1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Canada opent weer de jacht op zeehonden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door gamer18, 25 mrt 2006.

  1. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Jagen op dit soort dieren is niet goed te praten, maar van de andere kant leggen we dan wel weer allemaal elke dag een dode kip op ons bordje zonder daar ook maar 1 minuut naar te "kraaien". Dat is dan eigenlijk ook weer een beetje vreemd.
     
  2. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    Ja het is in feite een oneerlijke strijd, dat ontken ik niet. Maar zoals ik al eerder aangaf deze stieren hebben hiervoor een veel beter leven gehad dan de koeien in Nederland. Daarnaast hebben de zeehondjes nog een heel leven voor zich.

    Maar svennies morgen wil ik wel verder gaan ik ben moe8)
     
  3. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Alex V, dit valt onder de noemer eten en overleven , en daar is nog altijd niets mis mee , en is niet te vergelijken met zeehondjes doodknuppelen voor de onbeschadigde pels of stieren afslachten in een arena onder de noemer volksvermaak en dit tot glorie van de matador.
     
  4. falcon NL

    falcon NL Creatief mens

    Berichten:
    1.225
    Leuk Bevonden:
    53
    @ ik zou het nooit wel met stierenvechten kunnen zijn.En de vergelijking met ''de koeien hier'' vind ik niet relevant.Als je dan toch zo gaat vergelijken:

    Wij hebben hier een veel beter leven dan de mensen in gazastrook.Maar somige mensen worden daar door de mossad zonder rede doodgemarteld. Gewoon om een voorbeeld te stellen..Dus het zou eerlijker zijn om jou nu te wisselen met die jongen daar? Ik bedoel dood gaan we toch wel....

    Mischien een beetje vreemde vergelijking maar persoonlijk vind ik hem bij dit onderwerp wel goed passen
     
  5. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik begrijp egt niet hoe die jagers die zeehonden kunnen doden.
    Je hebt dan tog gewoon geen "gevoel" in jezelf?
    Afgelopen week heb ik die reclame van de IFAW een aantal keer gezien op discovery. Als je in die reclame al ziet wat die jager met die zeehonden doen, dat vind ik gewoon egt niet normaal.
    Ik hoorde gister in het nieuws hoeveel geld er totaal mee verdiend is vorig jaar, dat zijn echt onwijs hoge bedragen en het is dus goed voor Canadese economie.
    Dat slaat toch nergens op dat het goed voor je economie is, dus dat je dan wl ff 300.000 zeehonden mag neerknuppelen?
    Andere landen kunnen toch ook een goede economie krijgen zonder even zielige zeehondjes neer te knuppelen?

    Vorig jaar had ik ook een verslag van iemand gelezen die die jagers in eigen ogen die zeehonden heeft zien doden, met foto's en alles erbij.
    Toen ik dat had gelezen voelde ik echt ff niet lekker.
    Gewoon gruwelijk, als ik die site vind post ik hem nog wl.

    Ja, ik heb daar dus wl medeleven mee. Ik begrijp ook echt niet dat er mensen zeggen van we zien ze tog nooit, wat boeit mij die zeehondjes nou.
    Waarom hebben die zeehondjes geen recht op een leven?
    Omdat ze niet net als de mens zo "slim" zijn geweest om de dingen te kunnen ontwikkelen die wij nu hebben?

    Op de site van Greenpeace kun je weer een brief sturen naar de Canadese ambassadeur in Nederland:
    http://oceans.greenpeace.org/nl/de-expeditie/nieuws/red-de-zee-en-de-zeehond
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    En omdat het een traditie is, is het ok?
    Bij de KKK is het ook een traditie om zwarte mensen te mishandelen / te haten en te terroriseren of zelfs vermoorden. Is dat dan ook ok omdat het een traditie is? Traditie of niet, ik vind het achtelijk.

    Ik vind stierenvechten gewoon mishandeling, klaar. Ze maken het dier geestelijk helemaal gek, putten hem helemaal uit en ze spelen met hem totdat het beest niet meer kan en door zijn poten gaat om hem vervolgens af te maken. Wat een helden zeg. :{

    Je zegt dat het is om te laten zien hoe ''sterk'' de stierenvechters zijn, lekker sterk hoor met een grote groep mensen gewapend met allerlei steekvoorwerpen een stier afmaken. Echte helden hoor. :{

    Weet je hoe ze kunnen laten zien dat ze zo sterk zijn? Laat zo'n gast maar eens in zijn eentje zonder wapens tegenover zo'n stier gaan staan. Kijken of ze dan nog zo sterk zijn. Kijken wie er dan wint.
     
  7. Tha)Sven

    Tha)Sven Pillz-E

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien moeten we een algemeen topic maken voor dierenmishandeling of so, want nu lijkt het alsof het over stierengevechten gaat..
     
  8. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo hyopcriet dat gezeik om een paar zeehondjes. Er worden dagelijks een enorm aantal koeien, varkens en kippens geautomatiseerd geslacht. Dat is wel even iets anders dan een paar zeehondjes doodknuppelen. Mensen die zich hier enorm druk om maken hebben echt geen relativeringsvermogen.
     
