Breakdance Thread

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door XboxRulez4ever!, 4 okt 2003.

1. XboxRulez4ever!

XboxRulez4ever! XBW Luizak

Leuk Bevonden:
    1
    w00t vollop bizarre clips zijn dat gek:eek: ik heb net ff een finale gezien, egt mooi gewoon gek. wou dat ik ook zo goed werd.

2. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    jajaja style2ouf is ook vette site.

ff tip voor beginners:
    zoek gewoon les, bij de ietwat grotere steden is er vast wel EEN lesgroepje ofsow. hiero in Gorinchem komen nu elke week 2 kerels uit roffa ons lesgeven. En die les kan je echt wel gebruiken, hoever je ook bent.

en nog iets: voor heel veel moves heb je een makkelijkere basismove nodig.

de moves die je echt MOET kunnen zijn:
    toprock
    sixstep
    turtle
    backspin
    babyfreeze
    handstand

mwa k realiseer me nu pas dat dit veel van jullie niks zegt. Zoek gewoon les of kijk op die sites.

@xboxrulez: ik break op maandag avond in zo'n buurthuis, dan zijn er trainers, voor de rest van de week trainen we ook op school in de gymzaal. alleen gaat dat nu weer verminderen omdat ze nu weer binnen gaan gymen. maar als het mooi weer is gaan we gewoon buiten, waar het maar kan.

3. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    toprock ken ik aardig ,sixstep ook en handstand ook wel een beettje. maar ik ga ook les nemen, maar ik wil eerst de basis een beetje beter beheersen, en daarna ga ik op les 2avonden per week. (ben vooral nu bezig op me armen beetje te trainen, veel pushups enz) ( en proberen handstand pushups te doen tegen de muur :eek: )

4. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    uhu ja opdrukken in handstand is ook goeie oefening.
    mja laatste wat ik nog wil zeggen is dat breakdance nog steeds breakDANCE is. dansen is dus meer dan belangrijk. battles win je niet zonder te dansen. anders kan je net zogoed gaan turnen.

En het is best moeilijk om je eigen dans sjit te verzinnen, maar tjek gewoon hoe mensen in videoclips dansen enzo. Er is wel een basis step, maar die kan ik hier niet voordoen:D

mwa laat ik dan ook gelijk maar zeggen dat de grootste wet in breaken is, dat je niet mag biten. dat wilt zeggen: zelfverzonnen moves jatten van anderen.

ok dat was dat, peace out

5. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    k doe meestal beetje een mix tussen toprock,uprock en een paar bubbling passies. bubbling dansen deed ik hiervoor heel veel en was daar best goed in, dus de moves met me voeten ken ik ook best wel goed, alleen derest nog goed kennen :mad: goed sixstep,swipe enz is bes wel moeilijk, maar het ziet er wel al aardig uit nu.

owja en zelfverzonnen pasjes/moves jatten is zeker niet cool. maar ik doe sommige dingen wel proberen die ik in fimpies zie.maar dan gewoon iets anders(het zelfde krijg ik ze toch niet ;);) )

6. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    heb ook dat filpmje van how to breakdance gedownload....en een beetje proberen te doen.....maar, man...das moeilijk, joh.....zoals hij t voordoet denk je van "mwah......gaat wel" maar das echt niet te doen, joh

heb nu zere knie, zere elleboog, en zere reet...:mad:

en die handspin is klote, joh.....ik kan echt niet alleen op mn elleboog leunen....:eek:

7. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    ow ik denk dan niet dat jij de eerste episode van die serie heb gedown met welke trick begint hij? een swipe toch als het goed is? jah aan het begin had ik ook altijd spierpijn, nu alleen meestal mijn polsen maar is al heeeeel veel minder als aan het begin.
    gewoon blijven proberen.

8. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    jo goldfish voordat jij op les ging kon je toen aleen move? en hoelang deed jij er over om een goede sixstep te kunnen? mijn six step is wel ok,maar vind hem niet goed genoeg, en om er een 3-step van te maken, daar ben ik nog lang niet goed genoeg voor. en zon training waar bestaad die bij jullie uit, wat moet je doen en hoelang duurt een les?

laterossie

9. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    voordat ik op les ging kon ik echt helemaal niks. echt niks dus:D
    ennu ik heb denk ik 2 weken over mijn basis sixstep gedaan, maar je verzint steeds weer nieuwe variaties, dus de sixstep die ik nu doe is van toen tot nu.

dat 3 step verhaal heb ik nooit begrepen, en ik heb ook niet echt de behoefte dat te leren:)

en een les bij ons duurt anderhalf uur, eerste 20 min. warm up (rekken, strekken, opdrukken, situps, op handen lopen) daarna ga je gewoon je moves trainen en daar krijg je dan hulp bij. althans, op mijn niveau dan, want als je net begint, krijg je les volgens een vast schema'tje om het zo maar ff te noemen.

btw: voeg me anders toe op msn; funky_floyd@hotmail.com

Laatst bewerkt: 10 okt 2003
  10. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    yo zijn er hir ook mensen die betje duidelijk kennen vertellen hoe je een handstand nou goed in blans blijft, egt telekens van ik om gewoon niet leuk meer is dat

thnx (cause we 're bboy's for life ;) )

11. Goldfish

Goldfish is een kutnaam

Leuk Bevonden:
    0
    jah handstand is best een klote ding. om em echt lang te houden dan he. ik ben er echt al superlang mee bezig en ik kan em nog steeds niet echt superlang houden.

maar ik heb wel wat tips:

-oefen eerst tegen de muur. als je dan staat, duw je jezelf een klein beetje van de muur af. gewoon proberen niet meer tegen de muur aan te staan.

