Ik had al zo'n vermoeden toen ik 'm schreef, dat er iets niet aan die zin klopte. Bedankt Saaur Ik bedoelde dus "...de Nederlandse taal is aan 't verloederen"...
[zeik-modus] Het zou moeten zijn: Dat bedoel ik dus; de Nederlandse taal verloedert... ; geeft uitleg op voorgaande zin [/zeik-modus]
Ik weet het, mijn broer doet precies hetzelfde, hij krijgt vaak minpunten door het rare taalgebruik, en dat voor een jongen van 18.. Ik merk het zeker, en mijn leraren ook. Maar goed, het hele onderwijs verzwakt, dus.. En ja, dat voorbeeld wat in het begin gegeven is is inderdaad erg zorgelijk. Maar ja, het engels wordt wel steeds toegankelijker voor Nederlanders de laatste jaren (dit overweegt de nadelen natuurlijk niet). Ik zeg niet dat ik goed in spelling ben ofzo, maar ik doe er de moeite wel voor, en ik ben nog slim genoeg om voor een sollicitatie of voor school, of voor andere mensen waarvan ik weet dat zij niet Breezah kunnen praten, eventjes na te denken over wat ik precies typ en er toch wel even spellingscontrole overgooi..
Maar weetje wat ik zo dom vind, dat mensen zo gaan praten: Heeejzzz, alles goewd? Ik bedoel, "goewd", het is niet eens een afkorting..., was het een afkorting dan had ik het wel begrepen. Wacht even, ik ga ff op msn kijken wat mensen allemaal zeggen. *bla bla geklets* Meisje: "maar kan ik zow nog bellen?" Ergens anders: "jah owkeej" Whaa, die "w" komt overal terug. Ik ga hem ook maar gebruiwken, het is hiwp! Achja... Zolang ze zelf maar niet doorhebben dat het nergens op slaat.
Haha, ik gebruik zelf ooWk vaaWk die 'W', ik weet niet hoe 't komt... Maarja. Dit gaat duidelijk een beetje de kant van offtopic op, laten we maar weer ontopic gaan.
Ik woon in Nederland dus dan mag je wel verwachten dat je die taal een beetje beheerst. Dat opstel is echt ziek... Tijdens proefwerken heb ik daarentegen ook wel eens drang om afkortingen te gebruiken als iig, zowiezo, oid.. WeSt SiDe!!!11111
leuk dat je mij effe als vb neemt. maar ik wij effe kwijt dat we behalve breezah ook wel veel andere woorden gebruiken, by pata's, shoaba's osso, scotu, wagi, etc
Das straattaal . Gewoon op straat met je vrienden, maar niet tegen docenten enzo . Tis btw shuba's, niet shoaba's .
ja ok ,ik begrijp dat taal op Forums nogal "vrij" is ,maar ik heb toen op een site dat complete verhaal gelezen.En Sjeees dat was wel heel verdomde erg.Nu ok,Internet taal dat kan ik begrijpen..............maar als je dat las dan weer je wel hoe erg die meid er aan toe was.
het gaat inderdaad niet specifiek om het woord BrEeZaH, meer om de ''BrEeZaH-cultuur'', meisjes van 15/16 jaar die Breezers drinken en niet meer fatsoenlijk Nederlands meer kunnen typen.
Ik wou het net vragen.... ben ook wel erg benieuwd, kijken of ik er nog een beetje wijs uit kan worden. Ik ben zelf ook een grote miereneuker wat spelling betreft, en kan mij dan ook heel erg ergeren aan verkeerde spellingswijzen. Wat mij opvalt is dat er hier zoveel werkwoorden verkeerd worden vervoegd. Wat jij al als voorbeeld aangaf, Jeruzame: "ik vindt", dat zijn gewoon grove fouten. Ik vind het een trieste zaak dat de Nederlandse taal zo verpaupert... ik vrees voor het ergste als al die BreEzAh-sletjes van nu zich over een aantal jaar in het bedrijfsleven gaan begeven.
het zijn vooral de meisjes die 13 zijn en hoger die in een identiteitscrisis zitten . en die weten dan ook duidelijk nog neit wat ze willen. nummerst schrijven is ook "hip" H01 H03 6447 H37, M37 M1J 6447 H37 G038 H005ZZZZZ zoiets