Slecht? Dat is zacht uitgedrukt!!!
Goed, ik overdrijf het natuurlijk gigantisch. Mijn werkelijke gedachtengang is als volgt;
Waarom moet Fred Durst dat nummer nu opnemen en het van zijn ruige randjes ontdoen? Ik vind het origineel een redelijk goed nummer. De zanger van het origineel legt in mijn oren hele mooie nadrukken op bepaalde woorden om het gevoel dat de plaat uit wil drukken te benadrukken. Het album Who's next, waar dit nummer op staat, is een klassieker, althans zo wordt het gezien door veel rockliefhebbers. Doordat ik zo gehecht ben geraakt aan het origineel klinkt de versie van fred durst gewoon verkeerd omdat hij er elementen ingooit die het nummer veranderen van een power ballad in een zoetsappig vehicel. Vooral zijn voicebox past in mijn ogen niet bij dit nummer.
Het is vergelijkbaar met het coveren van een nummer als Strawberry fields, het in house versie uitbrengen van de Matheus Passion of het coveren van stairway to heaven zonder de prachtige opbouw te behouden. Het klopt gewoon niet.
Natuurlijk staat het hem vrij om het nummer te coveren.
En Sostic, liedjes slecht noemen is per definitie subjectief. Dat zegt niks over muziekkenis. En is het kennis van muziek als medium? Of doel je op muzikale kennis?
Laatst bewerkt door een moderator: 19 dec 2003