  9. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Een paar zeehondjes? 335.000 is bij mij geen paar.
    Maar ja, gelukkig ben jij wel een wijs man. :{
    Kijk maar eens naar zo'n filmpje, die beesten worden doodgeknuppeld of worden half dood gevild achter gelaten en creperen van de pijn en sterven uiteindelijke een zeer pijnlijke dood.
    Ik vind het niet gezond en niet normaal, kennelijk vinden andere mensen dat wel normaal.
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2006
  10. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij heb jij dan geen relativeringsvermogen.
    Die koeien, varekens kippen worden geautomatiseerd geslacht als voedsel, om te eten dus.
    Die dieren hebben geen leven, ze worden vetgemest in kleine ruimtes om daarna afgeslacht te worden. Die leven niet in hun eigen, natuurlijke omgeving.
    Die zeehonden leven gewoon in hun eigen leefomgeving, net als wij doen, ze leven niet om consumptie voor de mensen te worden of om er een mooie bontjas van te maken.
    Ik kan echt niet inzien dat sommige denken zoals oa jy Drone
    (niks persoonlijks, het is jouw mening)

    Kijk hier maar eens naar als je er even de tijd voor wilt nemen:
    http://www.stopdezeehondenjacht.nl/site/pp.asp?c=iwLZKkN7LzH&b=439551

    om voorbeelden van die filmpjes te geven ;)

    *sarcasme* vind ik er persoonlijk wel grappig uitzien. van die zeehondjes die in hun eigen leefomgeving even worden neergeknuppeld, das de normaalste zaak van de wereld.
    Daar hoef je je niet druk om te maken, want je moet alleen aan de mens en het welzijn van de mens denken. *sarcasme*
    (sorry ;) )
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2006
  11. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Hebben mensen een leefomgeving? Opmerkelijke gedachte.
     
  12. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Wel even een woord van advies, sarcasme komt niet altijd even goed over in geschreven teksten en kan voor misverstanden zorgen.
    Zie bijv. post hierboven.
    Voor de mensen die het wel zien, doe alsof dit er niet staat. Andere mensen, let goed op wat je leest.
     
  13. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    @ Ruben III: ik bedoel er meer mee, dat er tog echt delen op aarde zijn waar dieren nog ongestoord leven, dat vind ik bij de leefomgeving van de dieren horen waar mensen dus lekker vanaf moeten blijven, zoals de ijsvlaktes van die zeehonden. En jah, leefomgeving van de mens is misschien niet helemaal t goede woord, geef k toe ;)

    @ Centurion: veranderd ;) maar k nam aan dat dat wel duidelijk was, als je mijn mening over de zeehonden leest. Dan ga ik natuurlijk niet opeens serieus denken bij het zien van een filmpje: "hey, das grappig. best leuk tijdverdrijf en ik verdien er nog eens geld mee ook"
     
    Laatst bewerkt: 26 mrt 2006
  14. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb threads gezien op dit forum... :'-(

    Maar goed, normale toerekeningsvatbare mensen zullen het wel merken O-) .
     
  15. king kai

    king kai xbox360

    Berichten:
    788
    Leuk Bevonden:
    0
    Op zich ben ik niet tegen de zeehondenjacht.
    Ik vind het wel een beetje apart dat de zeehonden alleen voor hun vacht worden gebruikt en niet voor hun vlees (toch?). De manier waarop de zeehonden geslacht worden ben ik nou ook niet voorstander van.
     
  16. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11

    @Conquistador , ben je nog altijd niet uitgerust :+ aangezien morgen allang voorbij is en ik hier nog niets van u gelezen heb.;)
    Nu , de gemiddelde leeftijd van een vechtstier bedraag ongeveer 4 jaar .
    En tijdens die vier jaren dartelt hij onbekommerd rond en het enige wat hij tegenkomt zijn mannen te paard die hem af en toe eens licht prikken met een lans om zijn vechtlust te peilen , en wat onthoudt die stier daarvan , hij kent dan één vijand met vier benen en dat is de reden dat als de picador te paard in de arena verschijnt de stier er onverwijld op af gaat.
    Maar nu wil ik het over andere factoren hebben , de stier wordt van zijn rustige weide na een stresserende rit per vrachtwagen gedumpt in een luidruchtige arena waar één man hem met een muleta staat op te wachten.
    De stier is dan al grotendeels gedesorienteerd door het verschil van omgeving en gaat dan in de arena af op de matador die zijn muleta laat wapperen.
    Tijdens de eerste passages gaat de stier dan gewoon recht op het wapperende doek af , maar raakt telkens zo goed als niets , en met iedere verdere passage gaat hij steeds dichter naar de matador zelf toe .
    En dan verschijnen de banderillo's op het tonele die de stier extra pijnigen met het plaatsen van hun spiesen , en dat verschijnt de picador die met zijn lans het zenuwstelsel in de nek van de stier zodanig zwaar beschadigd dat het dier met moeite nog het hoofd kan opheffen .
    En dan wordt het zwaar gewonde en dan hopeloos gedesorienteerde en gepijnigde stier een makkelijke prooi voor de matador die het dier eerst nog enkele passages laat maken om het nog verder uit te putten alvorens de doodsteek te geven .
    En als de stier zich dapper verdedigd heeft wordt die matador dan nog beloond met de oren , hoeven of staart van het dier , dus van verminking gesproken .
    En als de stier dan toch de matador eens een keer weet te vellen , wordt hij na afloop de arena uitgeleid en daar afgemaakt.
    Vertel me maar eens hoe eerlijk dit alles tegenover de stier zelf is aangezien hij er altijd het loodje bij legt.|:-
     
  17. Conquistador

    Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.869
    Leuk Bevonden:
    5
    shit totaal vergeten svennies :+

    Wat je vertelt klopt wel, en ik heb zelf ook na zitten denken over de argumenten die je geeft, ik kan je in sommige opzichten geen ongelijk geven. Alleen deze stieren krijgen een lekker leventje totdat ze de arena in moeten gaan om te "vechten". In mijn opzicht is daar niks mis mee (dit heeft natuurlijk ook ermee te maken dat ik ermee ben opgegroeid en het de normaalste zaak van de wereld vind hierdoor).

    En de matador word niet beloond op de manier waarop de stier zich heeft verdedigt, hij word beloond op de manier waarop hij de stier heeft gevelt, en of de genadeslag netjes en "schoon" was.

    Ik vind persoonlijk zelf het lekker laten leven van een stier in de vrije natuur en die later in de arena zal sterven, stukken beter dan de vleeskoeien hier die worden vetgemest om zo snel mogelijk geslacht te worden zodat ze op je bordje kunnen belanden. Feit is dat als de stier niet in de arena zou gaan vechten deze alsnog geslacht zou worden. En het is ook een traditie die vele jaren teruggaat waarbij dit soort gevechten al werden gehouden en toen werd het ook door "iedereen" de meest normale zaak van de wereld gevonden.

    Daarentegen heeft een klein jong zeehondje nog totaal geen leven geleid, deze heeft nog een heel leven voor zich, waarbij de stier al een heel luizenleven heeft gehad van de mensen die hem verzorgt hebben voor het doel om in de arena te gaan vechten. Wat uiteindelijk weer op hetzelfde uitkomt als de koeien hier die worden vet gemest om zo snel mogelijk geslacht te worden, want de stier word later afgevoerd naar een slager die er mooie stukken vlees van klaar maakt die wachten om opgegeten te worden.

    Ik zie het namelijk zo dat het leven wat de stier krijgt aangeboden het lijden compenseert dat hij in de arena zal ontvangen.

    De KKK heeft zowieso bij lange na niet zo een historische achtergrond als het stierenvechten, daarnaast zie ik hun ook niet snel de mensen verzorgen die ze later gaan afmaken op de meest gruwelijke wijzen.

    Sowieso zullen wij waarschijnlijk deze traditie nooit op dezelfde manier zien, dit onder andere door de verschillende opvoedingen die we van huis uit hebben gekregen. Ik kan ook niet goed onder woorden brengen wat deze traditie voor mij inhoud en wat het voor mij zal doen als deze verdwijnt.
     
    Laatst bewerkt: 31 mrt 2006
  18. svennies

    svennies Active Member

    Berichten:
    575
    Leuk Bevonden:
    11
    @Conquistador , modje gefeliciteerd overigens .
    Als de stier nog agressief genoeg is en de matador dank zij hem nog enkele mooie passages kan maken , en zeker als er de paso naturale bij is , wordt dat publiek zo gek dat ze de matador álles gunnen en hem zelfs vergeven dat zijn eerste doodssteek een afschamper is .
    En dat is eigenlijk de enige keer dat een matador zich volledig blootgeeft aangezien de beteren dan over de hoorns heen leunen , maar de stier dan bij wijze van spreken te uitgeput is om nog het hoofd op te heffen.
    Tja de spaanse levenswijze in de arena vind je ook op de doeken van Velasques weer .
     
  19. tha BomB

    tha BomB .

    Berichten:
    519
    Leuk Bevonden:
    0
    BTW, wisten jullie dat 70 tot 75% van de zeehonden nog leven als ze worden gevild :eek:

    En trouwens (wie het ook zei) Koeien en varkens etc worden geslacht om het voedsel, en ze krijgen een stroomstootje en klaar dood. Het enige wat een beetje zielig is is het vetmesten dat kalfjes in een hokje van een emter worden gedaan en dat ze op een gegeven moment helemaal klem zitten omdat ze zo dik zijn.
     
  20. sickness

    sickness i kill like a plague

    Berichten:
    968
    Leuk Bevonden:
    0
    ja die leven nog ja, ze krijgen een paar klappen met een knuppel en zijn bewusteloos maar niet dood, die worden wakker tijdens de villing. ik haat dat soort dingen net een krab in de pan die vecht tot het einde
     

Deel Deze Pagina