Bromfietsexamen vraagje

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Biscuitje, 3 mrt 2004.

1. Biscuitje

Biscuitje Chili Peppers!

Leuk Bevonden:
    5
    Dit klopt ook niet. De bromfiets moet de trekker voorrang geven. De trekker de auto. En de auto de bromfiets. De regels raken dus in de knel. De eigenlijke vraag was dus welke regel er hier voor gaat. Want het verkeer staat dus vast. Iedereen moet elkaar voorrang geven.

2. MasterChief_007

MasterChief_007 Hellas Power ^_^

Leuk Bevonden:
    6
    Dit gaat ook nergens meer over 8)

Iedereen zegt het zelfde maar met andere woorden... zo lijkt het anders :p

3. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    dit zijn altijd leuke situaties in de praktijk waardoor het hele kruispunt kan vastlopen :p. een beetje voorrang opeisen en je bent erdoorheen (met snorfiets minder verstandig dan met auto :cool:).

4. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    met auto minder verstandig dan met tank :eek: wat wil je zeggen, je moet je gewoon aan de regels houden dan gaat alles soepel :cool:

5. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    dus je wilt zeggen dat in deze situatie alles soepel gaat, niet iedereen kent de regels, vooral die traktorbestuurder niet, dat is maar een domme boer :eek:.

6. Johannus

Johannus tom joh

Leuk Bevonden:
    2
    w00t niet met boeren fokken! Zij maken toevallig wel melk voor je :eek: Maar natuurlijk heb je gelijk. Dus gewoon maar hopen dat er nooit een boer tegelijk met een bromfiets en een auto op deze kruising komen afrijden ;)

7. Maas

Maas besjoh!

Leuk Bevonden:
    1
    koeien maken melk :eek:, boeren vangen het alleen op doormiddel van apparatuur ;).

en idd gewoon niet tegenkomen zo'n situatie :)

8. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Dit is dus ook precies de reden waarom ik nog niet aan mijn motor-rijbewijs ben begonnen (ben nu 22 jaar). Je bent op de scooter/brommer/motor zo ontzettend kwetsbaar.

Veel te veel jonge gastjes die nog niet genoeg verantwoordelijkheidsgevoel hebben en die niet daadwerkelijk de consequenties van het deelnemen in het verkeer met een gemotoriseerd rijtuig zien, rijden zichzelf en anderen kapot. Puur door stoerdoenerij, ophitserij, onwetendheid. Brommertje / scootertje opvoeren, zonder helm rijden, iemand zonder helm achterop nemen (DOM!). Je brengt niet alleen jezelf in gevaar, maar ook alle andere weggebruikers.

Don't get me wrong. Ik heb zelf ook 2 jaar lang op een scooter die 65 kon gereden, en reed vaak zat te hard. Maar dan wel in de polder of op verlaten fietspaden (moest toen nog :D). Een beetje doorcrossen is heerlijk, maar je moet ten alle tijden bewust zijn van de consequenties die jouw rijgedrag op anderen kan hebben. Een 2-wieler is onstabiel en heel onveilig bij een botsing. Met wat dan ook.

Ik zou o zo graag al mijn motor-rijbewijs hebben. Nu vind ik mezelf er ook rijp voor; het lijkt me 1 van de mooiste dingen die er is kwa 'vrijheidsgevoel'. Maar puur omdat ik mezelf ken en weet dat ik té hard en onbesuisd was gaan rijden als ik op mijn 18e mijn motor-rijbewijs zou halen, heb ik het nog afgehouden. Van de zomer ga ik er wel aan beginnen denkik, als ik er meer vrije tijd voor heb :)

Deel Deze Pagina