1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bromfietsexamen vraagje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Biscuitje, 3 mrt 2004.

  1. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Hoi, morgen ga ik op voor m'n bromfietscertificaat. Alles gaat perfect, behalve 1 vraag op een vage cd-rom (Zebra).
    Het gaat om de volgende:
    [​IMG]
    Klopt dit wel? Kan iemand me uitleggen waarom die trekker niet ook moet wachten voor die auto?

    Alvast bedankt voor het antwoord, hopelijk krijg ik het nog op tijd:)

    Het goede antwoord is hier dus (volgens de cd-rom): Trekker, bromfiets, auto...

    edit: Als de thread gesloten wordt (welke reden dan ook), PM me ff aub.
     
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2004
  2. MieZ

    MieZ Avaholic

    Berichten:
    638
    Leuk Bevonden:
    8
    tuurlijk klopt het...
    die auto komt danwel voor die trekker van rechts, maar de auto moet jou voorrang geven. aangezien jij voorrang moet geven aan die trekker moet de auto wachten totdat de trekker en jij doorgereden zijn. dit geldt alleen niet als ik in die auto zit, want dan wachten jullie maar lekker op mij ;)

    /edit: succes trouwens
     
  3. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Tractor komt van rechts voor bromfiets, rechts heeft voorrang op gelijkwaardige kruispunt.

    Daarna de bromfiets omdat deze rechtdoor moet. Rechtdoor gaat voor afdraaien van iemand in tegengestelde richting of links. Het is namelijk nogmaals een gelijkwaardige kruising.

    Dan blijft uiteraard nog de auto over, dus die gaat als 3e.
     
  4. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja, zo kun je eeuwig doorredeneren. De regels komen hier in de knel. Wat gaat dan voor wat?
    Dit gaat eeuwig door. Bromfiets moet voorrang geven aan de trekker (rechts), trekker aan auto (rechts), auto aan bromfiets (rechtdoor op dezelfde weg), bromfiets aan trekker, trekker aan auto, auto aan bromfiets... etcetc.
     
  5. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Denk bij toets morgen rustig en logisch na en dan haal je het. Ik spreek uit ervaring van ruim 4,5 jaar terug O-)
     
  6. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Thanks, maar heb je ook antwoord op m'n 2e post? :cool:
     
  7. MasterChief_007

    MasterChief_007 Hellas Power ^_^

    Berichten:
    1.825
    Leuk Bevonden:
    6
    Dat ben ik inmiddels weer vergeten 8) . Zoals je weet rij ik tegenwoordig alleen maar auto, zijn weer andere regels... (heb trouwens binnen korte termijn nieuwe auto Biscuit _O_ O-) )
     
  8. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Lol, dan heb ik hier niet zo veel aan gehad aangezien jullie herhalen wat in het groene blok staat :9

    Helaas :'-(
     
  9. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    De cd-oplossing is juist.. het is de veiligste oplossing. De auto zal altijd wachten totdat de bromfiets over de kruising is (bromfietser gaat rechtdoor). De tractorbestuurder kent de regels en weet dat de autobestuurder de bromfietser voor moet laten gaan (rechtdoor gaand verkeer)

    Hij/zij komt van rechts en kan dus gewoon de kruising op tuffen, omdat de bromfietser weet dat verkeer van rechts voorrang heeft. Gewoon even rustig de situatie bekijken.

    Als het op snelheid aankomt... is de situatie anders. Gelukkig is het hier een bromfietser en geen opgevoerde scooter. Op een tractor zit meestal een boer en dat zijn rustige mensen... ze kunnen best wel even wachten.

    Dan wordt het dus de auto steekt over, de scooter kan de auto nog maar net ontwijken en de boer schudt het hoofd over zoveel
    ongeduld.
     
  10. Philles

    Philles ex X*W.nl Crew™

    Berichten:
    312
    Leuk Bevonden:
    0
    Yep klopt als een bus...
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    sta ik ook op die kruising dan???:+


    beschuit...denk maar zo....als het te gek wordt allemaal heeft de auto met het oudste kenteken altijd voorrang.
     
  12. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja whatever :p Ben net lekker geslaagd :D
    Thanks voor de hulp iedereen... hoewel ik er niet veel aan heb gehad, lol.

    Enne, doe voorzichtig iedereen! D'r is laatst weer een vriend van een vriend overleden door een scooterongeluk.
     
  13. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Hoeveel fouten had je?


