Coole thread
Ik vind zo veel caberatiers goed, en ook een paar helemaal niet boeiend. youp en freek bijvoorbeeld, dat is niet mijn stijl, om hun humor te snappen moet je het nieuws goed volgen enz...
Hans teeuwen vind ik echt geweldig, ik heb zijn laatste show niet gezien maar wel de anderen en ik heb een hele verzameling van fragmenten...
Zo ook een stukje waarin hij improviseert, gaat ie met het publiek praten, echt, je lacht je kapot!
Improvisatie vind ik een caberatiers grootste kracht, daar kun je Echt het hardst mee lachen...
Ik heb ooit een keer een stukje gezien, was het van Jochem Myjer?
Hij vroeg aan een stel in het publiek wat ze voor beroep deden, daarna ging ie een liedje zingen achter de piano waarin hij een dialoog tussen de man en vrouw uit t publiek na deed. " Zitten we eerste rij? shit..O ik zeg wel dat ik manager ben ofzo, daar kan ie toch niks mee"
En daarmee had ie em dus helemaal afgemaakt TE goed!
Theo Maassen ("da zijn toch geen tietuh!"), vliegende panters ("Ze had 58cm koorts!") zijn ook geweldig. En 'dit was het nieuws' vind ik ook heeeeeeeel goed, vooral jan-jaap van der wal!
Kopspijkers oude stijl was zoooooooooooo goed! Die ene met beatrix en dat zuydewijn en die prinses in t publiek zaten, aaaaaaaaaaaaaa ik kwam niet meer bij!!! ( een van de mooiste cabaretmomenten ooit!)
NIeuwe stijl viind ik niet zo goed, ik hou helemaal niet van bert visser, meer druk doen dan grappige dingen zeggen, en dat cafe is gewoon niet meer wat het kopspijkerscabaret was...
1x vond ik het wel supergoed, met god en nep-hans teeuwen. Dat speelde ie zooooooooooo goed! ("Hey god! zal k jou eens wat vertellen he!" "oe hij gaat me lasteren! geweldig toch? ga door ga door!")
Ik ken heel weinig van toon hermans, is voor mijn tijd, maar wat ik heb gezien is ook echt goed! droge vent, dat
Herman finkers ("ah buurman, ik hier!") en lindenberg...er zijn zoveel goede caberatiers!
Ik hou dus eigenlijk van alle droge, geimproviseerde en typetjes humor *)
Laatst bewerkt: 30 dec 2004