1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bromfiets certificaat

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door VanGoghNL, 15 feb 2006.

  1. mars15

    mars15 Guest

    boekhandel
     
  2. Borix

    Borix Active Member

    Berichten:
    1.770
    Leuk Bevonden:
    1
    je moet ook ff op CBR.nl kijken, daar kun je ook voor 10 vragen testen. zitten ook actuele vragen tussen die terug komen in het examen.
     
  3. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    anwb laat me niet lachen, ga aub even cbr bellen en vraag alles na over je leeftijd hoe oud je voor wat moet zijn, je krijgt te horen dat je 18 moet zijn. en rijlessen kan op je 17de ja op eigen terein of in een simulator
     
  4. polmannetje

    polmannetje Active Member

    Berichten:
    946
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb het over de theorie ja..
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  5. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    ja een cursus kan je doen, maar je komt het examen lokaal niet van cbr als je geen 18 bent, als je me niet geloof vind het best maar ga maar navragen of probeer het uit

    edit: een cursus kan overigens ook doen als je 3 bent ja, examen niet
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  6. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    De theorie stelt in de daat niks voor was best wel makkelijk. Maar ik vond gewoon dat er zo weinig slaagde 15 van de 50 is toch niks.
    Wat ik ook vreemd vind is dat je voor een fiets met electro hulp motor ook een certificaat nodig hebt.
     
  7. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    dat vind ik ook vreemd. ja er zakken mensen veel omdat ze teveel na denken bij de vragen, het zijn geen na denk vragen maar goed-naar-de-vraag-kijken vragen:p
     
  8. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Kerel, een vriend van mij heeft zijn theorie examen met 17 gehaald. Je moet het el speciaal aanvragen maar het kan dus wel
     
  9. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga ook een scooter kopen, maar ik snap er niks van al die dingen over het CBR enzo.

    Ik moet nog een bromcertificaat halen, moet ik dan eerst een theorieboek lenen van de bieb? en zijn al die theorieboeken hetzelfde? Dus ik moet nu eerst zo'n boek lenen en goed leren en dan naar het CBR gaan voor het examen? please leg me ff alles uit:p
     
  10. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.743
    Leuk Bevonden:
    1.942
    Om met een scooter te mogen rijden heb je een certificaat nodig wat je bij het CBR kunt halen. Je krijgt 50 vragen waar van je er 6(?) fout mag hebben. Je bent dus in priciepe niet verplicht om rijlessen of theorielessen te volgen. Het is je wel aan te raden om voor de tijd goed te leren middels theorieboeken (bijv. uit de bied), cd-roms of het internet omdat je anders het sowieso niet haalt.

    Kijk anders even op www.cbr.nl
     
  11. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    even ge-copied

    theorie-examen

    Voordat je praktijkexamen kunt doen, moet je geslaagd zijn voor het theorie-examen. Als je daarvoor slaagt ontvang je een theoriecertificaat.

    Dat certificaat overhandig je bij het begin van het praktijkexamen, samen met enkele andere documenten.

    Je mag alleen theorie-examen doen als je achttien jaar of ouder bent.

    bron:www.cbr.nl

    er staat niks over speciale aanvragen, echt reinste onzin dus, ik heb namelijk zelf hier ook dingen over gevraagd aangezien ik ook mijn theorie wou halen op me 17de.

    dus ik weet niet wanneer die vriend van jou dat gehaald heeft maar het zal een uitzondering zijn achter de rug om 20 jaar geleden ofzo
     
  12. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Wat dacht je van 3 maanden geleden;) Het kan toch echt wel.. misschien dat het niet op de site staat, maar het is zeker mogelijk. En het is ondertussen 3 tegen 1.. Dus tja.
    Ik zal zelf ook eens gaan zoeken op de site van het cbr;)
     
  13. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik heb vanmorgen theorie gedaan, ook daar werd iedereen onder de 18 verzocht de zaal te verlaten.
     
  14. Emo-Kid

    Emo-Kid Guitar-Kid

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    0
    kom aub met bronnen. want ik zie alleen iemand die iets schrijft, iets zeggen kan dus makkelijk zijn ( ik zeg niet dat je liegt maar het klinkt erg onwerkelijk)

    net zoals slurpgeit ook al zei. iedereen die geen 18 is wordt verzocht de zaal te verlaten. zou toch te bizar zijn als er 1 mag blijven zitten die 17 is.

    en stel er is zo'n regel, dan moet je dus met een hele goede reden komen dat je eerder theorie mag doen. wat voor reden kan dat nou zijn?
     
    Laatst bewerkt: 16 feb 2006
  15. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Tja ik weet niet precies onder welke voorwaarden, maar die vriend van mij die moest voor zijn werk een rijbewijs hebben, dus heeft een weekcursus gedaan. Hij had in die week geen tijd om zijn theorie te halen, dus mocht hij die al halen toen hij nog 17 was. Hij begon gelijk op zijn verjaardag, en 8 dagen later mocht hij afrijden.
     
  16. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    ik weet zeker dat het vroeger wel mocht... omdat ik ook mensen ken die dat hebben gedaan. maar kan het niet aantonen. Ik zou ook niet raar op kijken als het tegenwoordig niet meer mag.:confused: Ik had het voor dat ik begon met mij practijklessen zo'n 1.5 jaar gelede ook met rijschool overgehad. en die raade mij het af. Dus ik zou denke dat het wel zou moete kunnen....

    het wordt meestal ook niet aangeraden omdat je nooit weet hoelang je over je practijk gaat doen ;)... maar dat is jouw eigen gok ;)


    Maar ff over leren:

    Gewoon theorie boek een keer GOED doorlezen.
    en daarnaast heb je nog zo'n boek van 999-exame vragen (ofzoiets;))... als je daar gewoon meredeel van maakt dan moet het lukken
     
    Laatst bewerkt: 17 feb 2006
  17. Ferraghini

    Ferraghini Fuck 360, buy a PS3!

    Berichten:
    208
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoelang heb jij geleerd? ik heb nu 1 theorieboek 1x goed doorgelezen. En de 10 gratis examenvragen online maak ik foutloos.
     
  18. VanGoghNL

    VanGoghNL Xbox 4 life

    Berichten:
    994
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zo'n beetje een week van tevoren iedere avond een uurtje. op zich is het niet zo moeilijk je moet gewoon goed kijken welke borden er op het plaatje zijn en goed leren. en dan is het een makkie.
     
  19. n.e.r.d

    n.e.r.d pharrel williams

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    1
    wat is waren dan jullie moeilijkste vragen?
    want ik kreeg heel veel strikvragen en dingen die ik persoonlijk niet helemaal duidelijk vond.
    je reed tussen hoge struiken en je nadert stoplichten en heel klein beetje zie je in de verte wat flats. hoe hard mag je dan.
    moet je eerst gokken of het in de bebouwde kom is of erbuiten. en ten 2de moet je gokken wat een gepaste snelheid is voor het naderen van een stoplicht. ik heb het boekje van veka-best erop na gezocht maar er staat gewoon GEPASTE snelheid. dus tjah wat is reeeel.
    door dat soort vragen zak je gewoon
    en het is egt niet dat je beter kan rijden op je brommer als je die vraag wel goed hebt gegokt.
     
  20. 4pk

    4pk Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 30 sep 2013

Deel Deze Pagina