    (ookal ga ik er vanuit dat het foutloos was :cool:)
     
  14. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    3 stuks. 2 technische vragen, maar 1 mbt de verkeersregels.

    Een vraag was of het brandstof bespaarde wanneer je de motor warm laat draaien. Ik antwoorde ja, dat is natuurlijk dom |:-
    Een andere was of het beter was voor de smering van de motor als je warm laat draaien. Die wist ik echt niet, het was blijkbaar nee.
    En de derde was een auto die linksaf sloeg, of je dan rechts mocht inhalen over het fietspad. Maar dat was nogal vuil. Want het was een onderbroken streep. Maar het waren hele lange strepen met tussenstukjes van 3 cm ofzo. Dat had ik niet helemaal goed gezien. Het was dus ja, ik zei nee omdat ik dacht dat het een ononderbroken streep was.

    Dus vraag 1 en 3 had ik goed moeten hebben. 2 wist ik gewoon niet. Maar ik ben tevreden. De vragen mbt de verkeersregels had ik dus eigenlijk allemaal goed, en daar gaat het allemaal om.


    Ik snap echt niet dat er mensen zijn die al voor de 5e keer opgaan ofzo. Zo moeilijk is het niet. Als je goed leert moet je gemakkelijk kunnen slagen. Of veel van die fouten maken als ik dus heb gedaan.
     
    Laatst bewerkt: 4 mrt 2004
  15. Johannus

    Johannus tom joh

    Berichten:
    407
    Leuk Bevonden:
    2
    Wéér een vriend overleden?!! Dat is serieus heel erg man en dan nog de moed hebben om zelf scooter te gaan rijden!
     
  16. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Ik hoorde vandaag op radio2 dat ze misschien het brommer rijden willen verhogen naar 18 jaar :eek:
    Gaat toch nergens over...:confused:
    Niet dat het mij wat uit maakt, alles is hier toch in de buurt, heb zo'n grasmaaier niet nodig. Maar voor de mensen die ze wel nodig hebben/gaan hebben :cool:
     
  17. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Een vriend van een vriend. Maar dan nog komt het hard aan. Ik twijfelde al sterk of ik een eigen brommer ging kopen. Ik deed het examen in eerste instantie alleen om op de snorscooter van m'n ouders te mogen rijden 8). Ik weet het nog niet.

    Verder lijkt het me juist erg goed om de leeftijd te verhogen naar 17 (dat was eerst het plan), of zelfs 18 zoals jij zegt. De grootste consument van brommers en scooter zijn nog altijd de jongeren tussen 16 en 18. En waarom? Om lekker mee te scheuren of te patsen. Dit veroorzaakt de meeste ongevallen. In m'n theorieboek stond dat 95% van de ongevallen veroorzaakt wordt door mensenlijk falen. Dat percentage is waarschijnlijk sterk opgekrikt door het grote aantal jongeren die er op rijden.
    Na de leeftijd van 18 jaar zal deze drang sterk afnemen. En zal een groot aantal meteen een auto nemen.
    Dat is dan jammer voor de mensen die er wel serieus en veilig op rijden (zoals ik), maar naar mijn mening is het wel nodig.
     
  18. bl0kkie

    bl0kkie pwn4tsj p0rk !

    Berichten:
    1.207
    Leuk Bevonden:
    6
    Er werd ook bij gezegd dat er +- 47 doden per jaar vallen met brommerrijders, en 16000 ongelukken :eek:
    Best wel banale cijfers, en dat zal idd wel het grootste deel tussen de 16 en 18 zitten.
    Ik vind al dat gepats met die grasmaaiers toch nergens op slaan, kan ik mijn muziek niet goed luisteren op de fiets :)
     
  19. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Ohja, dat is lekker verstandig :{
     
  20. wesleyX

    wesleyX Sword From Heaven

    Berichten:
    543
    Leuk Bevonden:
    0
    De auto ziet een trekker staan en de bromfiets (zoals in het plaatje), de auto moet de bromfiets voorrang geven, omdat deze regel geld: Rechtdoor op de zelfde weg gaat voor. De bromfiets moet eerst wachten tot dat de trekker voorbij is, omdat rechts voorrang heeft. Dus eerst mag de trekker, dan de bromfiets en als laatste de auto. De reden waarom de auto niet als eerste mag is, omdat hij de bromfiets voorrang moet geven. Als er geen bromfiets was dan mocht de auto wel voor de trekker.
     

Deel Deze Pagina