

    De nieuwe van James Clemens.

    Fantasy ftw \o/
     
  10. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Klinkt interessant. Is er ook echt doorheen te komen?
     
  12. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    lees 2 series op het moment

    1: wheel of time (robbert jordan) lees dat in engels en nederlands (11 boeken serie gaat nog door)

    2: wizards rule (terry goodkind) nederlands en engels (11 boeken serie is afgesloten)


    zeker vette boekenseries, beiden fantasie, veel oorlogen magie zwaarden en monsters echt heerlijk
     
  13. DEKO

    DEKO XBOX is relaxt!

    Berichten:
    88
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees op dit moment de boekenserie van Jozef Rulof (google maar ff, of kijk op www.theageofchrist.com )!_O_
     
  14. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    @dulle ik moet die serie van james clemens echt is verder lezen, ik heb boek van vuur hier liggen , en tis een van de weinige fantasy verhalen die me echt lagen.
     
  15. Ashavan

    Ashavan Guest

    Ik wissel op moment af tussen:

    [​IMG]

    [​IMG]

    en

    [​IMG]

    Lees eigenlijk erg weinig leesboeken. Lees liever om iets te leren. Ontspanning haal ik elders uit. Boeken van Dan Bown en soort gelijke auteurs stoor ik me mateloos aan. Er staan ontzettend veel occulte fouten in. Me tenen gaan er krom van staan.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 jan 2008
  16. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Zeker. Het is heel begrijpelijk geschreven. Alleen als ik de wetenschappelijke kritieken lees op internet trekt Van Lommel (de schrijver) soms wel wat voorbarige en eigenzinnige conclusies. Maar dat mag niet baten zolang je er geen concrete conclusies uit trekt. Het onderwerp is enorm boeiend. Enige jammere vind ik wel dat Van Lommel nogal vaak in herhaling valt en statements er in pepert.

    Ik ben trouwens ook nog Het Slimme Onbewuste aan het lezen. Iets drogere stof, maar ook erg boeiend. Die lees ik na Eindeloos Bewustzijn wel uit.
     
  17. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Discworld - Terry Pratchett
    Dat blijft mijn favoriete serie. Jammer dat de schrijver onlangs te weten is gekomen dat hij Alzheimers heeft. Erg jammer en tragisch... Hopelijk zitten er nog enkele goede boeken aan te komen.

    Verdere toppers naar mijn becheiden mening:
    The ground beneath her feet - Salman Rushdie
    Widow for one year - John Irving
    Poisonwood Bible - Barbra Kingsolver
    The Book Thief - Markus Zusak
    The crimson petal and the white - Michel Faber
     
  18. Beyond The Grave

    Beyond The Grave Tasty Epic FailCake!

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik lees ook graag. Laatste tijd best vaak zelfs. Lees veel Robin Cook en Dean Koontz. Ontvoerd en Invasie van Robin Cook vond ik behoorlijk indrukwekkend. Grijp de nacht van Dean Koontz vond ik ook echt prachtig! Aanradertje
     
  19. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik lees op dit moment The DaVinci Code (wauw, nu kom ik echt over als een échte lezer die ook minder bekende boeken leest 8)), en ik ben bezig in Rede & Religie, filosofie eindexamenonderwerp boekje.

    Verder ben ik recent begonnen aan Hitchhikers guide to the galaxy, a short blabla of nearly everything van Bill Bryson (zoiets), een Dr. Who boek en Beyond Good and Evil van Friedrich Nietzsche maar ik heb niet zoveel tijd want ik moest de laatste tijd nog veel boeken voor school lezen.

    Alles is Engels, behalve Rede & Religie.
     
  20. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb net "De Aanslag" van Harry Mullisch uit.:x (project Nederlands)
    Maar daarvoor heb ik de hele Darren Shan serie uitgelezen, fantastische reeks boeken.:thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina