1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Goed werk man (pfff wat een nerd ;))
    Mijn vriendin heeft me ook uitgelachen toen ik een foaminlay ging maken voor descent ;) ik ben er nogsteeds blij mee.
     
  2. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Merk met dominion wel dat als je voor het snelle geld sparen gaat je wel meer kans heb om te winnen.
    Ipv voor de actiekaarten te gaan.

    Nu al achter elkaar potjes gewonnen door bijvoorbeeld koperkaarten te vernietigen voor zilver,en zilver voor goud.

    Om vervolgens het snelst 6 punters te kunnen kopen.
     
  3. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Met de mijn? Ja goeie strategie. Maar dorp + smitse combo's kunnen je ook veel geld opleveren.

    Als je andere kaarten gaat gebruiken moet je jou strategie ook aanpassen kan zijn dat er geen vernietigingskaarten inzitten bijvoorbeeld.
     
  4. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Met de mijn inderdaad bijvoorbeeld. En dat laatste is inderdaad waar.

    Zag op internet al dat het de big money strategie word genoemd.

    Ergens toch jammer dat je zo sneller kan winnen i.p.v de actie kaarten,of ik zie het verkeerd.

    Net de uitbreiding hijs de zijlen besteld:+
     
  5. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Klopt, zonder actiekaart om de lage kaarten te vernietigen of te upgraden, werkt die strategie een stuk minder snel. Daarom is 'random' actiekaarten trekken soms ook zo leuk. Opletten dat je wel de waardes een beetje verdeelt: paar 2-tjes, 3-tjes, 4-tjes en 5-jes.
    Of gewoon zo: http://www.dominiondeck.com/ :)
     
    Smok3y vindt dit leuk.
  6. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ok duidelijk :)

    Nog 2 kleine vraagjes wat betreft hijs de zeilen.
    Als ik het goed begrijp kan je als je piratenschip gespeeld heb,de andere speler vragen 2 kaarten te tonen.
    Is 1 hiervan een geldkaart,dan kan ik die laten vernietigen,en leg ik 1 munt op mijn "piratenmat"

    Maar is het dan ook zo dat ik de gouden munten met elke koopbeurt kan gebruiken?
    Of mag ik de gouden munten alleen gebruiken als ik eerst als actie het piratenschip speel en ervoor kies de muntjes te gebruiken?

    En de embargo muntjes blijven de rest van het spel op de pile zitten?
     
  7. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Tijdje niet meer gepost hier maar heb afgelopen weekend Roll for the Galaxy aan mijn collectie toegevoegd:

    [​IMG]

    Lekkere berg dobbelstenen:
    [​IMG]
    [​IMG]

    Dit spel is het neefje van Race for the Galaxy een geliefd kaartspel welke ik zelf (helaas) nooit heb gespeeld.
    Het is een worker placement achtige game waarbij elke ronde andere fases geactiveerd kunnen worden door de andere spelers.
    Echter kies je je fase in het geheim en weet je nooit helemaal zeker welke fase de andere speler kiest.
    Ondanks het gebruik van de dobbelstenen zijn veel dingen helemaal niet Random en kun je door strategisch te spelen winnen.

    Het spel duurt 45 minuten en speelt (wanneer je de regels doorhebt) lekker snel door.
    Iedereen kan tegelijk dobbelen en de fases afwerken waardoor alles vlot doorgaat.
    Ik kan in ieder geval niet wachten tot deze weer op tafel gaat verschijnen.
     
  8. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Klinkt leuk, ik hou er wel van als je dingen in het geheim moet kiezen. Beetje spanning :)
    En custom dice zijn altijd cool hahaha! Ziet er wel tof uit.

    Ik heb ook niet geheel stilgezeten deze zomer tussen de bbq's door.
    Nieuw gespeeld:
    - blood bowl team manager, leuke card game
    - Alchemist, dat spel met die App. Erg cool! Ik denk wel dat de replay waarde wat minder is, na een aantal keer zul je het wel gezien hebben, maar ook zonder de nifty app om is het een gaaf deductie spel.

    Ook gespeeld:
    - lord of the rings card game
    - star wars card game
    - eldritch horror
    - imperial settlers
    - cards against humanity (oh zo heerlijk)

    Oh, en ik zit te dubben op deze kickstarter!!
    https://www.kickstarter.com/projects/1350948450/gloomhaven
     
  9. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Twee weken terug tijdens een weekendje weg "Ticket To Ride" gespeeld met vrienden..
    Erg leuk bordspel moet ik zeggen. :thumbs:
     
  10. Obscure Thing

    Obscure Thing Active Member

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    142
    Dixit is wel mijn favoriete bordspel geworden tijdens de enkele keren dat ik het gespeeld heb.
     
  11. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
  12. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Heb sinds deze week zelf een exemplaar van Mysterium (uit de spellenbeurs in Essen). Echt leuk :)
     
    HanTheMan vindt dit leuk.
  13. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Zou die zeker een keer willen spelen :)
     
  14. Zumpelvelder

    Zumpelvelder Active Member

    Berichten:
    1.689
    Leuk Bevonden:
    618
    Ga me binnenkort denk ik weer eens richten op puzzels.. 1500 tot 2000 stukjes. Mag dat ook gezien worden als een 'bordspel'?? :p
     
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Iemand tips voor een leuk co-op spel dat ook met 2 spelers gedaan kan worden? Bij voorkeur verkrijgbaar bij bol.com aangezien ik daar nog een kadokaart van heb liggen:+
     
  16. HanTheMan

    HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.536
    Leuk Bevonden:
    74
    Misschien pandemie of legendes van andor

    Net de app voor dead of winter gedownload lijkt me een gave toevoeging!
     
  17. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Mocht je nog niks hebben gevonden; ik heb gisteren Flash point gespeeld, co-op die ook erg goed met twee spelers kan (evt 2 karakters per speler). Ontzettend leuk. Linkje: http://www.bol.com/nl/p/flash-point-bordspel/1004004013185024/
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    We hebben pandemic gekocht en wat een geweldig spel is dat! We hebben het nu een keer of 6 gedaan, ook met anderen die het nog nooit gedaan hebben en die waren net als wij binnen 5 minuten al helemaal hooked!

    Overigens vorige week ook Dominion gedaan, ook een erg leuk spel!
     
    captain vimes en Killamonkey vinden dit leuk.
  19. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Score na de kerstcadeau's:
    Mage Knight (best ingewikkeld maar oh zo vet), codenames (kick-ass party game) en mijn eigen versie van Flash point (leuke co-op).
    Not bad :)
     
  20. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Een paar weken geleden hebben we weer een nieuw spel ontdekt, Letter from White chapel. Wat een super tof en spannend spel. Het is erg ingewikkeld in het begin en met de spelregels kom je er absoluut niet achter wat je eigenlijk moet doen, maar gelukkig zijn er genoeg filmpjes op YouTube te vinden. Je speelt met z'n 5en samen tegen 1 persoon. Deze persoon is Jack de Ripper en pleegt aan het begin van de ronde een moord, waarna hij in zijn schuilplaats moet komen zonder gepakt te worden door 1 van de 5 rechercheurs. De schuilplaats is onbekend voor de rechercheurs en ook waar Jack precies is weten ze niet. Maar door middel van aanwijzingen kun je achter de route komen die hij neemt.

    Het spel heeft 4 rondes en wij waren met 2 rondes al een uur of 2 bezig. Het is echt een super tof spel, maar duurt wel erg lang!
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina