1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bordspellen - gezelschapsspelen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Enygm, 14 mrt 2004.

  1. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Nee weinig ervaring met zwaardere spellen. Twijfel tussen kwakzalvers en concordia van de spellen die jullie voorstellen.
     
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Haha gast Concordia is ook te zwaar. Om maar te zwijgen van Fields of Arle. Dat raad je enkel aan bij doorgewinterde gamers.

    Kwakzalver is echt een mega hit. Spel van het jaar en iedereen die het hier speelt heeft hem inmiddels ook gekocht.


    Je mag wel keertje met je chick hier komen spelen :')
     
  3. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.303
    Is Concordia zwaar? Ok ja dat weet ik dus niet. Blijkbaar Kwakzalvers dus maar dan.

    Gezellig, volgende keer dat we in Amsterdam zijn, bel ik je.
     
  4. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Nouja wat is zwaar. Ik heb gemerkt dat ik games die boven de 3.0 scoren op BGG echt moeilijk aan de man breng bij niet gamers.

    Als je Kwakzalvers koopt en niet tof vind betaal ik eventuele retourkosten. Die shit is aan.



    Oja kent er iemand Reef? Die heb ik van de week gekocht op iBood voor 20 euro haha.
     
    Laatst bewerkt: 19 dec 2020
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Als je push your luck net als bij Black Jack leuk vindt is Kwakzalvers een hele goede keuze.
    Kwalzalvers heeft wel meer regels dan Concordia maar is minder zwaar in keuzes en mogelijkheden.

    Concordia is simpeler in regels. Je hebt een stuk of 9 verschillende kaarten. Elke ronde speel je een kaart en leg je af. Met 1 van die kaarten mag je alle eerder gespeelde kaarten op hand nemen.
    Concordia heeft wel lastigere keuzes. Wat zwaarte is Concordia niet moeilijker dan Catan.
    Friesche Velden ofwel Fields of Arle is wel veel zwaarder.

    Zou niet alleen naar jezelf kijken maar ook medespelers. Zelf vaker de fout gemaakt iets te kopen wat ik zelf geweldig vind maar mijn vrienden waar ik mee speel niet. Dan blijft het maar in de kast staan en je aanstaren.

    Kijk anders van beide een review.



     
    Tyrant en Taab vinden dit leuk.
  6. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Van het weekend De Zoektocht naar El Dorado gespeeld, leuk spel!
    Niet heel zwaar, maar wel uitdagend genoeg om leuk te houden. Mede door de verschillende speelvelden die je neer kan leggen.

    Hadden jullie nog bordspellen onder de kerstoom liggen?
     
  7. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    TTR, Decrypto en Reef!
     
  8. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Sagrada
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  9. FinalBob

    FinalBob Active Member

    Berichten:
    1.454
    Leuk Bevonden:
    858
    Iemand ervaring met Wingspan? Twijfel om hem te kopen. Ziet er best leuk uit. Ben benieuwd of het ook echt leuk is met twee. En of het voor wat langer leuk is dan een paar keer.
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Ik heb hem op Steam gekocht! Dan kun je even proberen (ik ben daar behoorlijk verslaafd aan geraakt haha). Sowieso ook leuk met 2!
    Toevallig heeft mn zus hem gekocht voor Kerst, dus moet daar maar eens proberen.
     
    BigSyke, FinalBob en Hoosie vinden dit leuk.
  11. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Mensen die ik ken die het spel leuk vinden spelen het heel vaak. Zeker veel replay value in. Zelf vond ik dat je te afhankelijk bent van de kaarten die je trekt maar ik ben de uitzondering.
     
    FinalBob vindt dit leuk.
  12. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Als je het vaker speelt zijn er eigenlijk zoveel verschillende engines die werken dat je altijd naar de kaarten moet spelen.
    Eigenlijk is dan alleen die Raaf wel overpowered.

    [​IMG]

    Sinds Corona wel beetje begonnen aan zowaar iets wat een collectie kan worden!
     
    Laatst bewerkt: 29 dec 2020
    Hoosie, Romanista, Burt Macklin en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Zeker al een collectie
     
  14. Burt Macklin

    Burt Macklin Formerly Known As

    Berichten:
    2.990
    Leuk Bevonden:
    911
    Ik mis Monopoly?
    Maar leuke verzameling so far!
     
    Tyrant vindt dit leuk.
  15. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Daar mis je niks aan.
     
  16. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    964
    Leuk Bevonden:
    8.739
    Aanvullen met Pandemic?
     
  17. Weggooi32

    Weggooi32 Active Member

    Berichten:
    2.391
    Leuk Bevonden:
    60
    Laatst voor tweede keer descent gespeeld en dit is by far mijn favo game geworden. Als je altijd al een soort dungeons and dragons hebt willen proberen, maar niet wist waar je moest beginnen, dan is dit het perfecte instapniveau!
     
  18. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Gloomhaven kan ik je dan ook echt aanraden. Zul je ook fantastisch vinden.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.000
    Leuk Bevonden:
    9.557
    Wat is trouwens de beste app voor BGG op Android? Ga beetje bijhouden wat we spelen en wat de highscores zijn enzo haha, en de collectie tracken. Ben een beetje een sucker voor dat soort data shit. Gebruik jij daar iets voor @BigSyke?
     
  20. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Geen idee. Ik kijk meestal via de BGG site om forum te checken als ik verduidelijking wil van de regelsnof een player aid zoek. Maar gebruik geen app en hou geen stats of punten bij. Ken wel mensen van de plaatselijke spellenclub die het gebruiken maar die zie ik vanwege Corona voorlopig niet.
     

Deel Deze Pagina