1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Bush wil marteling legaliseren

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door the only ego, 9 sep 2006.

1. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nee vriend,je stelt het juist andersom ,Bush wil van de hele wereld zijn eigen amerika maken waar iedereen naar hem te luisteren heeft...
    De vraag is...laten we het gewoonweg gebeuren...of gaan we er ons eindelijk eens tegen verzetten???

2. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Wake up, dit gebeurt al sinds het ontstaan van de CIA.Tja nooit toegegeven maar een beetje mens weet zelf ook wel dat de CIA(in mindere maten de FBI/NSA) etc niet helemaal fris is.

Trouwens geen excusses hoor.. wat hier gebeurt mag niet. Mja..

*edit*

En de 'discussie' gaat weer over Bush. Dacht je nou echt, dat dit niet gebeurde tijdens Clinton, Nixon, Ford, JFK en van mij apart George Washington..

Laatst bewerkt: 10 sep 2006
  3. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Nee mijn vriend ,je bent hier verkeerd...jfk is vermoord omdat hij niet de harde confrontatie met de ussr wou aangaan en de dipomatieke weg verkoos boven die van hard geweld,iets wat de haviken in het pentagon destijds zéér zeker niet aanstond.
    En Bill Clinton heeft tijdens zijn achtjarig bewind de CIA aan banden gelegd en was op weg naar een meer verdraagzamere houding van de vs tegenover de rest van de wereld zonder het achter de schermen gekonkelfoes om regimes af te zetten en of te bestendigen in landjes waar dictators aan de macht waren en die er alleen aanbleven dank zij hun loyaliteit en steun aan de vs..
    En Bush heeft de klok terug gezet en is géén haar beter dan de anderen die je noemt,maar hij heeft buiten de amerikaanse oorlogsindustrie nog één andere reden om te vechten...en dat zijn zijn belangen in de olie-industrie en raad eens ...in welk werelddeel op aarde zit de meeste aardolie onder het oppervlak...juist ja...._0/

4. Drone

Drone Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Terroristen hebben banden met andere terroristen. Informatie over andere terroristen en eventuele aanslagen is levensreddend. Ik weet neit of je het weet, maar in Irak worden nog bijna dagelijk aanslagen gepleegd.
    Die vergelijking kan je echt niet maken.
    Bush pleegt bomaanslagen? Bush onthoofdt moslims live op TV? Bush terroriseert de bevolking van Irak of Afghanistan permanent? Alsjeblieft, totaal niet vergelijkbaar en bovenal ONWAAR.
    Amerika heeft al dik 15 jaar geen oorlog meer met Oostblok landen hoor. :)

5. svennies

svennies Active Member

Leuk Bevonden:
    11
    Yep volledig de waarheid...daarom dat sindsdien het midden-oosten in een oorlogszone veranderd is...ze moeten toch ergens tegen vechten...en dan kan je dat beter doen bovenop de oliebronnen.
    En irak , hoe zou het nu komen dat daar zoveel bomaanslagen gebeuren denk je....ieder land dat bezet is tegen zijn vrije wil zal zo reageren,aangezien het de enige optie is om verzet te bieden tegen de bezetter die al die tijd de rijkdom die er in de bodem aanwezig is ten eigen gunste en baten aanwendt en waar de iraakse bevolking niets ten goede van komt....

6. jacco

jacco Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben het hier niet helemaal mee eens, natuurlijk heeft Irak veel oliebronnen, en daar zal het de amerikanen ook wel deels om gaan, maar ik geloof niet in eigen belang, meer om een democratie op te bouwen in Irak... Daar zijn ze in mijn ogen hard mee bezig. Die aanslagen worden nog steeds gedaan door terroristen, en dan denk ik aan aanhangers van het oude regime, ofwel andere groeperingen. Iedereen heeft het dan wel altijd over Bush, maar hij is degene die de mening ofwel beslissingen van de amerikaanse regering vertolkt, het zijn dus niet alleen altijd zijn ideeën... maar moet het wel zo naar buiten brengen. Dus voor mij was het eigenlijk een complete verassing dat het "geheim" over de CIA cellen in andere landen naar buiten kwam, hoewel het wel overduidelijk was dat die er waren. Ik ben er persoonlijk niet voor om het mensenrecht te schaden, maar in deze oorlog tegen het terrorisme vindt ik dat Amerika het juiste doet.

7. winnieandbuzz

winnieandbuzz Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk bedoel je hier eigenlijk dat "Dit niet goed is voor mijn pro Bush gevoelens" (de manier waarop je het schrijft is dat je positiever bent gaan denken over Bush en dat lijkt me niet je bedoeling).

Verder kan ik alleen maar zeggen dat ik mijn mening over de USA nog nooit zoveel heb moeten bijstellen als in de laatste zes jaar. En dan bedoel ik niet positief bijstellen...

8. basovich

basovich Guest

vind het eigenlijk niet zo heel erg als dit gebeurd..
    Als ze maar zeker weten dat het terroristen zijn en geen onschuldige mensen.
    Van mijn part mogen ze dan hun oor eraf snijden etc etc.

9. lekkerbek312

lekkerbek312 Wicked

Leuk Bevonden:
    0
    Ik was onlangs nog in de USA en het valt mij op (eigenlijk niet echt want het was in 2004 ook al zo) dat de meeste Amerikanen Bush ook een eikel vinden. Toch heeft het merendeel weer op hem gestemd in 2004.

Wat mij het meeste irriteert is de lakse houding vanuit Nederland weer. We zijn gewoon voorgelogen in de "geheime gevangenissen" zaak door deze zogenaamde bondgenoot. Dan komen er weer van die slappe reacties. NEE!!! Terugtrekken uit Afghanistan en ga er maar weer lekker zelf zitten.

Maar goed, nog 2 jaar en dan is deze idioot weer opgedonderd. Maar dan zal de volgende idioot wel weer komen.

10. Gryphon

Gryphon FritsmaN

Leuk Bevonden:
    1
    Ik las deze thread en tegelijkertijd luisterde ik naar het nummer van Aceyalone - Ms. Amerikkka. De teksten van deze track geven een goede link neer met deze topic en het hele Amerika gebeuren dacht ik zo.
    Ms. Amerikkka is dus gewoon Amerika in deze track.

Edit: de rest van de tekst kan ik ook wel neerzetten hoor als het nodig is.

11. BLACE

BLACE Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is legalizeren van Martelingen wel een goed idee(DON'T GET ME WRONG!!) Maar dan moet er een echte DUIDELIJKE lijn worden getrokken tussen wanneer het wel mag, en wanneer niet.
    Maar mijn guts zegt me dat de amerikanen zich toch niet aan de regeltjes van anderen houden en ze zijn toch allang mensen aan t martelen in landen als irak en afghanistan..

12. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk gebeurde dit onder deze presidenten ook. Met als verschil dat zij het niet in hun hoofd haalden om te pogen dit te legaliseren, waarmee het hek van de dam is.

Wake up, das een vicieuze cirkel voor the naive. Natuurlijk zul je meer bekentenissen krijgen . Maar wat is het waarheidsgehalte van deze info ?. Vrijwel nihil in het grootste percentage. Natuurlijk wil je maar al te graag bekennen als het jou leven kan redden. Look back @ history : De heksenjacht s a prime example of waarom bekentissen onder dwang niet lijden tot de waarheid, en vaak lijden tot false bekentennisen.

Want ? omdat Bush het nog net niet doet op zijn eigen volk ? , stap 1 zou met legalisering theoretisch gezien gezet zijn. Maar een mens is een mens en gelijk aan elkaar. Hij doet in weze precies het zelfde wat Saddam deed, alleen verpakt in een ander papiertje,

Hoe naief wil je zijn ? Kijk voor de grap naar de verwoesting en "democratie" die de Amerikanen hebben achtergelaten in Afganistan. En hoe goed het gaat met de "democratie" in Irak. Its all about the oil..

Gaan er geen belletjes rinkelen ?, de tegenstand verhevigt zich per dag.. En dat is niet omdat de Amerikanen nou zoveel doen aan democratie. Ze worden gezien als de bezetter, door de gehele bevolking. Die daar trouwens alle recht toe heeft.

In theorie (trias politicas) is dit zo. Alle "machten" in amerika hebben precies evenveel macht.. Praktijk is anders though

en dan nog was het een verrassing ? ...:emo:

Hier is geen zinnig woord op te zeggen..

13. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    lijkt me niet de goede oplossing voor het ''terroristenprobleem''.
    stop ze gewoon in alcatraz en laat ze daar hun hele verdere leven zitten, daar is toch geen marteling voor nodig?

14. Phantom X

Phantom X Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind die president Bush wel wat hebben. Ze komen jouw land kapot maken in feite en dan verwacht de wereld dat ze die teroristen ook nog met liefde gaan behandelen. Whats next ? Een slaapverhaaltje vertellen voordat ze naar bed gaan ofzo :+ .

Geloof me deze teroristen zouden nooit informatie los laten als ze niet gemarteld zouden worden want daar zijn ze op getrained.

15. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Als andere landen hier tegen in opstand komen (mocht het doorgedrukt worden) dan is het zeer duidelijk wie er de macht heeft in de wereld tegenwoordig.

Mensenrechten schenden gebeut al, als ze het legaal maken zal het nog veel meer gebeuren.

Ziek imo.

Edit: @ Phantom: Wie maakt hier nu wiens land kapot? T spijt me hoor, maar wat er op dit moment in libannon gebeurt (en wordt gefinancieerd door US) is imo een STUK erger dan 9/11 bijvoorbeeld.

16. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    True, maar het is naief om te denken dat 'alleen' Bush hier de 'schuld' aan heeft. De CIA bestaat al veel langer dan 6 jaar Bush. Altijd maar dat gezeik op Bush. Het Amerikaanse volk heeft gekozen en je moet hier vreden mee hebben*.

* Onlangs sprak ik een Amerikaan, deze gast was gigantisch anti Bush. Bush kon in zijn ogen niks goed doen. Maar, hij zei ook dat Bush de meeste stemmen had, dus moesten ze het er mee doen. Democratie heet dat geloof ik...
    Maarja, 'we' moeten ergens op zeuren. Ik snap het wel, maar word er tegelijkertijd zo ontzettend moe van.

17. Azumi

Azumi *

Leuk Bevonden:
    25
    Ze hebben daar geloof ik een andere democratie dan ons.
    Per regio of zoiets, en niet per stem.

Dat kan inhouden:
    stel een land heeft 3 regio's, en bij de verkiezingen gaat het om Jan en Piet.

Regio 1 stemt: 3000 stemmen voor Jan, 2 voor Piet.
    Regio 2 stemt: 1 stem voor jan, 2 voor piet
    Regio 3 stemt: 2 stemmen voor Jan, 5 voor piet.

Wie wint er? Juist, Piet, want 2 regio's hebben voor Jan gestemt. Ookal heeft Jan 3003 stemmen en Piet maar 9...

Zoiets ging dat geloof ik, kan het natuurlijk verkeerd hebben hoor.

En nu even over dit martelingsgedoe:
    Ik vind Bush een eikel...en dit versterkt mijn gevoel alleen maar. Verder niet veel meer over te zeggen, snap ook niet dat mensen bij de 2e verkiezingen nog op hem gestemt hebben.

18. NL Eagle

NL Eagle Californication

Leuk Bevonden:
    0
    tja ik ben het er ook mee eens dat we niet altijd maar overal op moeten zeuren/klagen etc.
    zoals: ''bush is een eikel'', ''bush = hitler'', '' amerika moet vernietigd worden'' etc etc etc...gaaaaap....
    wat er ook gebeurd, altijd is er wel weer iemand waar we op schijnen te moeten schelden en onze (domme) mening op moeten loslaten.
    heb gewoon vrede met hoe het nu eenmaal is en bewaar je mening voor je verveelde cavia.

19. Elendill2003

Elendill2003 For those who gave

Leuk Bevonden:
    0
    Als iedereen dit zou doen zou het hier binnen no time zeer ongemakkelijk zijn. Niet alleen hier maar overal ter wereld.

Ik ben het wel met je eens dat veel mensen idd gewoon meningen na praten en meedoen aan het anti bush praatje om niet buiten de boot te vallen.

/salute

20. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Dus? Het is een systeem bedacht door de Amerikanen en dezelfde Amerikanen gaan naar de stembus. Staat iets je niet aan? Dan stem je niet, emigreer je naar Nederland ofzo. Maar goed, de lokale overheid in de VS is sowieso krachtiger De kracht van de VS zit misschien wel daar. Als er iets in je eigen regio gebeurt dan kun je dat 'eenvoudig' oplossen door naar de lokale overheid te stappen. Deze is wat dat betreft meerdere malen machtiger dan bijvoorbeeld hier. Daarom is het ook goed dat het beschikbare geld door de eigen regio beheert word (niet altijd voordelig). Doet de burgemeester/sherrif/gouveneur z'n werk niet goed? dan schop je hem buiten.

mja wel ernstig offtopic.

Deel Deze Pagina