1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Canada opent weer de jacht op zeehonden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gamer18, 25 mrt 2006.

  1. bulleta

    bulleta Active Member

    Berichten:
    456
    Leuk Bevonden:
    0
    ik zie wel is filmpjes met dat soort prsktijken ook met beren enzo .

    verpest echt mn avond dan heb ik echt zin om zo iemand helemaal af te maken
     
  2. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    @ Ruben;

    Dat weet ik, maar dat maakt het niet minder erg. Imho.
     
  3. pacboyslim

    pacboyslim jump for joy

    Berichten:
    1.961
    Leuk Bevonden:
    10
    vroeger ben ik van Greenpeace lid geworden toen dit ook speelde. Gingen ze van Greenpeace daar met spuitbussen die vachten bespuiten._O_
     
  4. CasPerZerZ

    CasPerZerZ *Sorteert Pallets

    Berichten:
    341
    Leuk Bevonden:
    0
    Het probleem is dat het een besluit is van de regering van canada.Daar kan je weinig tegen doen.
     
  5. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Heb ik ook nooit gezegd, maar het is een jaarlijks terugkerende "hype" om even tegen te zijn.

    Volgende week ben je het weer vergeten.
     
  6. II Valerio II

    II Valerio II Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    nouw nouw nouw wat maken die dieren toch uit we zien ze hier nooit dus en een mooie jas hangt hier in de winkel dus als ik zo`n jas aan heb denk ik wel aan ze hoor hoe zacht en teder ze zijn en hoe ze er een mooi kledingstuk van maken
     
  7. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    OMfg, we kunnen hem niet bannen hiervoor he:+ ?
     
  8. Victor

    Victor Guest

    Je hebt helemaal gelijk! Kutzeehonden, dood aan ze. Nergens goed voor.

    Denk eens na... :{
     
  9. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    denk je echt dat hij seireus is ofzo?
    ben ik dan de enige die ziet dat hij gewoon een beetje aandacht wil met zn opemrkingen...?
     
  10. II Valerio II

    II Valerio II Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    bannen waarom ik geef gewoon mijn mening
    ik vind dat ze beter af zijn in een jas dan in de natuur
    eentje meer of minder en nl eagle ik hoef geen aandacht jonge het is mijn mening
     
  11. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, dat snap ik ook wel, maar ik kan gewoon niet tegen dierenmishandeling. Daar word ik echt gek van.
     
  12. II Valerio II

    II Valerio II Active Member

    Berichten:
    36
    Leuk Bevonden:
    0
    als je gek er van wordt moet je laten opnemen lijkt me een verstandig plan en dan neem je pino (doodgeknuppeld ) ook meteen mee en een van je zee honden
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Beste dark dw4rf, aangezien jij je mening geeft zal ik het ook even doen.
    Of je bent gek in je hoofd of je bent wel een heel erg ziek/zielig/triest persoon. Persoonlijk denk ik dat je het allemaal bent.

    Maargoed, ik vind het echt fucking ziek dat dit gebeurt. Die (vooral jonge) beesten worden gewoon op een uitermatelijke brute manier dood geknuppeld. Ik vind het echt ziek, ik kots ervan. Als ik die filmpjes zie, dan word ik zo pissig.
    Dat de Canadese regering dit goedkeurt, zieke klootzakken.
    Zelfde als de Walvis jacht in Japan en Groenland. Hier worden de beesten ook op een brute manier vermoord.

    Wat zijn er toch een hoop zieke mensen in deze wereld.
     
  14. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had het niet beter kunnen zeggen!
     
  15. NL Eagle

    NL Eagle Californication

    Berichten:
    769
    Leuk Bevonden:
    0
    en ik ook niet!
     
  16. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Omg hoe oud ben jij?
     
  17. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    Persoonlijk vind ik dit in het rijtje van: stierenvechten,stierenloop,walvis jacht ect.Volgens mij is iedereen het er wel mee eens dat dit een gruwlijk manier is om dood te gaan.Zou een brief naar een EU vertegewoordiger helpen?
     
  18. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er laatst nog een betoog over gehouden (stierenvechten). tegen argumenten zijn eigenlijk dat het een traditie is (belachelijk natuurlijk, want het welzijn van dieren gaat toch voor) en economisch (maar er zijn genoeg andere dingen die toeristen aantrekken). Ik betwijfel of een demonstratie of so zal helpen...
     
  19. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Sorry hoor ik ben half spaans en ik weet dus alles van die traditie, ik vind het kijken naar stierengevechten dan ook prachtig. Het is om te laten zien hoe "sterk" de stierenvechters zijn.

    Daarnaast krijgen die stieren van te voren een leven waar alle koeien in Nederland om zouden willen ruilen. Ze worden in het vrij los gelaten en mogen alles doen wat ze maar willen. Daartegen over staat dan dat ze een gevecht moeten houden met een stierenvechter, de stier zal toch geslacht worden dus dood gaat hij toch wel. Uiteraard kun je zeggen van die dieren hebben geleden daar, maar de koeien en stieren in Nederland die worden opgesloten en die uiteindelijk op jouw bordje belanden hebben een veel gruwelijker leven gehad. Met gevangenschap een kleine ruimte en totaal geen vrijheid.

    Als ik een stier/koe was zou ik veel liever het leven hebben van een stier die in de arena zou komen.

    Maar goed dit staat totaal los hiervan 8)

    Zelf vind ik dat het neerknuppelen van de zeehondjes niet mag, het is geen traditie of wat dan ook en er word enkel commercieel gekeken.

    (waarschijnlijk krijg ik heel wat over me heen:+ )
     
  20. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    Als je echt concequent bent moet je net zo tegen de afslachting van zeehonden als de afslachting van stieren in de arena zijn, en dit omdat ze beiden géén eerlijke kans krijgen om zich te verdedigen ,noch de zeehond , noch de stier.
    Stierenvechten is op zich spectaculair , en ook totaal overbodig en dit omdat géén enkele stier het ook maar verdiend om op zo een wijze tenonder te gaan in de arena en dit alleen tot vermaak van het toekijkende volk en tot glorie van de matador .
    Aangezien jij van half spaanse afkomst bent zou jij dat het best moeten weten aangezien het stierengevecht als uiterst commercieel wordt bekeken.
    Vertel me eens welke eerlijke kans die stier tegenover de matador krijgt .
    In de eerste passages kan de matador de stier probleemloos laten passeren , maar een stier leert snel , en op dat moment komen de jongens zoals de picadores en de banderillo's in actie die de stier zodanig verwonden dat hij een gemakkelijk te doden prooi voor de matador wordt en tevens brengen zij met hun optreden de stier zodanig in verwarring dat het voor de matador véél makkelijker wordt om de stier te doden omdat het dier volledig verzwakt en gedesorienteerd is.
    Zet nu eens alleen een stier en een matador tesamen in de arena en laat ze het beide uitvechten onder elkaar zonder enige andere tussenkomst van helpers , en dan zal je zien dat de stier het dan altijd gaat winnen en die gelijke kans zou het einde van de matadors en ook van het stierenvechten betekenen.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2006

Deel Deze Pagina