1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

BOYCOT Limp Bizzkit en negeer Fred Durst

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door TheWalrus, 14 dec 2003.

  1. gaizka

    gaizka Ajax Kampioenen !!!

    Berichten:
    1.648
    Leuk Bevonden:
    10
    ja, gaat idd erg slecht met de muziek tegenewoordig, er wordt alleen nog maar k*t muziek gemaakt

    gelukkig hebben we coldplay nog...
     
  2. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Oasis is wél een goede band. De beatles worden schroomelijk overschat, met name op textueel gebied. Begrijp me niet verkeerd oasis is niet beter dan de beatles, maar de beatles zijn ook niet zoveel beter dan oasis. Commercieel veel beter, dat wel, maar artistiek? Ik twijfel walrus, ik twijfel.
     
  3. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dat zou ik niet te hard zeggen blox. De melodieën van the Beatles zijn een stuk complexer (strawbbery fields bijvoorbeeld), en vooral hun briljante gebruik van akkoorden (in hun latere periode, maar ook een yesterday, die je jazzterday zou kunnen nomen) en wisseling van toonsoorten maken dat The Beatles technisch betere muziek maken dan oasis. Dat wil nog niet zeggen dat de muziek ook mooier is, maar goed dat is het naar mijn mening wel.

    Oasis vind ik niet verkeerd, best wel goed zelfs. Nummers als Wonderwall en Dont look back in anger zijn nu zelfs al klassiekers.

    Een band die hele knappe muziek maakte is The Beach Boys, maar ik hou er niet zo van. Afgezien van nummers als God Only Knows, en Good Vibrations en Surfs Up, zijn de jazzy akkoorden en de lastige melodieen niet functioneel en ik vind ze soms zelfs tenenkrommend.

    Beatlesteksten zijn helemaal niet zo goed als je het mij vraagt. John Lennon werd op het eind van zijn beatles periode pas een goed dichter (I am the Walrus, Day in the life, Acreoss teh universe) en later Working Class Hero.
     
  4. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig, dan zijn het daar over eens.
    Technisch zullen de beatles best goed zijn, maar de beatles zijn en worden net zoals de commerciele artiesten van nu, gehyped bij het leven. Dan denk ik, tja, het blijven popliedjes die erg op de massa zijn gericht. (niet allemaal, maar wel veel)
     
  5. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Nou, verschil met The Beatles en huidige bands is dat the beatles gewoon goede muziek maakten, en dit allemaal zelf schreven. De nummers uit de latere Beatles periode (vanaf Revolver, 1965) zijn stuk voor stuk voorzien van composities die weinig commercieel zijn en zelfs nu nog prograsseief klinken. De periode daarvoor was een stuk minder, met de echte beatmuziek. De jaren daarna kwamen albums als Sergeant peppers en Abbey Road, met allemaal heel onconventionle nummers, die verrassend waren en nog steeds invloed hebben op veel artiesten.

    Artiesten als Noel Gallagher en Robbie Williams jatten hun arregementen rechtstreeks uit de George Martin doos.

    Een voorbeeld van cormmerciele muziek zijn dan toch wel the Monkees. muziek geschereven door aparte liedschrijvers met als doel veel geld verdienen. Zo zijn veel hedendaagse succesvolle bands jammer genoeg ook opgezet.
     
  6. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, ok, ok. :) de beatles zijn goed. (maar toch enigszins overschat daar blijf ik bij, die mytische proporties irriteren mij.)
     
  7. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Overschat zijn ze wel, ik vind ze enerzijds heel goed, anderzijds zijn ze ook maar een gewoon redelijk spelende band. Ze hebben ook geluk gehad. Wel hebben ze een zekere Mozart factor, veel goede meoodieeen (maar ook een hoop rotzooi!).

    Ik heb ooit artiekelen gelezen met analyse's van de muziek en inderdaad het mythologische is overdreven. John Lennons onconventionele akkoordenschema's liggen in mijn ogen niet aan zijn briljante ideeen maar gewoonweg bij het negeren van bepaalde muzikale wetmatigheden.
     
  8. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik erger me met name aan hun teksten; 'Al you need is love' dan denk ik, tjonge is dit de grootste band ooit? Toegegeven teksten zijn geen wezelijk onderdeel van muziek, maar als je ze gebruikt, gebruik ze dan goed.
     
  9. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    All you need is love is in een half uurtje door John in elkaar geknutseld. Kinderlijk simpel, met een toepasselijke tekst voor de toenmalige wereldwijde televisie uitzending. Vreemd genoeg spreken dergelijke tekseten mensen wel aan. Liedjes als Acroos The Universe en Happiness Is A Warm gun zijn niet de nummers die zijn blijven hangen bij het grote publiek terwijl ze tekstueel en muzikaal veel opmerkelijker zijn. En dan heb je de draak Let It Be, die waarschijnlijk het populairste Beatlesnummer is, voorzien van slechte tekst en muziek maar wel meezingbaar. Over OblaDi Oblada maar te zwijgen......
     
  10. Blox

    Blox 老外

    Berichten:
    9
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, de massa wil nu eenmaal simpele teksten. (en vaak ook simpele muziek trouwens) Dat zie je ook aan de liedjes van nu (die in de top 40 staan). Het hangt van de clichés aan elkaar.
     

Deel Deze Pagina