-probeer ook te lopen op je handen. Dat vind ik makkelijker dan gewoon staan, gewoon zorgen dat je bijna naar voren valt en dan zet je je hand en sta je weer goed. en dat doe je dan elke keer weer.

Als je toch niet blijft staan, kan je weleens last hebben van te soepele heupen (had ik ook) maar ook dat kan je weer wegtrainen door situps, maar dan omgekeerd te doen. dus inplaats van op je rug ga je op je buik liggen en dan met je bovenlichaam omhoog.

het is wel handig als iemand of iets je voeten tegen de grond houd:D

-elke dag trainen:D

12. the Outblast

the Outblast hoi

Leuk Bevonden:
    0
    geen idee hoe t heet maar t zit zo

stap 1: ga op de grond zitten, draai dan om naar push-op positie, en draai dan door naar zittend

stap 2: doe t zelfde als stap 1, maar draai nu in 1 keer door

stap 3: doe stap 1 en 2 met een ingetrokken rechterbeen

stap 4: ga zitten, draai om naar push-up positie, en doe een soort handstand

stap 5: doe de truuk!!!

nou...dat lukt me ook al niet.....maar goed, daar raak je niet van gewond....

maar ik kom niet goed neer bij de valdez8)

13. bass

bass bass ...®

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt breakdance egt GRUWELIJk.....

ben alleen vrij mager dus egt sterk zal ik ook wel nooit worden daarom ben ik nooit op breakdance gegaan... wel balen is dat..

Maar hoe heet die stijl dan die Justin timberlake hanteert... Want dat is ook egt vet

anders moeten jullie zjjn optreden op de soul train awards ff downlaoden bij kazaa daar zit zo'n vet stuk in....

14. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    jah weet het , justin heet egt een vette style, mix tussen michael jakcon en usher beetje. egt uber goaf gewoon om naar te kijken , ik ken ok ongeveel de helft van de pasjes van like i love you:eek:, egt zovaak gezien die clip(opnemen en telkens overnieuw afspelen)

maar ik ben 16 en ben pas ongeveer een maand bezig met breakdance, en het gaat niet egt om dat je veel kracht heb, want dee kracht die je nodig heb, krijg je pas door bepaalde moves telken en telkens overnieuw te doen, dus train je gewoon precies de spieren die je voor die move nodig hebt, easy is that( maar het is wel verrekte moeilijk allemaal:eek:)

15. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    nou hier is dus egt al heeeeel lang niet meer gereageerd op dit topic maar ik zelf ben egt nog steeds heel veel aan het dansen maar ik doe nu niet meer echt breakdancen ik ben egt helemaal over gestapt naar het poppen & locken etc ik vind dit egt veel gaofer en ik bne ook al vrij goed geworden al zeg ik het zelf, zijn er ook nog meer mensen die nog steeds dansen? misschien kunnen we een keer een video battle houden:p

16. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9
    he vraagje hoe heet die beweging met die golf doro je armen enz. Dat vond ik altijd de gaafste beweging als mensen dat goed kunnen :)

Persoonlijk kan ik het totaal niet maar ik ga eens dat filmpie downloaden kijken en misschien wat oefenen. Toch eigenlijk wel grappig: Ik doe aan graffiti, ik beatbox en wil gaan leren breakdancen....en dat voor een hardcore liefhebber :D

17. XboxRulez4ever!

Leuk Bevonden:
    1
    _O_ uhhhm misschien gewoon een armwave? , maar je ken op heel veel verschillende manieren doen bijv: poppen = stukje voor stukje( dus niet vloeiend) liquide = helelmaal in 1 vloeiende beweging strobe/shocken = in heel klijne stukjes achter elkaar dat het bijna vloeibaar lijkt, maar toch ook weer niet... misschien ken ik anders wel een filmpje maken hoe het moet:9

18. JAGUAR

JAGUAR xbox

Leuk Bevonden:
    0
    waar halen jullie je danspasjes(klinkt gaar, maar je weet wat ik bedoel) vandaan? Ik kijk wel eens naar clips(usher en Justin Timberlake, maar vind het moeilijk om na te doen.
    Is er niet een Site of een Film waar ze dat soort dansen de basis voordoen/aanleren?
    En wat is poppen & locken? is dat die pasjes met je voeten die je mensen tegen woordig veel ziet doen?

19. TheFlood

TheFlood Active Member

Leuk Bevonden:
    9

haha nou zijn de posts wel een half jaar geleden gemaakt maar toch...als je nog zin hebt om dat filmpje te maken. Zeeeeeeeeer graag!

20. Majin

Majin Bye bye~~

Leuk Bevonden:
    0

Deel Deze Pagina